Topics: 288
als je kabels laat oversteken van deur naar carroserie, laat deze dan vanaf deur omhoog lopen zodat regenwater niet erlangs de auto in kan. De deur in maakt niet uit, die regen sowieso vol. De rubbers op de deurpost kun je met wat bitumenkit afdichten.
Topics: 28
Ik heb heel lang gezocht naar de oorzaak van een lakkage en .......................... ;D gevonden
het was de doorvoer van de kabel die de motorkap openmaakt. Kit erom heen en geen water meer
Je kan er maar druk mee zijn.
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Topics: 20
Sorry Haas, ik kan het niet laten.... ;D 8) :

:
abbabak schreef:Bij de bestuurder altijd eerst kijken naar de aansluiting van de motorkapvergrendeling, dat is een standaard 240 kwaal. Ik heb het rubber destijds met Polymer-kit gelijmd...
Voor alle zoekers naar vocht, begin bovenaan en plak stukjes (keukenrol)papier op. Dan kan je altijd aan de vervorming zien waar het begonnen is...en heb je reallife omstandigheden i.p.v. een tuinslang...
[img][/img]
Topics: 28
en gelijk heb je abbabak, ik wist dit ik het ergens een keer gelezen had, lang leven het forum, als we zo door gaan worden allemaal experts ;D
alles voor hulp aan Volvorijders
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Topics: 20
Ach haas, ik heb het ook maar van een oude Volvo-chef...maar die was in '86 al oud... 8)
De vraag is eigenlijk of we mensen kunnen vinden die zin hebben om het eerste VOLvolvo greenbook te maken...
[img][/img]
Topics: 22
wat men ook weleens vergeet is de kachel unit. Als deze los is geweest dienen de beiden delen weer met kit aan elkaar gezet te worden, anders loopt het water door de naad naar binnen en niet koor het "kachelunit afwaterings slangetje" naar buiten :-*
Topics: 288
abbabak schreef:Ach haas, ik heb het ook maar van een oude Volvo-chef...maar die was in '86 al oud... 8)
De vraag is eigenlijk of we mensen kunnen vinden die zin hebben om het eerste VOLvolvo greenbook te maken...
dit
ís het Volvo Greenbook, alles op een hoop (TB, andere Volvo forum, V44) vormen een bak nuttig materiaal waar je u tegen zegt, op zeker moment moet eea verzameld worden om herhaling te voorkomen en zoeken te vergemakkelijken.. Op die manier is het voor een ieder handig om eerst in een eerder aangehaald probleem of vraag te zoeken om vervolgens , mocht het niet lukken of logisch lijken, refererend aan een topic nog gerichter een vraag te stellen. Om even Zweeds te denken, Ikea plaatjes zijn daarbij erg handig natuurlijk...
Ook ik kreeg de 1e "Volvo lessen" van de chef monteur (meneer Jansen, heeft de Amazons ed nog nieuw zien komen) bij van Roosmalen Loon op zand (helaas te vroeg overleden..) en dat was bijzonder handig. Ik herinner me de 1e keer, met m'n "72 Corolla station, B20 uit elkaar achterin er heen met de vraag "en nu...??!"
Maar goed, we gaan off topic....