31 August 2006, 19:41
Na een nacht in de vriezer is de hulplucht regelaar 1/2 open.
Na even in de kamer te hebben gelegen is dat nog maar een gaatje van 1mm.
Ik heb het kabeltje van de regelaar niet aan gesloten zodat deze langzamer reageert.
Heb nu een paar keer gestart en het maakt niks uit.
Ook heb ik de ontsteking terug gezet naar benzine 7 ipv 10 voor een B21E
Dit maakt niks uit. En ook met rijden op de snelweg gas/benz geen verschil tov 10 graden.
De motor loopt op gas 1000rpm stationair op benz is dit 750.
Als de motor koud is gaat het toerental in beiden gevallen met 300 naar beneden.
Als ik het toerental (via gas klep schroefje) voor gas op 1500 afstel blijft het hij op benz 750 draaien.
Op gas reageert de motor de eerste paar mm van het intrappen van het gas sneller.
Kortom bij lage toeren & weinig gas geven staat de injectie niet goed afgesteld (of iets vuil/defect).
Waar is de zwarte plastic schroef naast de gasklep voor?
Het verdraaien hiervan heeft geen effect.
Heb inmiddels een kabeltje gemaakt waarmee ik zelf de koude start verstuiver kan bedienen. Eens kijken wat er gebeurt als ik handmatig ga choken.
Ik hobby rustig verder en alle suggesties zijn welkom!
Na even in de kamer te hebben gelegen is dat nog maar een gaatje van 1mm.
Ik heb het kabeltje van de regelaar niet aan gesloten zodat deze langzamer reageert.
Heb nu een paar keer gestart en het maakt niks uit.
Ook heb ik de ontsteking terug gezet naar benzine 7 ipv 10 voor een B21E
Dit maakt niks uit. En ook met rijden op de snelweg gas/benz geen verschil tov 10 graden.
De motor loopt op gas 1000rpm stationair op benz is dit 750.
Als de motor koud is gaat het toerental in beiden gevallen met 300 naar beneden.
Als ik het toerental (via gas klep schroefje) voor gas op 1500 afstel blijft het hij op benz 750 draaien.
Op gas reageert de motor de eerste paar mm van het intrappen van het gas sneller.
Kortom bij lage toeren & weinig gas geven staat de injectie niet goed afgesteld (of iets vuil/defect).
Waar is de zwarte plastic schroef naast de gasklep voor?
Het verdraaien hiervan heeft geen effect.
Heb inmiddels een kabeltje gemaakt waarmee ik zelf de koude start verstuiver kan bedienen. Eens kijken wat er gebeurt als ik handmatig ga choken.
Ik hobby rustig verder en alle suggesties zijn welkom!
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!