26 February 2013, 12:53
Zo langzamerhand vond ik het tijd worden om mijn ervaringen over mijn eerste restauratie project te delen op dit formun.
De komende tijd zal ik stukje bij beetje de voortgang hier laten zien.
Mijn naam: Wilbert Leenders
Woonplaats Helmond
Historie over dit project
Sinds November 2011 zijn we in het bezit van een lichtblauwe 245 DL uit 1979.
Op dit moment nog voorzien van een zweeds kenteken.
Voordat wij deze auto kochten had hij enkele jaren stil gestaan.
Een auto van deze leeftijd met 245000 km op de teller behoefde wat aandacht alvorens hij weer gebruikt kon worden.
[ATTACH=CONFIG]370[/ATTACH]
In eerste instantie wilden we alleen de noodzakelijke reparaties uitvoeren. Echter gedurende de eerste weken besloten we voor een totale restauratie te gaan om te voorkomen dat we de komende jaren steeds weer tegen problemen aan lopen.
De verwachting is nu dat we deze auto voor de zomer weer rijdbaar hebben.
Ik kan er helaas niet full time mee bezig zijn, alleen in de avond uren en de weekends.
90% van de auto is inmiddels gedemonteerd en uit elkaar gehaald.
Het interieur inclusief dashbord is verwijderd en schoongemaakt cq hersteld,
Achteras is verwijderd ontdaan van roest, gereviseerd en weer geassembleerd, idem met de voorwiel ophanging.
Motor en versnellingsbak zijn verwijderd, schoongemaakt , opnieuw in elkaar gezet.
De bodem is ontdaan van alle coatings zodat de roesthaarden aangepakt konden worden.
Ook de gaten in de bodemplaat voor de achterbank zijn met het nodige laswerk weer in orde.
Motorruimte is netjes gemaakt en voorzien van de orginele bedrading en weer in de kleur gespoten.
De dorpels zijn gerestaureerd , het
De komende tijd zal ik stukje bij beetje de voortgang hier laten zien.
Mijn naam: Wilbert Leenders
Woonplaats Helmond
Historie over dit project
Sinds November 2011 zijn we in het bezit van een lichtblauwe 245 DL uit 1979.
Op dit moment nog voorzien van een zweeds kenteken.
Voordat wij deze auto kochten had hij enkele jaren stil gestaan.
Een auto van deze leeftijd met 245000 km op de teller behoefde wat aandacht alvorens hij weer gebruikt kon worden.
[ATTACH=CONFIG]370[/ATTACH]
In eerste instantie wilden we alleen de noodzakelijke reparaties uitvoeren. Echter gedurende de eerste weken besloten we voor een totale restauratie te gaan om te voorkomen dat we de komende jaren steeds weer tegen problemen aan lopen.
De verwachting is nu dat we deze auto voor de zomer weer rijdbaar hebben.
Ik kan er helaas niet full time mee bezig zijn, alleen in de avond uren en de weekends.
90% van de auto is inmiddels gedemonteerd en uit elkaar gehaald.
Het interieur inclusief dashbord is verwijderd en schoongemaakt cq hersteld,
Achteras is verwijderd ontdaan van roest, gereviseerd en weer geassembleerd, idem met de voorwiel ophanging.
Motor en versnellingsbak zijn verwijderd, schoongemaakt , opnieuw in elkaar gezet.
De bodem is ontdaan van alle coatings zodat de roesthaarden aangepakt konden worden.
Ook de gaten in de bodemplaat voor de achterbank zijn met het nodige laswerk weer in orde.
Motorruimte is netjes gemaakt en voorzien van de orginele bedrading en weer in de kleur gespoten.
De dorpels zijn gerestaureerd , het