30 January 2007, 21:16
Thanx ben benieuwd naar de info. Al zal het op tijd bemachtigen lastig worden ,binnenkort wordt er al gelast. :-\
Zinkspray dan maar als alternatief?
Roest behandelen maar 4 opties, welke is de beste???
|
30 January 2007, 21:16
Thanx ben benieuwd naar de info. Al zal het op tijd bemachtigen lastig worden ,binnenkort wordt er al gelast. :-\
3 February 2007, 12:43
van 'mijn' lasser geleerd die m'n 245 turbo helemaal heeft gelast: bij lassen komt de temperatuur boven de 1000 graden, zinkspray houdt 't maar uit tot 900 graden en verbrandt dan. Heeft geen zin dus, dat geldt ook voor alle andere middeltjes op de markt (aldus mijn lasser en mijn zinkspray verbrandde idd toen ik het eigenwijs toch probeerd).
Enige wat echt goed helpt is roest wegsnijden, lassen, alles HEEL GOED schoonmaken en dan behandelen met een anti-roestmiddel.
3 February 2007, 18:57
Marc vd Marel schreef:Mijn oude huisbaas boorde wat extra gaten en bewerkte alle holle ruimtes met oude motorolie gemengd met lijnolie. Dat is vergelijkbaar met de manier waarop Valvoline Tectyl maakt, alleen een stuk goedkoper. ![]() Er wordt alleen nog een verdamper aan toe gevoegd zodat het makkelijker smeerbaar of spuitbaar is. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
1 July 2007, 23:29
nou ik heb ook dat fertan geprobeerd maar vind het stukken slechter dan novorox!
Novorox reageert veel beter!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
18 July 2007, 19:14
Ik heb vandaag een aantal roestplekjes behandeld: schoongekrabt, opgeschuurd, ontvet en dan in twee laagjes Novorox erop. Inderdaad, de veroeste plekken worden helemaal zwart.
Maar wat nu ? Goed laten drogen (het is nog erg plakkerig) en dan primer erop en spuiten maar ? Nog een vraag: onder het kofferbakrubber en onder de plastic plaat die de "tilrand" bedekt zaten nogal wat plekken. Gelukkig geen gaten, dus het is nog te behandelen. Is het na behandeling een kwestie van het (nieuwe)kofferbakrubber erover heen schuiven of zou ik hier iets op moeten/kunnen smeren/spuiten, zodat het niet weer gaat roesten ? Over kofferbakrubber gesproken: de oude was gescheurd en vol met roest, dus maar een nieuwe besteld. Bij de dealert liefst 143,- euri ("je bent gek als je het hier koopt" zei de man eerlijk). Bij Scandcar 37,- euri !! :o
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
19 July 2007, 11:22
Er is nogal discussie of je over Novorex/Fertan heen grondlak moet zetten of niet.
Sommige mensen laten het spul een paar dagen zijn werk doen en halen het er met een schuurborstel weer vanaf om er vervolgens grondlak of zinkspray op te zetten. In ieder geval is wel belangrijk dat Novorex/Fertan ruim te tijd krijgt om zijn werk te doen. Ik laat dat spul meestal wel een week erop zitten alvorens verder te gaan met de behandeling van een plek(je). Ik heb het overigens helemaal eens met een vorige poster die zei dat zowat alles een verbetering is zolang je loszittende roest zoveel mogelijk verwijdert en behandelde plekken rgelmatig blijft controleren.
20 July 2007, 11:53
jos245 schreef:Er is nogal discussie of je over Novorex/Fertan heen grondlak moet zetten of niet.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
22 July 2007, 15:35
Ikzelf schuur het er eerst vanaf alvorens grondlak te zetten.
22 July 2007, 20:57
zeker lak over de roestomvormer (behalve als je het ook kan waxen zoals in een holle ruimte), nadat deze een dag ofzo heeft ingewerkt. ook voor het lakken de opgedroogde resten van de omvormer wegwassen. voor het aanbrengen van de omvormer goed ontvetten.
die speciale las-primer die ik gepost heb werkt dus wel met die hoge temperaturen..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
23 July 2007, 09:16
henqui schreef:nou ik heb ook dat fertan geprobeerd maar vind het stukken slechter dan novorox! Ik kan bij de autmaterialen zaak wel fertan krijgen maar novorox niet..... iemand een adres? Scheelt dit echt zoveel qua werking?
Volvo 245 GLE 1979
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|