18 October 2007, 19:05
ik heb misschien binnenkort nog een IC beschikbaar.
nee saint, niet die van jou
nee saint, niet die van jou

Onze 245 GL --> B21et restauratie Het vordert
|
18 October 2007, 19:05
ik heb misschien binnenkort nog een IC beschikbaar.
nee saint, niet die van jou ![]()
19 October 2007, 09:43
a.huis schreef:TheSaint77 schreef:daanheijn schreef:Dus ik zou de turbo inlaat met het mooie turbo logo een kwart slag kunnen draaien zodat de opening naar voren wijst en met wat bochtenwerk alsnog aan kunnen sluiten!? officiëel wel (die andere origineel Volvo bocht voor een IC heeft Jelmar bij mij van t weekend 'aangepast' om als luchtfilteraansluiting te dienen ;D) Maar officieus, als je liever alles origineel wil houden niet nee. Oftewel, alles is natuurlijk passend te maken. Ook met niet al te veel inspanningen. Ik heb dat ding ook nog liggen trouwens, met dat Turbo logo erop. Maar ik denk niet dat die nog past met het B230FT spruitstuk. Helaas! "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
20 October 2007, 09:19
ik heb toen zitten kijken om dat turbo ding met logo te behouden, maar ik kwam tot de conclusie dat het niet heel handig was: paste allemaal lastig en qua luchttoevoer was het ook maar matig.
20 October 2007, 10:21
Ok, Jelmar, laat maar weten wat je er t.z.t. voor wilt hebben. Overleg ik wel met mijn pa of hij dit nu al wil aanpassen. Al met al heb ik begrepen dat hij voorlopig het spruitstuk en alles gewoon wil laten voor wat het is. Hebben het natuurlijk al eerder gehad over intercoolers etc.
Ticcie, ik begrijp dus dat jij eigenlijk het idee hebt dat het met het originele spruitstuk te lastig wordt. Met het probleem van de luchttoevoer, doel je dan op teveel bochtenwerk en dus teveel weerstand aan de inlaatzijde? Waar ik mij echter over verbaas, is dat er veel turbo fanaten zijn met best ingewikkelde injectie (megasquirt) projecten, maar niemand blijkbaar schijnt te weten waar de blauwe draad van de kabelboom in de auto zit aangesloten... : ![]() ![]()
20 October 2007, 10:25
even om begripsverwarring te voorkomen: het inlaatspruitstuk kun je prima blijven gebruiken, maar het gaat om dat zwarte huis met TURBO erop geschreven, wat op je inlaatspruitstuk is gemonteerd.
Bij de orig. intercoolerset zit een klein 90 graden alu bochtje dat je rechstreeks op je inlaatspruitstuk monteert. Da's makkelijker, past beter en zorgt idd voor een betere flow van de lucht. Ik heb er trouwens onvoldoende verstand van om te kunnen bepalen of je met dat zwarte TURBO huis onvoldoende lucht binnenhaalt, heel veel zal het iig niet schelen.
20 October 2007, 10:32
Ok, dat wist ik niet, dat klinkt dus al een stuk beter! Dan moet het zeker gaan lukken t.z.t.
14 November 2007, 16:37
Hierbij nog wat foto nieuw fotomateriaal! (zie ook update topic brandstofpomp!).
De auto is inmiddels rondom van glas voorzien. Naast nog een deur en een stoel zit alles er bijna in. De motor moet nu worden afgesteld en daarna is het op naar profile voor uitlijnen en camber. ![]() ![]() De gastank voor toekomstige LPG ligt er al in. Verder nog niets aangesloten omdat de auto eerst apk gekeurd moet worden zonder LPG. ![]() Het dashboard. De klokkenwinkel moet nog verder worden aangesloten. De cockpit zelf is al wel geheel aangesloten. ![]() De trotse eigenaar (mijn pa) ![]() Tja, dit was het weer. Hoop snel foto's overdag te kunnen maken (hebben alleen 's avonds en 's nachts tijd om te werken ;D). Helaas is alleen de nieuwe voorruit gebarsten. Nieuwe, niet volvo, ruiten zijn 0,5 centimeter minder breed. Hierdoor pasten in eerste instantie de klips niet op de sierstrip. Bij het verwijderen van de klips om deze opnieuw te plaatsten barstte de ruit helaas met de op twee na laatste klip :'(. Helaas een nieuwe halen dus.
14 November 2007, 16:59
Pardon, je laat de auto keuren als benzine auto en sluit later de gastank aan? Lijkt me niet zo'n goed idee, ik denk niet dat men daar in gaat trappen bij de APK.
Van de RDW site: Een LPG installatie is voor de RDW verwijderd wanneer ten minste de volgende onderdelen van deze installatie niet meer aanwezig zijn: - Verdamper/drukregelaar en/of ander brandstofdoseringssysteem (Een uitlaatstift die bij een luchtgekoelde motor als verdamper fungeert hoeft u niet te verwijderen) - LPG-tank - gasafsluiter - gasmengstuk - inspuitstukken - inspuitstuk-adaptor, tenzij deze definitief is afgeplugd - buitenvulklep, tenzij deze definitief is afgeplugd - hogedrukleiding, met uitzondering van het gedeelte dat rechtstreeks vast tegen de onderzijde van het voertuig bevestigd is
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
14 November 2007, 18:05
Zal wel meevallen denk ik. Dit hebben wij al eens eerder gedaan zonder problemen. Alleen de kale tank zit er in zonder verdere aansluiting of wat dan ook. Dit omdat er al een gat in de bodem zat van een vorige installatie. Met gat wordt deze anders sowieso afgekeurd. Wilden deze ook niet tijdelijk dichtlassen of zoiets.
Het is tevens niet de bedoeling LPG te rijden zonder dat dit op kenteken staat. Dit geeft op alle fronten problemen zowel financieel als verzekeringtechnisch bij mogelijke aanrijding botsing etc.
14 November 2007, 23:51
Je pa ziet eruit als een tevreden man.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|