Topics: 55
Vindt het allemaal prima. Snap jou verhaal prima en ook wij doen er alles aan om de boel goed af te regelen. De wijze van reactie in voorgaande post was echter iets waar ik mijn bedenkingen bij had. Maar alles prima...case closed..
Topics: 23
Thanks...
En Abbabak: Turbo natuurlijk !
Ik heb overigens nu betere prijzen dan voorheen voor LPG benodigdheden. En ook de computers zijn dus bij deze goedkoper geworden. Goed nieuws dus !
Neus ook eens rond in de shop. Mocht je vragen hebben, stuur mij dan even een e-mail. Ik heb graag wat feed-back over wat nog beter zou kunnen !
Topics: 20
Bozzma schreef:En Abbabak: Turbo natuurlijk !
Dat betekent dan een b21et, turbospruitstuk en uitlaat opsnorren en monteren. Dat gaat wel weer ff duren... 8)
Tenzij ik inderdaad een turbo op mijn b23 bouw....maar ik weet niet wat ik daarbij nodig heb.
Het duizelt me een beetje in jouw winkel: Injectoren, Dis, wasted sparks, hall gever...
En daarom lijkt me een goede vraag hier: Als ik wil rijden met jouw MSkiller, wat moet ik dan aanschaffen ? En wat moet ik doen ? En kan jij alles leveren ?
Daarom gaat het me eigenlijk...
[img][/img]
Topics: 22
waarom toch altijd B21ET? meerdere turbo blokken passen in een 240
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Is een B21ET het gemakkelijkst om te swappen?
Topics: 8
abbabak schreef:Het duizelt me een beetje in jouw winkel: Injectoren, Dis, wasted sparks, hall gever...
En daarom lijkt me een goede vraag hier: Als ik wil rijden met jouw MSkiller, wat moet ik dan aanschaffen ? En wat moet ik doen ? En kan jij alles leveren ?
goede vraag, ik zie door de bomen het bozz niet meer.
heb je ook kompleet samen gestelde setjes en wat kost een kompleet setje nou eindelijk (als je het zelf inbouwt)?
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
Dirk242 schreef:Is een B21ET het gemakkelijkst om te swappen?
een tikje makkelijker door de stroomverdeler, maar met de moderne systemen als dit mooie speelgoed van Bosma heb je die verdeler niet meer nodig. Ook is het met standaard volvo spul op te lossen als je niet voor zoveel power gaat dat je een dergelijk systeem nodig hebt, maar het K-jet systeem is niet iets waar ik veel moeite voor zou doen om met veel moeite in te bouwen, dan zou ik gelijk voor dit spul gaan.
Topics: 20
Jw240 schreef:een tikje makkelijker door de stroomverdeler, maar met de moderne systemen als dit mooie speelgoed van Bosma heb je die verdeler niet meer nodig. Ook is het met standaard volvo spul op te lossen als je niet voor zoveel power gaat dat je een dergelijk systeem nodig hebt, maar het K-jet systeem is niet iets waar ik veel moeite voor zou doen om met veel moeite in te bouwen, dan zou ik gelijk voor dit spul gaan.
Dat blijft een kostenvraag ;-D Als we dan toch naar andere motoren kijken...dan toch maar een 16kleps kop met turbo ?
Het blijft een moeilijk verhaal, als ik goed kijk/herinner rijdt de mijne niet zo heel duur. Ik rij alleen te hard, ook de 850/V90 komen op benzine net zo ver... 8) . Dus denk ik dat ik toch nog ff me toeleg op een de lak, rijwielgedeelte, ledlicht en luxe...
[img][/img]
Topics: 23
ALS je op LPG rijdt heb je geen last (nou... bijna geen..) van pingelen. De brandstof is zelfs gebaat bij een beetje meer compressie. Daar helpt de turbo onder iets boven deellast dan bij. Dus zou je enkel de turbo en spruitstuk tegen de motor aan kunnen bouwen. De olie-retour middels een banjo-bout (wel een flinke !) in het carter. De aanvoer kan op meerdere plaatsen.
Als iemand het overweegt kan ik wel een 60-2 vliegwiel aanraden. Dat maakt het opnemen van de toeren makkelijker. Het kan echter ook op andere manieren.
Wat het hele setje kost is erg lastig te zeggen: het verschilt per auto wat herbruikbaar is. Het is ook afhankelijk van je wensen. Gewoon de verdelerkap behouden met de standaard bobine ? Kan. Of toch een DIS ontsteking ? Kan ook. Een bobine per cilinder ? Waarom niet. Toerental opname aan vliegwiel (60-2) of toch aan de voorkant van de krukas (triggerwheel benodigd). Moet er ook LPG bij ? Ga je de draadboom geheel zelf maken, of moet ik er een voor je voorbereiden ?
Of moet ik de gehele in/ombouw doen ? Dat wordt dan wel ergens volgend jaar... De GTi's hebben me ontdekt :-)
Bozzma schreef:Of moet ik de gehele in/ombouw doen ? Dat wordt dan wel ergens volgend jaar... De GTi's hebben me ontdekt :-)
en daar is meer geld mee te verdienen dan volvo's want daar zijn er veel meer van! ;D
Is echt veel wat
sommige mensen uitgeven aan hun 206/CRX/GTi etc. Zeker mbt tuning, als ze het doen dan gaat het gelijk met bakken geld lijkt het wel.