Topics: 25
Heb een keer voorruit laten verwijderen, dikke barst, door carglass en deal gemaakt dat ze terugplaatsen van de nieuwe ruit pas doen als de roest achter de raamstijl was weggewerkt. Was geen probleem, regelen ze keurig. Als je verzekering ruitschade dekt kun je dat prima afspreken zonder bijkomende kosten. MvG Eric
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
Topics: 16
HSGHOR schreef:Heb een keer voorruit laten verwijderen, dikke barst, door carglass en deal gemaakt dat ze terugplaatsen van de nieuwe ruit pas doen als de roest achter de raamstijl was weggewerkt. Was geen probleem, regelen ze keurig. Als je verzekering ruitschade dekt kun je dat prima afspreken zonder bijkomende kosten. MvG Eric
Het eruit halen zal nog wel lukken, maar heb geen ervaring met roest wegwerken, wil dat t wel op de juiste manier gebeurt haha.
Ben helaas niet verzekerd voor ruitschade, heb gewoon een goedkope oldtimerverzekering van 5 oi/mnd
Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Zonder verzekering ben je ongeveer 400>450 euries kwijt voor raam vervangen. De roest achter het voorraam kan ernstige vormen aannemen. Heb zelfs een 240 gehad waar de hele boel doorgerot was.
13 December 2013, 21:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 December 2013, 21:43 door Eggie.)
Dat is inderdaad best wat.. Moet nog even uitzoeken hoe ik dat ga doen.
Vandaag even mijn olie en oliefilter vervangen.
Ook eindelijk de radio passend
Weet iemand trouwens hoe ik de titel kan wijzigen?
Topics: 84
Mooie bak Eggi. Gebruik je de auto dagelijks? Als dat niet het geval is kun je toch gewoon de oude ruit eruit halen en kijken hoe ernstig het gesteld is met de roest.
Ik heb een paar maanden terug het zelfde gedaan met mijn 144. Viel eigenlijk best mee hoeveel roest eronder zat. Het ruit inlijmen heb ik ook zelf gedaan. Een tube ruitenkit en een kitspuit en gewoon gedaan. Ik had 2 zuignappen geleend waarmee je het ruit makelijk kunt optillen. De tuit op de tube is zo gevormd dat je hem langs het glas kunt geleiden en dat er de juite hoogte aan lijm/kit uitkomt. Daarna in de sponning gelegd en aangedrukt. Van te voren had ik 2 rubber blokjes op maat gemaakt en die onderaan het ruit tussen de sponning en ruit gestopt zodat het ruit niet wegzakt. Ben erg tevreden met het resultaat.
bet gaaf dat oude dashboard!
Ik rijd er eigenlijk wel dagelijks mee maar heb hem niet echt nodig.. Kan inderdaad wel een keer proberen de ruit los te halen.
Heb zojuist even mijn naafkappen gepoetst en mijn velgjes snel gespoten.
Ook heb ik een vraag ivm de stang die naar het stuurhuis gaat.
![[Afbeelding: 8ynuhyqu.jpg]](http://img.tapatalk.com/d/13/12/19/8ynuhyqu.jpg)
De rubbers van deze stang zijn versleten, er zit erg veel speling op want ik kan de stang/het stuur bewegen zonder dat de stang die het stuurhuis in gaat ook beweegt.
Weet iemand of ik deze rubbers kan kopen of dat er een andere oplossing voor is?
Topics: 288
Die rubbers zijn te koop, en ook in PU verkrijgbaar..
Topics: 82
Ja die rubbers zijn versleten. Ook klopt de onderlinge afstand van beide stuurstanghelften niet. Je zou de onderste wat moeten lossen en wat verder op de splines van het stuurhuis slaan.
Die band vind ik echt een beetje brrrrr..... Volgens mij is dat een Michelin Xzx uit het prachtige wijnjaar 1978. De kapjes zijn schitterend maar die houden je auto niet op de weg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Ja die rubbers zijn versleten. Ook klopt de onderlinge afstand van beide stuurstanghelften niet. Je zou de onderste wat moeten lossen en wat verder op de splines van het stuurhuis slaan.
Die band vind ik echt een beetje brrrrr..... Volgens mij is dat een Michelin Xzx uit het prachtige wijnjaar 1978. De kapjes zijn schitterend maar die houden je auto niet op de weg.
Oke, ga ik een keer proberen!
Ja je hebt gelijk, knap dat je dat vanaf de foto kon zien. T liefst wil ik een keer andere velgen dus laat ik de banden maar even voor wat het is..
Hier nog wat foto's:
Ook het kleppendeksel even snel gespoten