Topics: 14
Over het algemeen is het ontluchten (tenminste zoals ik het doe):
Expansievat vullen.
Warm laten worden. (kachelkraan wagenwijd open).
Expansievat indien nodig bijvullen.
Stuk rijden (5 minuten)
Expansievat controleren.
Veel moeilijker zou het niet mogen zijn. Eventuele lucht wordt op deze manier weggespoeld is mijn ervaring.
Na een paar dagen nog een keer checken en dan moet het goed zijn.
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Topics: 16
waz, bedankt voor de beschrijving en de foto's, met de beschijving van kayauke er ook nog bij zou het toch moeten lukken zou je denken........zodra ik tijd heb gaat het gebeuren.
Topics: 22
Zwarte Flirt heeft ook weer een werkende ventilator, alleen loopt ie aan als je remt. :'(
Alle problemen uit de voorgaande verhalen ook tegengekomen, plus een electrische installatie ingebouwd door een Electrodebiel. :o
Volgende klus is dus het compleet vernieuwen van die zooi. :'( :'( :'(
Overigens zaten er nauwelijks bladeren in de heater, vermoedelijk door de prachtige sneeuwklep boven de luchtaanzuigopening.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 47
Mijn kachelmotor is inmiddels vervangen.
Voor het terugplaatsen van de hele rattaplan even getest. De propellor liep ook wat aan.
Heb dit wel kunnen corrigeren door beetje bijbuigen etc.
Verder nog even kleine aanvulling op het hele kachelmotor verhaal.
Heb ik gemerkt dat er meerdere typen motortjes zijn.
Vooral de enkele of dubbele vin (=schoepenrad) maakt veel verschil!
En de dubbele schijnt ook doorontwikkeld te zijn in de loop der tijd. Mogelijk moet je nog adaptorsetje bijkopen.
waarschijnlijk voor de meesten geen verrassing, maar toen ik 'm eenmaal open had voor mij wel!
Verder was ik blij dat ik tussentijds wat foto's genomen had van de diverse aansluitingen achter het dashboard: makkelijk om te kijken welk draadje ook weer waarop zat!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Topics: 6
Die van mij is ook overleden,
Heeft iemand nog een werkende ventilator thuis liggen?
Topics: 9
3 May 2012, 12:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 May 2012, 12:50 door joop240uden.)
Het gepiep en gerammel ook helemaal zat, heb dus ook de ventilator vervangen.
Wel een hoop werk maar viel niet tegen mede door de duidelijke uitleg, en ervaringen hier omschreven.
Heb alleen de gaatjes wat op moet boren van de nieuwe ventilator voor de bevestigings- rubbers, rest was plug en play.
Wel eerste het ventilator motortje niet helemaal goed waardoor de kabeltjes te kort waren, met slag draaien was dat opgelost.
Hoor ik natuurlijk nu wel weer andere rammeltjes, maar ach hoort bij een oudere auto.
(Bas heb mijn oude ventilator nog misschien als je die smeert)
Maar gezien het werk misschien beter meteen een nieuwe er in.