Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[B20] kop vlakken (hoeveel?)
Het wordt een benzine auto. Ik lees hier en daar dat LPG minder snel pingelt omdat het klopvaster is en het vergelijkbaar zou zijn met benzine met een hoge RON-waarde. Dus misschien dat Boele een lpg-blok heeft gebouwd?
Antwoord
Ik heb zelf een 145 op lpg met daarin een B20E blok en ja die kunnen op gas ook heel goed pingelen. Vooral bij wat zwaardere belasting vanuit een lager toerental en dan gaat hij zo rond de 4000tpm pingelen. En geloof me dat klinkt echt niet lekker. Dus dan maar weer snel van het gas af want anders gaat er heel wat kapot.
Enige oplossing is vanuit een lagere versnelling hem hoog in toeren door trekken en daar dan ook houden dan gaat het goed.
Antwoord
Goed om te weten.

offtopic:
In jou geval zou ik nog wel even de ontsteking (later) en je mengsel (rijker) controleren .
Antwoord
Wat was de vraag ook alweer?

B20 is gietijzer, hoef je dus niet te vlakken!!
Groeten van Frans
Antwoord
De oorspronkelijke vraag is wellicht al beantwoord ja.
Maar we waren vrolijk aan het voortborduren op dezelfde vraag.

Dopski schreef:Even uit de oude doos. Tot hoever kan je vlakken zonder dat je blok teveel gaat pingelen? 85,5mm + dikke pakking (1,2mm) dan zit je al op een hogere compressie dan een B20B (86.2mm+0,8mm) en die blokken neigen al naar pingelen. Als je een dunne pakking op zo'n gevlakt blok doet is dat dan nog te doen?
Antwoord
^^ Iemand een idee? ^^

Wat de ideale dikte is voor een B20B. Ik wil een B20A kop laten vlakken zodat hij geschikt wordt voor een B20B. Dus iets platter (zie hierboven hoeveel)?
Is het nuttig om meer te vlakken dan de dikte van een B20B?
Antwoord
lijkt me dat de compressie dan nog verder omhoog gaat. kan me alleen indenken dat dat positief is als je 100% LPG wilt gaan rijden lijkt me
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Van V-performance: The 10.5 - 1 CR of the E head is just too high for normal street use unless the engine is worn out, a radical cam is used, the combustion chamber is enlarged, or a special knock sensing ignition is used that will retard the timing when there is detonation. Don't rely on a thick head gasket to lower the compression ratio. The engine was designed for a particular distance between the piston and head. Adding .090 in gasket thickness alters this relationship and can have negative effects on combustion efficiency. An F head can be milled to get a higher than stock ratio. Remember that increasing the bore increases the compression ratio and this should be calculated any time you are modifying the engine and head. Around 9.5 to 1 seems to be a good compromise.

Er zijn ook wel mensen die de scherpe randen vlak naast de bougie weghalen, tegen 'hot spots'.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
als je dan toch gaat flowen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Marc1970 schreef:Van V-performance: The 10.5 - 1 CR of the E head is just too high for normal street use unless the engine is worn out, a radical cam is used, the combustion chamber is enlarged, or a special knock sensing ignition is used that will retard the timing when there is detonation. Don't rely on a thick head gasket to lower the compression ratio. The engine was designed for a particular distance between the piston and head. Adding .090 in gasket thickness alters this relationship and can have negative effects on combustion efficiency. An F head can be milled to get a higher than stock ratio. Remember that increasing the bore increases the compression ratio and this should be calculated any time you are modifying the engine and head. Around 9.5 to 1 seems to be a good compromise.

Er zijn ook wel mensen die de scherpe randen vlak naast de bougie weghalen, tegen 'hot spots'.
Nice, heb die site wel bekeken, maar niet alles gelezen. Tnx.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoeveel klepsteelrubbers b230fk met 530 kop Skars 2 3.147 27 June 2018, 20:03
Laatste bericht: Skars
  Hoeveel liter olie in een 2.3 (Volvo 240) KennOne 4 6.625 8 March 2016, 15:11
Laatste bericht: KennOne
  Hoeveel benzine nog? Kaatje van Boven 2 2.633 2 September 2015, 19:25
Laatste bericht: Kaatje van Boven
  Motorolie: hoeveel (B21) met filter wakka 4 3.707 19 September 2011, 19:00
Laatste bericht: wakka
  timing b18a, hoeveel graden op LPG en hoe te zien Jeroen V 9 4.242 13 May 2011, 14:46
Laatste bericht: Jeroen V
  aluminiumkop vlakken? paul54 2 2.230 11 October 2009, 13:56
Laatste bericht: Ticcie
  Zo vlakken echte mannen hun cilinderkop Jelmar 9 4.903 14 March 2009, 01:06
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  HOEVEEL BAR MOET JE METER AANGEVEN? cooper 5 5.130 2 February 2008, 03:16
Laatste bericht: Nederzweed
  hoeveel pk/kw heeft een b21 turbo blok? killercroc 87 49.855 4 August 2006, 21:11
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)