25 March 2009, 19:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 December 2011, 09:24 door landloper.)
Even voorstellen: sinds vorige week heb ik weer een Volvo en wel een 245DL uit 1979. Oorspronkelijk een Zweed die sinds 2005 in Nederland rijdt. Lang geleden reed ik in de 245GL van mijn ouders en recenter heb ik een V70 gehad. Een klassieker rijden doen we al jaren en dat bevalt uitstekend. De 245 is een logisch vervolg op onze 2CV's. Onze kinderen worden groter en daarmee de eend te klein.
De auto heb ik gekocht bij Wim's Classics in Mierlo. Met de auto ben ik wel blij maar de manier van afleveren door dit bedrijf is erg slordig. Ik hoop dat Wims Classics nog wat punten gaat oplossen maar ik houd mijn hart vast... Inmiddels heb ik al wat uurtjes gesleuteld om de ergste slordigheidjes op te lossen en dat is op zich erg leuk om te doen! Ik wil zo veel mogelijk zelf sleutelen en op het eerste gezicht is de 245 goed toegankelijk. Bij de 2CV's deed ik alles zelf en ik vind het een uitdaging dit bij een gecompliceerder auto ook zelf te doen.
De auto heeft elektrische stuurbekrachtiging en dat bevalt goed. Een verrassing tijdens de terugreis naar huis was dat er een vijfbak in zit in plaats van de beloofde vierbak (er zit ook een 4-versnellingen pookknop in). Teleurstelling was een zwaar gedreun rond de 80-100 km/uur. Dit duidt waarschijnlijk op de aandrijflijn en is zo'n garantiepunt.
Zelf rijd ik meestal op een motorfiets: een BMW1150GS. Ook deze onderhoud en repareer ik zelf. Een fantastische motorfiets!
De auto heb ik gekocht bij Wim's Classics in Mierlo. Met de auto ben ik wel blij maar de manier van afleveren door dit bedrijf is erg slordig. Ik hoop dat Wims Classics nog wat punten gaat oplossen maar ik houd mijn hart vast... Inmiddels heb ik al wat uurtjes gesleuteld om de ergste slordigheidjes op te lossen en dat is op zich erg leuk om te doen! Ik wil zo veel mogelijk zelf sleutelen en op het eerste gezicht is de 245 goed toegankelijk. Bij de 2CV's deed ik alles zelf en ik vind het een uitdaging dit bij een gecompliceerder auto ook zelf te doen.
De auto heeft elektrische stuurbekrachtiging en dat bevalt goed. Een verrassing tijdens de terugreis naar huis was dat er een vijfbak in zit in plaats van de beloofde vierbak (er zit ook een 4-versnellingen pookknop in). Teleurstelling was een zwaar gedreun rond de 80-100 km/uur. Dit duidt waarschijnlijk op de aandrijflijn en is zo'n garantiepunt.
Zelf rijd ik meestal op een motorfiets: een BMW1150GS. Ook deze onderhoud en repareer ik zelf. Een fantastische motorfiets!