2 August 2009, 16:45
Ik ben wel benieuwd naar jullie resultaten....of heeft het in .nl niet meer geregend
8)

[img][/img]
Lekkage, maar waar?
|
2 August 2009, 16:45
Ik ben wel benieuwd naar jullie resultaten....of heeft het in .nl niet meer geregend
![]() ![]()
[img][/img]
3 August 2009, 09:12
Ik heb een maandje terug de kachelkraanslang aangedraaid.
Toch ben ik er niet van overtuigd dat dit het is, ik kan de vinger er niet opleggen. Het is nu droog maar ik heb met dit (mooie) weer altijd de ramen op een kier. Ik wil nog een aantal wolkbreuken trotseren. Als ik dan nattigheid voel dan ga ik eens kijken volgens de stukjes (keukenrol)papiermethode hierboven beschreven.
3 November 2009, 18:39
Je linkje werkt niet Jambon..
8 November 2009, 11:57
jos245 schreef:het komt niet zo vaak via de deur binnen maar wel via het zijschot waar de deurscharnieren in vast zijn geschroefd.Zie het bruin geverfde gedeelte op de foto. ik snap je uitleg niet heel goed, waar moet ik precies kijken na het verwijderen van de binnenbekleding zag ik dat het niet goed was ![]() ![]() ![]() zie hier voor meer => Klikkk btw. dat oranje spul wat is dat en is dat nodig om te doen ? ik doe gewoon afschuren/roestomvormer/zinga/anti-roest verf (zwart) / witte lak
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
8 November 2009, 19:32
als ik me niet vergis is dit een foto van mijn auto
![]() Het oranje spul is een goede primer, ik geloof van coroless oid, maar jouw methode is ook prima. 2 plekken waar ie kan lekken: op de foto net boven de zwarte dwarsbalk loopt het schutbord wat naar binnen en daar zit een kitnaad die wel eens wil lekken. Andere mogelijkheid is de afwatering vd airco: precies middenonder de unit zit een rubber piemeltje wat in een gat moet daar. Als ie net ernaast zit, dan snap je wat er gebeurt.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
8 November 2009, 20:10
Corroless, erg goed, bestaat al jaaren, 2 lagen, ook op nieuw materiaal als "primer" geen omkijken meer naar (bijna)
20 November 2009, 20:30
okay, bedankt voor de info !
![]()
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
5 December 2009, 21:34
Karinsky schreef:jos245 schreef:het komt niet zo vaak via de deur binnen maar wel via het zijschot waar de deurscharnieren in vast zijn geschroefd.Zie het bruin geverfde gedeelte op de foto. het lek blijkt grotendeels te komen uit de grote ovalen rubber (= waarin de kabels van de deurvergrendeling en de audio lopen) die de deur verbindt met de carosserie ... is deze rubber / pvc normaalgezien niet vastgekleefd aan de carosserie (beide kanten - dus kant deur & kant auto) met lijm of silicone zodat er geen water binnen kan komen ? een nieuwe rubber aanschaffen kan misschien ook helpen, maar ik denk het niet, want heb gekeken bij de bestuurdersdeur en daar is de rubber ook gelijk vastgelijmd imho kan iemand hier duidelijkheid inbrengen evt ? bedankt op voorhand ! verder gisteren een klein drupje zien hangen (na hevige regenbui) in de hoek aan de toegekitte lasnaad, dus daar nog eens overgaan met die specie en ruitenwisser lekt ook nog steeds (maar komt wel goed ![]() zal eens de tuinslang-proefmethode moeten toepassen om precies te zien waar het lekt en het op te lossen ![]()
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|