Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lekkage, maar waar?
Ik ben wel benieuwd naar jullie resultaten....of heeft het in .nl niet meer geregend Big Grin Wink 8)
[img][/img]
Antwoord
Ik heb een maandje terug de kachelkraanslang aangedraaid.
Toch ben ik er niet van overtuigd dat dit het is, ik kan de vinger er niet opleggen. Het is nu droog maar ik heb met dit (mooie) weer altijd de ramen op een kier.

Ik wil nog een aantal wolkbreuken trotseren. Als ik dan nattigheid voel dan ga ik eens kijken volgens de stukjes (keukenrol)papiermethode hierboven beschreven.
Antwoord
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop...width=1400
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Je linkje werkt niet Jambon..
Antwoord
Conrad > homepage > zoeken op Airdry ontvochtiger
Antwoord
jos245 schreef:het komt niet zo vaak via de deur binnen maar wel via het zijschot waar de deurscharnieren in vast zijn geschroefd.Zie het bruin geverfde gedeelte op de foto.

Als je de bekleding op de vloer aan die kant verwijdert of opzij vouwt en de vloer bloot maakt(dus ook de ijzeren plaat verwijderen), de vloer droog maakt en vervolgens iemand met een waterslang op de auto laat sproeien dan kun je zien waarlangs het naar binnen sijpelt.
Als het van bovenaf langs het schutboord naar beneden sijpelt zit misschien het afwateringsgat onder de motorkap dicht (in de hoek achter het motorkapscharnier).

[Afbeelding: m7rm1z.jpg]

ik snap je uitleg niet heel goed, waar moet ik precies kijken
na het verwijderen van de binnenbekleding zag ik dat het niet goed was Confused heb hier nl. hetzelfde probleem ........ is (was ondertussen) al goed geroest aan de binnenzijde Confused mij een raadsel vanwaar dat water komt Confused

zie hier voor meer => Klikkk

btw. dat oranje spul wat is dat en is dat nodig om te doen ? ik doe gewoon afschuren/roestomvormer/zinga/anti-roest verf (zwart) / witte lak

MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Antwoord
als ik me niet vergis is dit een foto van mijn auto Wink

Het oranje spul is een goede primer, ik geloof van coroless oid, maar jouw methode is ook prima.

2 plekken waar ie kan lekken: op de foto net boven de zwarte dwarsbalk loopt het schutbord wat naar binnen en daar zit een kitnaad die wel eens wil lekken.

Andere mogelijkheid is de afwatering vd airco: precies middenonder de unit zit een rubber piemeltje wat in een gat moet daar. Als ie net ernaast zit, dan snap je wat er gebeurt.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Corroless, erg goed, bestaat al jaaren, 2 lagen, ook op nieuw materiaal als "primer" geen omkijken meer naar (bijna)
Antwoord
okay, bedankt voor de info ! Wink
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Antwoord
Karinsky schreef:
jos245 schreef:het komt niet zo vaak via de deur binnen maar wel via het zijschot waar de deurscharnieren in vast zijn geschroefd.Zie het bruin geverfde gedeelte op de foto.

Als je de bekleding op de vloer aan die kant verwijdert of opzij vouwt en de vloer bloot maakt(dus ook de ijzeren plaat verwijderen), de vloer droog maakt en vervolgens iemand met een waterslang op de auto laat sproeien dan kun je zien waarlangs het naar binnen sijpelt.
Als het van bovenaf langs het schutboord naar beneden sijpelt zit misschien het afwateringsgat onder de motorkap dicht (in de hoek achter het motorkapscharnier).

[Afbeelding: m7rm1z.jpg]

ik snap je uitleg niet heel goed, waar moet ik precies kijken
na het verwijderen van de binnenbekleding zag ik dat het niet goed was Confused heb hier nl. hetzelfde probleem ........ is (was ondertussen) al goed geroest aan de binnenzijde Confused mij een raadsel vanwaar dat water komt Confused

zie hier voor meer => Klikkk

btw. dat oranje spul wat is dat en is dat nodig om te doen ? ik doe gewoon afschuren/roestomvormer/zinga/anti-roest verf (zwart) / witte lak

het lek blijkt grotendeels te komen uit de grote ovalen rubber (= waarin de kabels van de deurvergrendeling en de audio lopen) die de deur verbindt met de carosserie ...
is deze rubber / pvc normaalgezien niet vastgekleefd aan de carosserie (beide kanten - dus kant deur & kant auto) met lijm of silicone zodat er geen water binnen kan komen ?
een nieuwe rubber aanschaffen kan misschien ook helpen, maar ik denk het niet, want heb gekeken bij de bestuurdersdeur en daar is de rubber ook gelijk vastgelijmd imho
kan iemand hier duidelijkheid inbrengen evt ?

bedankt op voorhand !

verder gisteren een klein drupje zien hangen (na hevige regenbui) in de hoek aan de toegekitte lasnaad, dus daar nog eens overgaan met die specie
en ruitenwisser lekt ook nog steeds (maar komt wel goed Wink ) wordt asap opgelost
zal eens de tuinslang-proefmethode moeten toepassen om precies te zien waar het lekt en het op te lossen Wink

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Demontage spiegel, maar hoe? Nicolaas H 4 2.619 27 August 2020, 16:34
Laatste bericht: Nicolaas H
  Lekkage via dorpels 240 polar estate 1993 BD92 4 4.416 29 May 2019, 12:36
Laatste bericht: BD92
  Lekkage ventilatieluikjes Volvo 240 CK070 14 11.443 1 May 2019, 23:11
Laatste bericht: simon
  Verchroomd dakrek mooi maar ik heb lekkage!!!!!!! peter54 34 21.882 22 June 2018, 12:52
Laatste bericht: Marc1970
  Waar komen deze lijsten/sierstrippen vanaf? jos evers 6 5.095 11 October 2015, 13:08
Laatste bericht: jos evers
  Waar deze kleur te krijgen (spuitbus)? lenlux 6 4.668 1 October 2015, 22:40
Laatste bericht: lenlux
  [240] waar hoor de ECU te hangen? Dopski 3 4.287 4 May 2015, 22:03
Laatste bericht: Dopski
  Lekkage achteruit. Kitten een optie? Bavadi 3 4.234 25 April 2015, 13:46
Laatste bericht: Jambon
  waar krijg je de sierlijsten weer mee op kleur?? Jaap SHREK 6 5.192 9 November 2014, 19:27
Laatste bericht: Kogelman
  Lekkage linker zij-achterraam Boet 1 2.145 1 December 2012, 21:34
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)