Topics: 16
19 November 2013, 23:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 November 2013, 19:14 door Eggie.)
Topics: 60
Een waxlaagje zou niet verkeerd zijn :wink: Ziet er netjes uit verder.
Klopt! Ga hem nog even polijsten bij mij op t werk, dan glimt die als nooit tevoren.
Er hebben ook strepen overheen gezeten, de lak is daar een beetje verkleurd.
Eerst maar eens de 72 stickers eraf halen!
Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Ik heb nog enkele vraagjes mbt mijn volvo.
Er zit nu een oude radio in waar nog net een casettebandje in kan. De ontvangst is ook niet super en ik wil hier graag een ietwat modernere radio in. Ik heb het frontje van deze oude radio losgehaald en het gat wat er achter zit is niet breed genoeg voor mijn nieuwere single-din radio. Zijn hier speciale frames voor zodat ik hem ergens ander in kan bouwen, of moet ik in het dashboard gaan zagen?
Ook zit mijn dashboardkastje er niet in. Ik heb hem er wel bij, samen met een slot, maar dat slot is kapot en ik heb geen idee hoe mijn dashboardkastje gemonteerd moet worden.
Heeft iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Topics: 163
In de 144 zat volgens mij als optie een antiek model radio, klein van afmetingen.
Wat er nu inzit, al dan niet met bandje, is waarschijnlijk al richting moderne afmetingen. Het dashboard is daarvoor waarschijnlijk al gezaagd of gevijld, dus dat kan je naar hartelust naar eigen inzicht aanpassen.
Mocht het een ouderwets radiootje zijn kan je hem misschien gewoon laten zitten (aansluiten op de mono speaker in t midden als je die hebt), de nieuwe onzichtbaar monteren in het handschoenenvak/dashboardkastje. Vervolgens bedienen met een afstandbediening.
Het dashboardkastje hangt aan 2 ophangpunten (scharnieren) en aan het slot. Eigenlijk kantel je de bak gewoon. Als het slotje het niet doet kan je 'm waarschijnlijk niet dicht krijgen.
Topics: 25
Mooie karakterbak en stoere Cibie lampen! veel plezier ermee!
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
Topics: 5
Jammer dat je die 244 weg moest doen. Je hebt er in ieder geval wel een mooie vervanger voor gevonden:coolest:
NiKondoo schreef:Jammer dat je die 244 weg moest doen. Je hebt er in ieder geval wel een mooie vervanger voor gevonden:coolest:
Bedankt! Ik vind het zelf ook nog steeds jammer, had de lpg misschien beter uit kunnen bouwen, maarja dat is achteraf he.
Die automaat met 2.3l motor reed echt heerlijk.
Naarmate ik ouder wordt worden de auto's ook steeds ouder haha.
Er is in iedergeval nog genoeg te doen voordat die een beetje in mijn smaak is.
Ik zal zodra ik weer wat heb gedaan foto's maken en deze uploaden!
Heb zojuist even met de bekledingreiniger van het werk de achterbank schoongemaakt. Hoop dat hij dan weer wat frisser ruikt van binnen.
Na
Wel jammer dat de rugleuning bovenaan gescheurd is en dat ik geen hoedenplank heb..
De bank zit er inmiddels weer in.
Ben eigenlijk nog op zoek naar iemand die een voorruit kan monteren voor een leuke prijs, waarschijnlijk hoort hier dan ook het bijwerken van de rand waar de ruit in valt want hier zit ook aardig wat roest.
Er moeten nog wat dingetjes gebeuren:
- Voorruit vervangen
- Speling uit het stuur halen. De rubbers van de stang die aan het stuurhuis vast zit zijn erg versleten.(iemand enig idee waar ik deze kan halen?)
- Blok schoonmaken
- Oliefilter en olie vervangen
- Klepdekselpakking vervangen
Wil misschien in de toekomst ook andere velgen/schokbrekers en stabilisatorstang, denk dat hij dan beter rijdt.