@Lukas; ik snap niet helemaal waarom je een Garrett GT series aanraad, het is mooi spul, maar past hier zeker niet in het budget.
Ik heb al eerder Garrett GT kogelgelagerde turbo's gebruikt cq geinstalleerd, maar dan niet op volvo's.
De polo g40 waar ik het al eerder over had, heeft een custom Garrett GT25RS, die 2 bar druk op een van 1272cc naar 1394 cc (als ik mij goed herinner) blok gaat draaien.
Het blok zelf is nu eindelijk na bijna anderhalf/ 2 jaar af, en gaat volgende maand de auto in.
Het blok heeft al wel gelopen.
Wat jij zegt over dat een GT series turbo nog een halve minuut door blijft draaien heb ik zelf nog nooit gehoord/gezien.
Elke turbo draait nog even door als motor slitstaat.
Ik denk dat dat misschien een fabeltje is om aan te duiden, hoe geweldig die kogellagers van garrett zouden moeten zijn.
@Bossie; Als je die KKK passend wil krijgen zul je toch enig hak & zaagwerk moeten verrichten.
Ik heb het grof gedaan, T3 flens dr uit gezaagd, K24/K26 flens van het audi spruitstuk losgezaagt, en de boel aan elkaar gelast.
Ook zul je een gat moeten zagen en een pijp erop lassen om de exteren wastegate aan te kunnen sluiten.
Het gietijzer gaf eigenlijk geen problemen tijdens het lassen.
Het mooiste zou natuurlijk een custom spruitstukje zijn, en nee dit hoeft ook geen bakken met geld te kosten, of je moet het van RVS willen hebben en helemaal perfect.
Met wat stalen pijp & lasbochten kom je ook een heel eind, zo'n custom spruitstukje is al gauw beter dan het standaard spruitstuk.
Ik zal later nog wat foto's etc. posten van verschillende uitlaatspruitstukken.
De KKK turbo zal wat later op druk zijn als dat je nu gewend bent, en is op 'normale' drukken prima bruikbaar, bij een hogere druk zal de lag steeds meer merkbaar worden, maar dan heb ik het over 1.2/1.3 bar of meer.
Nog even een algemeen stukje over benzindrukregelaars -omdat ik nu toch al lekker aan het typen ben\

-
Je hebt simpelweg 2 soorten; PBV & FPR, de -meest verkochte- PowerBoost Valve en de Fuel Pressure Regulator.
Het verschil is simpel; een powerboostvalve heeft 2 drukmembranen, 1 voor de standaard druk, en een 2e die 0.8 bar hoger is.
Dus alleen bij volgas gaat je benzinedruk 0.8 bar omhoog.
Een Fuel Pressure Regulator is 1:1 dus de druk die je afstelt is de druk die die altijd draait.
nog even een plaatje van beide om het verschil te laten zien.
Een PBV
Een FPR
Het verschil kan je volgens mij prima zien.
En je kan op allebei een meter monteren dus dat is het niet

;D
Ben je toevallig op zoek naar een fpr of pbv, kun je altijd een pb sturen