Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn plannen
Dit is dus een thread om goed in de gaten te houden! Mooi mooi. Uitlaatspruitstuk-group-buy iemand? Smile
Antwoord
de collector precies andersom idd!

als je En een compressor & een turbine hebt gekocht, dan heb je dus zeg maar bijna een hele turbo gekocht ? Tongue

en ik wil een spruitstuk, maar dan wel met K24/K26 flens en aansluiting voor externe wastegate ! jummie ! ;D ;D

Antwoord
Ook niet echt lelijk:

http://volvospeed.com/vs_forum/index.php...si&img=145
Antwoord
Ik ga inderdaad een hele turbo kopen, het is me in eerste instantie alleen om de hotside te doen....

Inderdaad verre van lelijk
Antwoord
ik snap dat nog steeds niet waarom je alleen de turbine wilt...

maar als je de compressor over hebt... ik hoor het graag ;D
Antwoord
Ik wil in eerste instantie alleen de turbine omdat deze ten eerste groter is maar, daar geef ik niet zoveel om. De turbo zou dan later spoolen en ivm automaat is dat niet gewenst. Echter een garret t3 van cosworth is iets anders dan een gewone t3, met name het turbinehuis, de vorm lijkt veel meer op zo'n snel spoolende mitsubishi turbo.
Het hangt af van de staat van de turbo of ik hem helemaal ga gebruiken....
Antwoord
huidige turbine huis houden, grotere compressor erop, zal je meer aan hebben... maar dat is mijn ''mening'' Wink
Antwoord
Afhankelijk van de staat van die turbo...komt hij er waarschijnlijk gewoon helemaal op...lijkt me de allerbeste keuze ;D
Antwoord
Bossie, ik ben wel benieuwd naar je IC oplossing. Ik heb zitten kijken naar een IC van E-bay. Deze waren 60x45 cm maar met de flenzen erbij werd het zaakje zo groot dat de koplampen verbouwd zouden moeten worden. Wie weet komt het alsnog eens, maar een IC van een RS500 (Sierra Cossworth) zou prima in een 740 neus passen. Volgens mij is die bijna gelijk aan een 240 neus. Ik ben heel beniewd naar jouw oplossing ?

Verder zit ik ook een beetje met spruitstuk / turbo verhaal. Ik heb een TD14H-13C liggen en ik denk dat die er eerst maar op gaat met een + 90 spruitstuk. Maar een custom spruitstuk met een T3/4 hybrid zie ik ook wel zitten. Zeker omdat ik aan de T3/4 leuk kan komen. Alleen dat spruitstuk.....
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
mijn ic oplossing moet behalve een paar verloopstukken niet veel omvatten. ik verwacht wat dat betreft eigenlijk geen problemen tegen te komen. Zie de link, is iemand op turbobricks die dat met precies dezelfde ic heeft gedaan

http://www.turbobricks.com/forums/showth...ight=iveco

(ex verzendkosten heeft en reparatiekosten heeft de ic 16 euro gekost)

Wat betreft het spruitstuk, ik wacht nu op een flens, daarna ga ik daar weer mee naar de lasser en gaan we kijken welke kant ik op wil. Ik kan veel zelf bepalen, hij last het zoals ik wil. Ik ben alleen nog op zoek naar een ontwerp waardoor ik wel beter flow en sneller spoolen van de turbo heb maar niet veel meer plaats of een lastige bevistiging/plaatsing van de turbo krijg
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Help, mijn 240 Turbo blijft maar roken ! eric 17 13.343 9 February 2012, 20:54
Laatste bericht: eric
  Waar kan ik vinden wat voor blok er in mijn turbo ligt? 240Turbo84 14 10.637 20 December 2010, 23:59
Laatste bericht: mkbakker
  Mijn nieuwe turbo blokje! black245 13 9.691 15 November 2009, 17:12
Laatste bericht: black245
  mijn nieuwe Volvo 245 Turbo RR240Tic 2 3.395 7 February 2007, 21:51
Laatste bericht: RR240Tic

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)