Topics: 6
Zover ik begrepen heb en verteld is hoef ik niet veel aan het mengsel te doen en moet de kjet zonder problemen wat meer druk aankunnen.
Bovendien lijkt het me fijn om even snel de druk aan te kunnen passen zonder dat ik daarvoor op de klinkers onder de auto hoef te kruipen. ;-)
Zo de afgelopen dagen druk geweest met de intercooler. Alles zit erop inclusief de blowoffvalve en de turbodrukregelaar. Wat een genot. Weer wat pk's erbij en de turbo pakt veel sneller op. Toch is niet alles koek en ei kwam er ook achter dat veel vacuumleidingen oud en poreus zijn. Helaas had ik niet meer genoeg slang om alles te vervangen dus heb ik binnenkort weer wat te doen.
Een kleine 100 km gereden en veel aan het spelen geweest met de druk.
Nu komt hij net niet in het rood en dat wou ik graag zo houden.
De kleine van 1,5 vind het gelukkig ook leuk en zogauw hij papa's auto ziet maakt hij een psssst geluid:clap2:
En uiteraard even de voor en na situatie. :biggrin:
Topics: 26
Topics: 40
Zag het, succes met de verkoop. Ik wil absoluut je auto niet afkraken of je onzeker maken.
Vind de prijs veel te ambitieus(ik heb de originele advertentie van de auto op Facebook gezien, en ook de prijs wat jij er ongeveer voor betaald hebt, en ik heb mijn eigen "originele" turbo als referentie) en de tekst een beetje misleidend. Want een turbo zal 99 van de 100 keer een Big-nose zijn en een B21ET heeft KJET en dat is een nachtmerrie ten opzichte van de LH-systemen..
als ik je advies mag geven, de eerste die 2500 biedt de hand afslaan.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Vragen staat vrij toch. Prijzen houd ik altijd hoog ivm alle belachelijke biedingen die je toch wel krijgt. Ik heb uiteraard wel iets in mijn hoofd waar hij voor weggaat maar zoals ik al aangaf hoeft hij niet weg alleen om hem nu alweer voor lange tijd te gaan stallen vind ik zonde en die ruimte kan ik ook ergens anders voor gebruiken. Bovendien zit er een berg onderdelen bij die als je de bak platlegd waarschijnlijk nog niet ineens meekrijgt. Ik snap alleen niet waarom er zovelen problemen hebben met kjet, heb er in mijn VAG periode nooit problemen mee gehad en met deze ook nog niet.
Topics: 25
Hoi Mikus, succes met de verkoop! `ik heb nog een vraag m.b.t. de OMP stabi, ik heb er ook 1 maar die past voor geen meter, gewoon te lang voor mijn 240 estate 1993, was dat bij jou ook zo?
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
Topics: 49
HSGHOR schreef:Hoi Mikus, succes met de verkoop! `ik heb nog een vraag m.b.t. de OMP stabi, ik heb er ook 1 maar die past voor geen meter, gewoon te lang voor mijn 240 estate 1993, was dat bij jou ook zo?
Offtopic: op mijn Golf & Caddy had ik ook veerpootbruggen & ze waren altijd net iets te lang. Oplossing is het subframe iets op te krikken (de carrosserie/veerpoten zakken naar binnen door t gewicht), scheelt net een paar cm.
Of had je dat al geprobeerd?
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Topics: 78
mikus schreef:Ik snap alleen niet waarom er zovelen problemen hebben met kjet, heb er in mijn VAG periode nooit problemen mee gehad en met deze ook nog niet.
+ 1
Alle grote merken hebben zeer lang K-jet toegepast.
-Audi
-BMW
-Mercedes
-Ford
-Volvo (oja joh..vertel...)
-Saab
-Rolls Royce
-Porsche
-lotus
-Jaguar
-Renault
Het systeem is alleen "obsolete " geworden en ingehaald door de tijd.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Precies wat ZOAB zegt, dan zou hij moeten passen. Ik heb voor deze ook alleen maar verstelbare gehad dan heb je dat probleem sowieso niet. Stang in draaien, ertussen en dan op spanning draaien.