Topics: 176
@ lj_dekker: foto is idd niet recent (ik moet eerlijk toegeven dat ik niet dagelijks een pic van mijn bolide neem, en dit was eigenljik de enige (mooie) die ik had).
Foto is van voorjaar 2003 en toen glom ie nog als een gelakte hondenkeutel; nu is hij iets doffer (vervelende rode lak! :evil: ).
Moet nog steeds een keer poetsen, maar ja, rijden is leuker
en lj_dekker ken ik ook niet.
Meest recente foto die ik kon vinden is van 03-2005
Topics: 21
Mooie auto Rob.
Ik ben vaak in Drachten en kan je wel tegenkomen.
Volgens mij hebben wij elkaar een keer mail gestuurd over een volvomonteur.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Topics: 176
Klopt,
was in maart dit jaar
Ben op jou advies naar de volvo-monteur in Veenwouden geweest.
Eindelijk een goed adres!
Kom ook vaak in B-zwaag, dus wellicht dat ik je een keer gezien heb.
Zal de volgende keer zwaaien.
Topics: 42
Rob schreef:Klopt,
was in maart dit jaar
Ben op jou advies naar de volvo-monteur in Veenwouden geweest.
Eindelijk een goed adres!
Kom ook vaak in B-zwaag, dus wellicht dat ik je een keer gezien heb.
Zal de volgende keer zwaaien.
En dat is dan ook weer vlak bij Terwispel

Dus wie weet komen wij elkaar ook nog eens tegen! Rij elke dag op en neer naar H'veen dusse...
Topics: 31
Bert N schreef:Mooie auto Rob.
Ik ben vaak in Drachten en kan je wel tegenkomen.
Volgens mij hebben wij elkaar een keer mail gestuurd over een volvomonteur.
Wordt het niet eens tijd voor een mini-meeting in Drachten
Volvomonteur in Veenwouden? Welke is dat?
Ik kwam er vandaag toevallig achter dat er een garage 200 meter bij mij vandaan zit die ook in klassieke Volvo's doet en ook samenwerkt met sloper Staal uit Noordhorn. Ga er volgende week eens kijken, zou mooi zijn een goeie garage op loopafstand.
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 43
Erik265 schreef:Ik kwam er vandaag toevallig achter dat er een garage 200 meter bij mij vandaan zit die ook in klassieke Volvo's doet en ook samenwerkt met sloper Staal uit Noordhorn. Ga er volgende week eens kijken, zou mooi zijn een goeie garage op loopafstand. 
Hoe heet die garage? Zit ie in Zuidhorn?
Volvo 740 tic '84.
Garage Birza op de Jellemaweg in Zuidhorn. Overgenomen van hun website (
http://www.garagebirza.nl):
Citaat:Garage Birza heeft een speciale affiniteit met oldtimers en klassiekers, zelf bezit Coos Birza onder andere een Volvo Amazone, VW brilkever een Singer Roadster en een Opel Kapitän (overgehouden uit de taxi-tijd). Het bedrijf weet wat de eigenaar van deze autoââ¬â¢s van een garage verwacht, het gaat immers ook om gevoelswaarde.
Een goede band onderhoud het bedrijf met het VOLVO auto-demontage bedrijf Staal in Noordhorn. Garage Birza heeft veel ervaring in het repareren en onderhouden van Volvo personenwagens. De gebruikte onderdelen hiervoor worden geleverd door Staal.
Ik ga er volgende week donderdag even langs. Ik laat het hier wel even weten hoe dat gegaan is.
Een goede Volvo-garage die bovendien ook nog eens het 'klassieke gevoel' deelt is lastig te vinden, dus ik hoop zeker dat dit wat wordt.
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 3
Hey Sacha! Dus hier ben je gebleven? Mooie 240!
Volvo 850 T-5R '94<br />Volvo C70 T5 '99<br />Volvo 240 GLT '89<br />Volvo 850 T5 '94 (racer)
Erik265 schreef:Ik ga er volgende week donderdag even langs. Ik laat het hier wel even weten hoe dat gegaan is.
Een goede Volvo-garage die bovendien ook nog eens het 'klassieke gevoel' deelt is lastig te vinden, dus ik hoop zeker dat dit wat wordt.
Helaas, garage is gesloten sinds juni. Ze hadden hun website nog niet aangepast. Het had zo mooi kunnen zijn
Een van de monteurs werkt nu bij een andere garage vlakbij Zoutkamp (Klaver te Niekerk) en hij woont vlak bij me, dus ga ik dat maar eens proberen. The hunt continues...
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 49
Dag Erik en Harry,
Volgens mij mis je daar niet veel aan.......ben daar twee keer (ook op aanraden van Staal) geweest met de 240 en de 264. Ongeinteresseerd en duur.
Groeten,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km