Topics: 55
Ik zal binnenkort even snel een foto plaatsen van onze dop. De dop hebben wij tot nu toe echter nog niet nodig gehad. De auto wil namelijk wel starten op lpg, maar bij minste gas slaat hij direct af. Tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden. Iemand bekend met dit probleem? Het gaat hier trouwen wel om een B21et (turbo). De verdamper is van Lovato met een extra slangetje die net na de turbo is aangelsoten op de zwate metalen turbobuis.
Nogmaals, foto's volgen...
Topics: 8
Daanheijn: FF langs gaan bij de lokale (goede) gas boer die kan wel meten (CO) wat er aan de hand is.
Mijn Volvo loopt nog steeds veel te rijk op benzine.
De CO-schroef is inmiddels helemaal dicht gedraaid.
Ik denk dat de lucht klep nog te diep in het huis ligt.
Er zit origineel bij het schroefje een verdiepinkje in de klep voordat deze werd krom geknald.
Tijdens het recht maken van de klep is deze minder diep geworden.
Deze ga ik iets hoger maken door er een ringetje onder te leggen.
Eigenlijk is de injectie net zo simpel als een carburateur.
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
Topics: 1
Allemaal mooie oplossingen voor de gevreesde backfire problemen. mijne heeft er ook regelmatig last van gehad, ik heb een 230F, dus al die balgen en zo heb ik niet, maar mijn luchtfilterhuis heeft er wel zwaar onder geleden. Sinds ik het gehele luchtinlaattraject weer dicht heb gemaakt is het niet meer voorgekomen en ik denk dat het ook een soort zelf versterkende zaak is, klappen veroorzaken lekken veroorzaken klappen ( en slecht rijden, vooral op benzine) etc.
Nu lijken er twee soorten oplosingen, de ene die na de plof gewoon weer dicht gaan, die met die koperen terugslagklep en die gemaakt van een trekhaakstekkerdoos. De diameter bij de eerste lijkt me wat klein en de tweede vraagt nog wat geklungel met de veer (en heeft die een groot genoege diameter?) Bij de andere schiet er iets los, maar moet je daarna om verder te rijden wel de klep open doen en de boel weer in elkaar zetten. Dat laatste is iets dat mijn vrouw weigert. Zij vindt, en niet geheel onterecht, dat een auto moet kunnen rijden zonder dat je onderweg vieze handen moet maken om iets aan de motor te doen.
Niet om de voorgestelde oplossingen nu af te kraken, maar omdat het zo´n weid verbreid probleem is denk ik dat we wellicht nog wat verder kunnen denken en kijken of we met nog wat meer geavanceerde standaard oplossingen kunnen komen. Een soort simpele doe het zelf klep zoals die terugslagklep, maar dan zonder boren, die je bijvoorbeeld gewoon op je gasring schuift, luchtslang eraan en klaar. standaard oplossing voor als je op gas rijdt.
Dus ideeen?
Topics: 17
Ik weet niet of alle motortypen met een vergelijkbaar luchtsysteem zijn uitgevoerd.
Bij mijn b27E was het aanvankelijk opgelost met een (16mm) slang los op de koudstartinjector welke bij een backfire er af sprong, dat fuctioneerde altijd redelijk goed en had ik geen schade. Maar motor liep daarna niet meer stationair door valse lucht tot dat de slang weer werd terug geplaatst .
Hoe dan ook vond ik het maar niks die losse slang en vermoede ik daar toch een konstante flow van valse lucht.
Ik heb dit ook opgelost met een 1/2" bi/bu (kiwa) terugslag klepje
![[Afbeelding: 472288.jpg]](http://www.bengshop.nl/images/thumbs/472288.jpg)
T stuk
![[Afbeelding: tstuk.jpg]](http://www.arbonagenturen.nl/images/tstuk.jpg)
en slangpilaren
![[Afbeelding: slangpilaar_buitendraad.jpg]](http://www.arbonagenturen.nl/images/slangpilaar_buitendraad.jpg)
in deze slang gemonteerd.
In originele slang zat een haakse bocht, hier heb ik dus nu het t-stuk voor gebruikt met daarin de terugslagklep.
Je kan eventueel ook een kruisstuk gebruiken met 2 terugslagkleppen.
Nu zit die slang dus vast met een klem en slaat de klep open bij een backfire. Toch merk in nog dat de luchtfilterhuis telkens weer ook een behoorlijke dreun krijgt. Ik heb dan gelukkig nog een ouwe ijzeren pan en beperkt zich dat tot wat klemmen die losspringen van de deksel. het enige wat ik hier nog kan verzinnen is om zo'n zelfde klep ook op de luchtfilter te bouwen, maar dat gaat dus niet zonder boren. Deze terugslagklep kan dan met behulp van alleen de moer van een 1/2" knelsetje (van CV radiatorkraan)
![[Afbeelding: knelset_130.jpg]](http://www.aangenaamwarm.nl/images/knelset_130.jpg)
en een rubber afdichtingsring in de luchtfilterdeksel monteert worden.
:-\
Robert Verheule schreef:Nu lijken er twee soorten oplosingen, de ene die na de plof gewoon weer dicht gaan, die met die koperen terugslagklep en die gemaakt van een trekhaakstekkerdoos. De diameter bij de eerste lijkt me wat klein en de tweede vraagt nog wat geklungel met de veer (en heeft die een groot genoege diameter?)
Het is de stekker van een 380 volt stekker (32 amp ofzo iets). diameter is 7 cm (is echt groot zat!).
Niks aangepast aan de veer.
De deksel is ingesmeerd met een randje wiellager vet zodat er geen valse lucht door kan.
Ik heb nog geen backfire gehad maar heb er alle vertrouwen in. kom maar op!
PS mijn vrouw gaat een saabje kopen voor zichzelf, is ook goede oplossing.
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
7 centimeter lijkt me inderdaad meer dan zat, maar hoe heb je nu dat klepje gemonteerd?
Okay, ik had even niet begrepen dat die foto's van die PVC pijp de oplossing met de 380 volt stekkerdoos was. bij nadere bestudering ziet dat er wel kek uit.
Voor alle duidelijkheid, ik denk dat er wel verschil zit in diverse motoren. De K-jetronic heeft zo'n mechanische luschtstroommeter, met schotel en die zal wel een forse knauw krijgen van backfire. De luchtmassameter van de LH 2.4 bestaat uit weinig meer dan een draadje van platina en die lijkt bij mij niet echt te lijden onder de knallen.
Jippie Backfire!!

Het werkt alles is nog heel (of nog steeds defect)
Hij verzuipt nog steeds op benzine, waardoor hij afsloeg en meteen weer starten op gazz KNAL!!
Ik heb inmiddels 2 aluminium ringetjes onder de lucht klep gemonteerd en de co schoef helemaal dicht.
Hij loopt steeds beter op benz maar nog steeds veel te rijk.
Orgineel zit er een verzet/verdieping waar het schroefje zit. deze is met het recht maken van klep komen te vervallen.
Binnenkort 3e ringetje er onder. De aanhouder wint.
Op mijn werk gebuiken we hittedraad meters voor het meten van lucht hoeveelheden.
Dit is best wel gevoelige apparatuur die niet echt goed tegen een stootje kan.
Backfire vraagje: Zijn backfires altijd grote knallen of is er ook sprake van een backfire in het geval dat de motor zich op gas een keer "verslikt" en daardoor een seconde inhoudt?
Hopelijk is de vraag duidelijk.
Topics: 17
als of je een strijker afsteekt onder je motorkap ;D
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...