Topics: 15
Vrijdagmiddag nieuwe bobinekabel gemonteerd en paraleldraad van accu+ via schakelaar naar bobine+. Starten, lopen 60 kilometer gereden, ook een ander laten rijden en geen problemen. Zaterdagmorgen naar de Praxis. en weer een paar keer afslaan, uit laten lopen en weer starten. gebeurde 3 keer voordat ik weer thuis was. Voor de deur sloeg hij weer af, en starttte niet meer. Gebruik van de net gemonteerde schakelaar mocht ook niet baten. Dus volgens mij geen storing in de stroomvoorziening naar de bobine voltmeter op bobine gaf ook normaal aan.
Net als een paar keer eerder een draad gelegd van bobine- naar stroomverdeler en starten lopen andere draad er weer op en niet starten, nieuwe draad er weer op en starten lopen. Eerdere keren hielp dit niet. Lijkt dus op een onderbreking in deze draad. Zaterdag nog een paar keer wezen rijden zonder problemen.
Weestand via massa gemeten van accu- naar accuklem- na blank schuren accupool en accuklem, naar blok, chassis en stroomverdeler ik meet dan overal 0.8 Ohm.
Ik denk dat ik de motorkabelboom ook maar eens ga kontroleren, ik zie zo niets bijzonders maar ik ga de isolatiekous opensnijden.
Topics: 289
werkt je LPG installatie wel optimaal? daar heb je ook relais en bekabeling. Een kabelboom slopen heeft geen nut, je kunt um ook doormeten
Zoals eerde opgemerkt, is het is geen brandstofprobleem, hij doet het op benzine en LPG, de motor slaat accuut af. Als het een prolbeem is in de afsluiters slaat hij niet accuut af, dan valt langzaam het vermogen weg.
Afgelopen zaterdag sloeg hij bij mij voor de deur af. Contacktpunten waren niet ingebrand. Toen een paralleldraad gelegd (zoals eerder gedaan) van bobine naar stroomverdeler, toen startte hij, oude draad weer aangesloten niet starten, Nieuwe draad: wel starten. Dus ik denk: probleem verholpen. hij heeft het 200 km goed gedaan. Gistermorgen punten nog gecontroleerd, waren nog als nieuw. Vandaag naar het werk sloeg hij weer af.
Ik ga morgen de accu massa- en pluskabels en de dikke draad naar de dynamo maar eens vervangen door kabels met gesoldeerde ogen.
Jan
Topics: 289
solderen is broos op den duur (korte duur) Met het juiste gereedschap klemmen is bewezen beter. De enige draad die ik soldeer is speakerdraad.
OK
De spullen om kabels te maken met klemogen hebben we ook.
Jan
Topics: 41
10,8 volt? tijdens rijden? lijkt me ook niet al te veel?
Topics: 56
Wat meet je als je tussen de contactpunten meet, als hij niet aanslaat (m.a.w. wordt deze niet kortgesloten).
Dan slaat ie ook niet aan natuurlijk.
Misschien heb je hier nog iets aan
http://www.oto-oirschot.nl/Best/Ontsteking.pdf
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Inderdaad 10.8 volt tijdens het rijden op de plus van de bobine. Ondanks vervangen van de weerstand door een nieuwe
Afgelopen zaterdag massakabels van accu vervangen en alle zichtbare maasacontacten losgehad, geschuurd en weer gemonteerd en nieuwe bougiekabels geplaatst. Op de heenweg naar mijn werk geen problemen ondervonden kon niet harder dan 50 ivm sneeuw. Op weg naar huis bleek hij slecht te trekken, bij thuiskomst bleek er een korreltje tussen te contactpunten te zitten. contacthoek was 20 graden, afstand (door dit korreltje) 0,3. Korreltje was zo weg te krabben.
Het "hotspark" setje wat ik al had liggen gemonteerd (zie
http://www.hotspark.nl) Starten en lopen, goed trekken. Alleen als ik start lijkt het net of hij een fractie van een seconde op 3 poten loopt, daarna normaal. Nu is de spanning op de bobine 12 volt. Hoe dit kan begrijp ik niet.
Probleem met afslaan heeft zich nog niet weer voorgedaan, sinds vrijdagmorgen.
Jan
Topics: 40
En Jan is het probleem opgelost. Hoe is het ermee?
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
30-januari de bougiekabels vervangen. Bijna 2 weken goed gelopen. Mijn vrouw heeft hem vanmorgen in Amersfoort langs de weg laten staan omdat hij weer was afgeslagen en niet meer wilde starten. Dus vanavond maar weer eens naar huis slepen.
Kan zijn dat dit een andere oorzaak heeft, ze heeft er nl gisteravond 2 uur over gedaan om van Harderwijk naar Amersfoort te komen dus bijna 2 uur op stationair toerental met verwarming en verlichting aan
(30km) En vanmorgen een uur stapvoets in de file.
Jan