Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn plannen
Spruitstuk moet nog iets aan gebeuren voordat het gebruikt gaat worden, als ik iets aan de kop zou doen waarschijnlijk gewoon ergens een 531 kop zoeken en die gebruiken met misschien wat grotere uitlaatkleppen, dan zou een andere turbo zoals die KKK ook bij lage toeren misschien genoeg kunnen leveren, is een aantrekkelijk aanbod maar eerst maar wat sparen en het lijstje rustig afwerken.....
Antwoord
wat heb jij eigenlijk met je spruitstuk moeten doen om die KKK passend te krijgen?
Antwoord
@Lukas; ik snap niet helemaal waarom je een Garrett GT series aanraad, het is mooi spul, maar past hier zeker niet in het budget.

Ik heb al eerder Garrett GT kogelgelagerde turbo's gebruikt cq geinstalleerd, maar dan niet op volvo's.
De polo g40 waar ik het al eerder over had, heeft een custom Garrett GT25RS, die 2 bar druk op een van 1272cc naar 1394 cc (als ik mij goed herinner) blok gaat draaien.

Het blok zelf is nu eindelijk na bijna anderhalf/ 2 jaar af, en gaat volgende maand de auto in.
Het blok heeft al wel gelopen.
Wat jij zegt over dat een GT series turbo nog een halve minuut door blijft draaien heb ik zelf nog nooit gehoord/gezien.
Elke turbo draait nog even door als motor slitstaat.
Ik denk dat dat misschien een fabeltje is om aan te duiden, hoe geweldig die kogellagers van garrett zouden moeten zijn.

@Bossie; Als je die KKK passend wil krijgen zul je toch enig hak & zaagwerk moeten verrichten.
Ik heb het grof gedaan, T3 flens dr uit gezaagd, K24/K26 flens van het audi spruitstuk losgezaagt, en de boel aan elkaar gelast.
Ook zul je een gat moeten zagen en een pijp erop lassen om de exteren wastegate aan te kunnen sluiten.
Het gietijzer gaf eigenlijk geen problemen tijdens het lassen.
Het mooiste zou natuurlijk een custom spruitstukje zijn, en nee dit hoeft ook geen bakken met geld te kosten, of je moet het van RVS willen hebben en helemaal perfect.
Met wat stalen pijp & lasbochten kom je ook een heel eind, zo'n custom spruitstukje is al gauw beter dan het standaard spruitstuk.
Ik zal later nog wat foto's etc. posten van verschillende uitlaatspruitstukken.
De KKK turbo zal wat later op druk zijn als dat je nu gewend bent, en is op 'normale' drukken prima bruikbaar, bij een hogere druk zal de lag steeds meer merkbaar worden, maar dan heb ik het over 1.2/1.3 bar of meer.

Nog even een algemeen stukje over benzindrukregelaars -omdat ik nu toch al lekker aan het typen ben\Wink -

Je hebt simpelweg 2 soorten; PBV & FPR, de -meest verkochte- PowerBoost Valve en de Fuel Pressure Regulator.

Het verschil is simpel; een powerboostvalve heeft 2 drukmembranen, 1 voor de standaard druk, en een 2e die 0.8 bar hoger is.
Dus alleen bij volgas gaat je benzinedruk 0.8 bar omhoog.
Een Fuel Pressure Regulator is 1:1 dus de druk die je afstelt is de druk die die altijd draait.
nog even een plaatje van beide om het verschil te laten zien.

Een PBV
[Afbeelding: pvggag.jpg]

Een FPR
[Afbeelding: fse_fpr.JPG]

Het verschil kan je volgens mij prima zien.
En je kan op allebei een meter monteren dus dat is het niet Tongue ;D

Ben je toevallig op zoek naar een fpr of pbv, kun je altijd een pb sturen
Antwoord
[Afbeelding: image00421af8.th.jpg]

Hier een foto van toen ik voor de eerste keer de K26 turbo erop had, binnen een paar uurtjes was het aangepast, ook de downpipe en alles.

Enige nadeel was dat hij langzaam opspoelde door het snel in elkaar zetten van alles (dus slecht afgewerkt, en een veeel te kleine 60mm downpipe :Smile )
Maar we wilden gewoon weten wat ie deed Tongue

Toen ik later een fatsoenlijke downpipe erop had gemaakt, het spruitstuk wat had geport en netjes had afgewerkt, en de cilinder kop nog kleine beurtje met de dremel had gegeven, spoelde hij ineens 700rpm sneller op.

Antwoord
Op dit moment zijn binnen: 90+ spruitstuk (gaat misschien weer de deur uit, eerst met de lasser praten)
MBC
Iveco 75E15 intercooler

Antwoord
als je het 90+ spruitstuk wegdoet (en je kijkt niet door het spruitstuk heen ivm allerlei scheuren), dan hoor ik het graag! Op marktplaats tot nu toe steeds net achter het net gevist. waarschijnlijk door een paar mensen van hier Big Grin
Antwoord
jep idd mensen van hier, latste 90+ spruitstuk is naar mij gegaan...
Ik zal je wel iets laten horen, nee je kun er niet doorheen kijken met veel moeite heb ik 2 scheurtjes kunnen ontdekken.
Antwoord
Gisteren lasser gesproken, waarschijnlijk komt er nog voor de zomer iets als in de link te zien is. Zou dit met een standaard Garret t3 ook gewoon gaan, met name leidingen ed?

http://forums.turbobricks.com/showthread...ht=headers

- Intercooler is ook weggebracht om te laten repareren.

- 1000531 cillinderkop is als het goed is onderweg

- cosworth turbine gevonden, alleen nog even wachten op de centjes
Antwoord
jij zal dat spruitstuk op zn kop moeten hebben..
anders kom je niet uit je ic buizen.

en een cosworth turbine ?? dat is de hotside ... ik denk dat je meer hebt aan een cosworth compressor (cold side)..

en als het een leuke prijs is voor dat spruitstuk dan hoor ik het graag.
Ik kan eventueel wel flenzen lazeren.
Antwoord
Op de kop in de zin van turbo precies andersom? Dus collector wijst niet naar boven maar beneden?

Coldside en hotside komen er aan maar, het turbinehuis is bij cosworth anders gevomrd, meer als een mitsu, waardoor de turbo sneller zal spoolen.

het zal zeker geen proturbo prijs worden dat is in ieder geval zeker ;D

Mocht iemand ergens een foto hebben of nog een idee, laat het me weten, het is nu nog een beetje aan het garen....

Ik houd jullie op de hoogte!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Help, mijn 240 Turbo blijft maar roken ! eric 17 13.343 9 February 2012, 20:54
Laatste bericht: eric
  Waar kan ik vinden wat voor blok er in mijn turbo ligt? 240Turbo84 14 10.637 20 December 2010, 23:59
Laatste bericht: mkbakker
  Mijn nieuwe turbo blokje! black245 13 9.691 15 November 2009, 17:12
Laatste bericht: black245
  mijn nieuwe Volvo 245 Turbo RR240Tic 2 3.395 7 February 2007, 21:51
Laatste bericht: RR240Tic

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)