Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
5 denk ik, maar het is juist de OD die zich vertaalt in kassa als het mis gaat. We zullen zien. De bussen bedoel je het schakelmechanisme neem ik aan.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Jambon schreef:5 denk ik, maar het is juist de OD die zich vertaalt in kassa als het mis gaat. We zullen zien. De bussen bedoel je het schakelmechanisme neem ik aan.

Neenee... terugschakelen Wink

En ik bedoel inderdaad busjes in schakelmechanisme.

Overdrive is inderdaad kassa.. maar voordeel is dat de M46 niet echt zeldzaam is.
760 | Groen | Snel
hallo jambon,
kom je ook naar de beurs met deze groene?
ikben wel heel benieuwd heb,zelf precies dezelfde plannen en spullen.
hangt er een beetje vanaf. Ik woon een uur vanaf de plaats waar ie staat en werk er hoog uit 1 of 2 dagen pw aan. Ik ben bang dat ie, hoewel legaal en veilig rijdbaar, nog behoorlijk overhoop ligt. En zo bijzonder is ie nou ook weer niet hoor. Als ie straks gebruikt wordt ziet ie er net uit als 10 anderen.

Ik heb onlangs bij de importeur van Fluidfilm(die dame zal ook wel op de beurs staan) roestwerende middelen gehaald, en die heeft een "74er voor de deur staan, ruim 1 1/2 ton er op en ziet er nog beter uit. Lichtblauw, dus zie je alles. Ik heb maar minimale plekjes gevonden.

Bij mij moet er toch wel wat gestraald en behandeld worden, erg minimaal ook maar laat het zitten en je bent aan de beurt. Dan is ie niet meer fabrieks gespoten. Zie je allemaal niet op de foto's, alhoewel...

[Afbeelding: 2664952530102125362S425x425Q85.jpg]

met de mobiel genomen maar vertelt het bekende...

De wielbak aan de andere zijde ziet er net zou strak uit, op een dergelijk plekkie na. Vanwege steenslag en de veel te dunne lak is 1 zo'n pitje doorgeroest en kijk je idd naar buiten. Gaatje van 1 mm en de rest als nieuw. Die vervang je voorlopig niet. Ik straal het gaatje, behandelen met corroless, stickertje ducttape er op, bodyschutz en klaar. Zo heeft ie op de dorpels diverse speldeprikjes en als die zich in een gaatje vertalen dan is het maar zo.

Ik heb trouwens een "spotblaster" gekocht. Die zet je met een manchet op het te stralen punt en vangt het materiaal op in een stofzakje. Als ie vol is gooi je het terug in de beker en begin je opnieuw, scheelt een hoop troep en materiaal!!

Overigens in de jaren na "70 is de staal kwaliteit voor de meeste automerken dramatisch geweest, in "74 even niet, toen een tijdje weer wel. Uiteindelijk is men veel meer aan behandelen, verzinken etc gaan doen. Kijk maar eens hoevel nette Starlets en peugeotjes van "85 en ouder rondrijden... De toegepaste materialen zie je bij de 700 series ook op gegeven moment verschijnen...

Ik moet ff zien hoe het allemaal loopt, blok en bak wil ik nog uitwisselen, dan moeten de SU's op orde, lees hij moet er op lopen, gas moet er nog in (1 tank benzine is 1 tiende van de installatie, maar goed dat weet je.

En hij moet in het vet gezet worden, voor die tijd moet ie droog blijven. Nog genoeg te doen en dat verdeeld over zeg een dag of 8 per maand wordt lastig. En de portemonee snapt het ook al niet meer. Het zal er uiteindelijk op neerkomen dat het "project" in stukjes zal worden afgewerkt gaande het komende jaar.

Het is niet alleen een hobbyauto maar ook vervanging van de zakelijke om een voor velen bekende reden, en daar moet ook energie in gestoken worden.

En is het niet met de Zweed, dan nog met de Fransoos kom ik er wel heen. Ik blijf uiteraard plaatjes maken.
Ok jammer,
Ik wil achteraan beginnene: eerst de plekjes bijwerken dan pas goodies.
is ook het beste, bij mij ging het er uiteindelijk ook om alles van de donor auto te trekken en over te hangen, dan kom je er stiekum achter hoeveel tijd je voorheen in de auto hebt gestopt, en dat moet dat ff in korte tijd geregeld worden.... Op en neer crossen kost al net zoveel tijd :o

Maar gelukkig is de totale staat van het hok dusdanig dat je niet begint met hakken en breken, dan had ik net zo goed de oude auto kunnen aanpakken, maar kom er achter dat ie toch behoorlijk er aan toe is geraakt... Ergens een streep trekken, die exemplaar netjes houden zal makkelijker zijn.
Neenee... terugschakelen Wink

En ik bedoel inderdaad busjes in schakelmechanisme.

Overdrive is inderdaad kassa.. maar voordeel is dat de M46 niet echt zeldzaam is.
[/quote]

Helder, pak ik meteen mee, en idd terug naar 4. Heb jij de knop op de pook zitten? En bedien je daar een relais mee? Knop is een puls op "aan/uit exemplaar?

Ik kan m'n 410 dus ruilen tegen een 46, mooie deal, moet er allen een ander koppelinghuis bij kopen (1/2 B21 en 1/2 B20), koppelingplaat van een 240 en schroeven maar ;D
Citaat:Ik kan m'n 410 dus ruilen tegen een 46, mooie deal

Dacht 't nie...

De M410 is zo'n beetje de heilige graal in volvoland.
Asof je een goudstaaf ruilt voor een kiezelsteen.
Als het een echte M410 is dan is er altijd wel een 164-rijder die'm graag wil hebben.
Dus:M410 op marktplaats met een vanafbod van 400 euro...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
dat idee speelde ik ook al een beetje mee, daar heb ik 2 M46's voor

nou, hij staat er op.... zo zie je maar, weet helemaal niks van een 164... dank voor je tip...

0,0 response uiteraard, maakt ook niet zoveel uit, ik kan er niets mee, zal wel ruilen worden
Even wat uit de oude doos, een doos uit eind jaren 80. Plaatjes gevonden van de huidige donor auto. Alles wat er nu op de nieuwe komt, en al zit, komt van deze auto.

[Afbeelding: 2920345850102125362S600x600Q85.jpg]

Helaas van het pre-digitaaltijdperk, maar met een beetje fantasie... Alle blik wat nu nog heel is snij ik er weer uit, de rest gaat weg :'(

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 13.137 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 8.638 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 25.983 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 28.498 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)