Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn plannen
Mijn plannen:
Ben momenteel bezig met een 740 projectje. het betreft een 740 B230FT uit 87.
De volgende dingen moeten daar aan gaan gebeuren, motorisch dan:
3"uitlaat incl downpipe
90+ uitlaatspruitstuk
Chip van turbobricks
Andere IC, iets van een iveco wagenje
wellicht grotere injectoren, welke, wat komt daar bij kijken?
Als er genoeg gespaard is, andere turbo, wat raden jullie aan?

Aangezien het een automaat is vraag ik me af hoe lang die dat gaat volhouden. Beter opties volgens turbobricks is een AW71-L en daar iets van een koeling op maken. Iemand nog een idee?

Mijn motor is een 9mm drijfstang uitvoering, is er iemand hier die voor een goede prijs 13mm drijfstangen zou kunnen inbouwen?
Antwoord
Bij een automaat altijd olie koeler gebruiken, zeker met een turbo.

de AW-71L is idd een erg goede bak en kan ook veel pk's aan.

Heb je nu een ZF bak?
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Antwoord
Nog iets,
vervang de ATF olie en maak de magneten in het carter van de automaat schoon, dit word vaak vergeten maar is erg belangrijk.

Deze magneten zitten vaak bij 200k km al vol met ijzer
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Antwoord
Wat turbo's betreft;

grove regel-voor de bekende volvo turbo's-:
15G = 280 PK
16T = 290-300 PK
18T = 310-320 PK
19T = 330 PK

Tevens kan je ook opzoek gaan naar een KKK K24 of K26.
Maar zul je wel een andere flens op je uitlaatspruitstuk moeten maken, of een soort van adapterplaat fabriceren.
Een grote T3 (van een Ford Cosworth oid) is ook leuk, nog leuker is een T3/T4 turbo.
Keuze zat dacht ik zo !

Wat de injectoren betreft, die zul je voorlopig nog niet nodig hebben, wel zou ik een brandstofdrukregelaar aanschaffen en die inbouwen, anders i s je mengsel snel te arm en sloop je een zuiger (of meerdere...).
geloof me Wink :roll:

Waarom een automaat eigenlijk?

En wat voor vermogen doel je op ?
Antwoord
Nou een automaat omdat ik die voor een goede prijs kon krijgen, had ook loever een handbak gehad mja.....nu ik er een tijdje in heb gereden bevalt t me nog niet eens zo slecht moet ik zeggen.
Waar kan ik die benzinedruk regelaar vanaf halen, sloop of nieuw?
Past zo'n AW71-L zonder aanpassingen?
Eeuhm nou afhankelijk van wat voor turbo er op zou komen te zitten doel ik op een vermogen van rond de 250 PK, dus zo'n beetje het maximale wat men zegt dat de 9mm drijfstangen kunnen hebben.
Jij hebt toch zo'n KKK, ben je daar tevreden over?
Antwoord
Ohja hoe krijg ik een oliekoeler op een automaat aan de praat? heeft deze geen pomp nodig? Zijn er op het carter van de automaat al aansluitingen voor zoiets? Ben geen held en geen fan van automaten ben hier nog een beetje onbekend mee, alle hulp is welkom.
Antwoord
Als het goed is heb je al een radiateur met een kleine olie koeler,
hier draai je een leiding vanaf, maak aan de 2 aansluitingen die je nu hebt
olie bestendige slangen die ook nog eens goed tegen hitte kunnen en verbind deze met een olie koeler, en monteer deze voor of achter de interkoeler Tongue
Antwoord
Bossie schreef:Nou een automaat omdat ik die voor een goede prijs kon krijgen, had ook loever een handbak gehad mja.....nu ik er een tijdje in heb gereden bevalt t me nog niet eens zo slecht moet ik zeggen.
Waar kan ik die benzinedruk regelaar vanaf halen, sloop of nieuw?
Past zo'n AW71-L zonder aanpassingen?
Eeuhm nou afhankelijk van wat voor turbo er op zou komen te zitten doel ik op een vermogen van rond de 250 PK, dus zo'n beetje het maximale wat men zegt dat de 9mm drijfstangen kunnen hebben.
Jij hebt toch zo'n KKK, ben je daar tevreden over?

Wat betreft die automaatbak; ik heb echt geen idee.

Zo'n benzinedrukregelaar zul je nieuw moeten kopen (misschien dat je hem ook 2dehands tegenkomt) je hebt hele goedkope a 59 euro (http://www.tnqqb-design.nl) maar dat zijn echt kut dingen..
waarom?
Omdat de druk die ze leveren niet stabiel is en behoorlijk schommelt, wat kan lijden tot een te arm mengsel, en uiteindelijk motorschade.
meestal in de vorm van kapotte zuigers.
Dan heb je nog de duurdere van rond de 120/130 euro.
(http://www.jcp-performance.nl)
Die zijn beter, maar nog niet perfect.
Dan krijg je de welbekende FSE -powerboost- valves (http://www.biesheuvel.nl) deze kosten rond de 160 euro, en ik hoor er veel goede verhalen over, en weinig mensen met grote klachten.
Zelf heb ik liefst de 'ouderwetse' brandstofdrukregelaars van Weber deze kun je bestellen bij Speed-Centre te Geldermalsen.
Ik heb voor de mijne toen €175 betaalt.

Op mijn oude auto had ik de KKK zitten, was echt een top ding, spoelde wel wat laat op, maar dat kwam grotendeels door de toen gebrekkige downpipe, toen die eenmaal vervangen was voor een 3 inch exemplaar, was hij bij rond de 3000 RPM op druk (1.5 Bar).
Gemeten op het inlaatspruitstuk, alhoewel niemand dat nog steeds gelooft Wink
We hebben een keer -voor zeer korte tijd- op 2 bar gereden..
(Dit kwam door een -externe- wastegate, die geen zin had om open te gaan..)
Maar toen kreeg ie lang niet genoeg benzine, en was het dus tijd voor nieuwe zuigers...

Dus koop een A/FR meter ! liefst wideband.
meten is weten !
Antwoord
Ja die oliekoeler die zit er inderdaad al,zit links naast de radiateur, dat weet ik wel maar, mijn probleem/vraag is eigenlijk hoe koel je de olie in de vernsellingsbak met behulp van een oliekoeler? Met dezelfdde koeler?
Die slangen die nu aan de oliekoeler zitten lopen van en naar het filter op het carter en niet naar de bak.....
Antwoord
Ik bedoel eigenlijk dat als je auto een orgineel automaat is, er al stalen leidingen lopen naar de koelwater radiateur.
En er normaal in de koelwater radiateur al een kleine olie koeler zit.

Heb je dit niet, dan zijn deze leidingen onder de auto door-verbonden,
en moet je idd snel goede koeling voor de automaat regelen!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Help, mijn 240 Turbo blijft maar roken ! eric 17 13.342 9 February 2012, 20:54
Laatste bericht: eric
  Waar kan ik vinden wat voor blok er in mijn turbo ligt? 240Turbo84 14 10.612 20 December 2010, 23:59
Laatste bericht: mkbakker
  Mijn nieuwe turbo blokje! black245 13 9.657 15 November 2009, 17:12
Laatste bericht: black245
  mijn nieuwe Volvo 245 Turbo RR240Tic 2 3.389 7 February 2007, 21:51
Laatste bericht: RR240Tic

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)