Topics: 23
Nog wat gedaan de laatste tijd ?
Ow ja! Vandaag kwam er weer een pakketje uit Hong Kong met meer Silicone slangen. De IC aansluiting is nu helemaal af. Ook zit er een prachtig staal-omwonden PTFE slangetje dat de olie naar de turbo voert. Netjes achter de turbo langs. Weg van alle warmte. Ruim genoeg om de turbo te demonteren zonder problemen, mocht dat ooit nodig zijn.
Ik moet nog even een gasklephuis zien te scoren en ik heb nog een heel lijstje aan dingen die nog aangekocht moeten worden. Van het weekend maar eens een bezoekje aan de Brezan / Volvo brengen om mijn lijstje kleiner te krijgen.
Turbo aangesloten:
Zie ook de staalomwonden olieleiding. Laten maken voor 20 euro.
Volvo aan de Sonja Bakker. Gewicht dat uit de neus is gehaald is al groter dan er in gestopt is. Het loeizware ijzeren framewerk waar de fan in hing heb ik vervangen door een alu-frame. Dat scheelt een berg.
ik ben weer even nieuwsgierig; 20 eu is niet duur voor een olieleiding, mag ik vragen waar ?
'mijn' hydrauliekzaak, is ook vrij voordelig maar kom ik toch bijna 2 x zo duur uit. (37.90 laatste keer).
zijn het geperste koppelingen die je vastzet dmv banjobouten, of koppelingen met draad?
en is het d-h-z. leiding of was ie kant & klaar?
(wat een vragen allemaal.. en dat over 1 simpel leidingkje ;D ).
en mag ik vragen waarom je 2 klemmen naast elkaar hebt gebruikt?
ziet er goed uit iig !
Ik had teveel klemmen ;D En ik heb niet overal (nog niet) een flens op zitten.
Het is een teflon binnenmantal, staalomwonden. We gebruiken ze op mijn werk ook als olie toevoerleiding van de turbo's voor de dikke diesels. De banjo aansluitingen zijn erop geperst. Niet meer demontabel dus. En goed voor heel erg hoge drukken. Profi spul van de hydrauliekboer. Als je me verteld wat je nodig hebt, dan kan ik wel wat laten maken voor je.
ik kan het geloof ik niet goed zien op de foto's, maar bedoel je de olieretourleiding? Heb je die zelf laten maken? Die zoek ik nl. ook nog: door de montage van een 90+ spruitstuk past de retourleiding niet meer. ALs je die kan laten maken zou het super zijn!
Het is de olie AANVOER leiding. Dit is de leiding die van de aansluiting naast het oliefilter naar de bovenkant van de turbo loopt. De olie afvoer loopt van onder de turbo naar een gat bij het carter in de buurt. Als je deze niet op zijn plek krijgt dan is het een optie om deze doormidden te snijden met een pijpensnijder (een zaag geeft slijpsel !) en er een flexibel stuk slang tussen te zetten.
Maar ik denk dat je het hebt over de aanvoerleiding. Bij mij is dat 2x een bajonetsluiting. Dat is een rond oog waar een bout met een gat door gaat. Een 14mm oog en een 12mm oog voor de mitsubishi turbo. Ik weet niet waar de Garrett's mee werken. Ik heb mijn slang 65cm lang gemaakt. Deze loopt nu vrij ruim vanaf het blok iets naar onder weg, langs de langsdrager, veerpot omhoog naar de turbo met redelijk wat speling. De "hot"side van de turbo en het spruitstuk blijft een heel eind uit de buurt.
Het K&N filter is binnen ! Ook de bovenkant van de deksel is open. Ik moet nog een mooie alu plaat maken waardoor de pijp gaat om zo het filter af te scheiden van de motorwarmte en netjes te fixeren. Een gebogen plaat met een gat erin is ongeveer het idee.
De oil-feed naar de turbo.
En lastig te zien, komende uit het blok:
Langs de dynamo, mooi vrij van het spruitstuk:
Ik moet ze hier en daar nog wel met een beugeltje vastzetten.
Topics: 44
zit hier niet normaal de oliedruksensor?
Volvo S70R B5234T4 M59
Eeeuuuuhhhh...... Zou zo maar kunnen... Waar sluit je de turbo-aanvoer op aan dan ?
Oeps...
Verdikkeme... Je hebt gelijk. Ik vond dit plaatje:
[IMG]http://xs117.xs.to/xs117/07294/HPIM0233.jpg[IMG]
Lijkt erop dat ik deze 2 wel kan swappen. Ik krijg alleen die inbus dop er niet uit. Is maat 7 en die heb ik niet. Ik vraag me ook af welke diameter de banjo voor de olieleiding normaal heeft. Ik heb lengte zat maar om nou weer een nieuwe leiding te laten maken....
Het lijkt erop dat ik hier mijn sensor kwijt kan:
Dat is een 1/4 NPT. Ik moet eigenlijk nog een nieuwe sensor kopen. Welke draad heeft de sensor ? Er zit een verloop op naar M14.
Het lijkt 1/8 NPT.
Dan krijg ik een bochtje van 1/4 naar 1/8. Met een beugeltje de sensor ondersteunen en klaar.