27 March 2014, 22:36
Beste allemaal,
Mijn naam is Paull en al jaren lees ik mee op dit prachtige forum. In 2009 las ik de topics van BS Autotune (Bozzma) en Kaassie en van Funsdaf.
Net als Kaassie heb ik mij door de jaren heen ernstig verdiept in het K-jetronics inspuitsysteem van Bosch. Ik heb er zelfs een tester voor gebouwd, zodat ik alle onderdelen los, maar ook als geheel kan testen. Op de auto of eventueel los.
Door Bozzma ben ik razend enthousiast geraakt, om een PRV odd-fire motor uit te rusten met ÃÃn
bobine en ÃÃn nozzle per cilinder, in dit geval met gasdamp, LPG dus.
Lang geleden (begin jaren 80) heb ik zelf een Volvo 142 b.j. 1972 (denk ik) en een Volvo 244 uit 1976 gehad. Deze bevielen zo goed, dat ik op een gegeven moment op zoek ging naar een recentere Volvo.
Zoekend naar een recentere 'tank zonder geschutskoepel' ben ik indertijd over een (toen 1984) vier jaar oude Peugeot 604 TI-automaat "gestruikeld". Leuk voor een paar maanden, dacht ik.
Dit bleek een 'haat/liefde-verhouding' te worden. Deze auto reed geweldig, als-ie het deed. Talloze keren heb ik er mee stil gestaan. Dit is wel een manier om de auto te leren kennen en gaandeweg werd ik steeds handiger in het sleutelen aan de techniek.
Tussendoor ben ik met mijn toenmalige partner (en nog steeds) nog wezen kijken naar een Volvo 262 Bertone. Dit ging niet door omdat de eigenaresse haar auto aan gewicht in massief goud inschatte.
Mede daardoor ben ik Peugeot 604 blijven rijden, met nog steeds veel plezier.
Mijn naam is Paull en al jaren lees ik mee op dit prachtige forum. In 2009 las ik de topics van BS Autotune (Bozzma) en Kaassie en van Funsdaf.
Net als Kaassie heb ik mij door de jaren heen ernstig verdiept in het K-jetronics inspuitsysteem van Bosch. Ik heb er zelfs een tester voor gebouwd, zodat ik alle onderdelen los, maar ook als geheel kan testen. Op de auto of eventueel los.
Door Bozzma ben ik razend enthousiast geraakt, om een PRV odd-fire motor uit te rusten met ÃÃn
bobine en ÃÃn nozzle per cilinder, in dit geval met gasdamp, LPG dus.
Lang geleden (begin jaren 80) heb ik zelf een Volvo 142 b.j. 1972 (denk ik) en een Volvo 244 uit 1976 gehad. Deze bevielen zo goed, dat ik op een gegeven moment op zoek ging naar een recentere Volvo.
Zoekend naar een recentere 'tank zonder geschutskoepel' ben ik indertijd over een (toen 1984) vier jaar oude Peugeot 604 TI-automaat "gestruikeld". Leuk voor een paar maanden, dacht ik.
Dit bleek een 'haat/liefde-verhouding' te worden. Deze auto reed geweldig, als-ie het deed. Talloze keren heb ik er mee stil gestaan. Dit is wel een manier om de auto te leren kennen en gaandeweg werd ik steeds handiger in het sleutelen aan de techniek.
Tussendoor ben ik met mijn toenmalige partner (en nog steeds) nog wezen kijken naar een Volvo 262 Bertone. Dit ging niet door omdat de eigenaresse haar auto aan gewicht in massief goud inschatte.
Mede daardoor ben ik Peugeot 604 blijven rijden, met nog steeds veel plezier.
Met vriendelijke groet,
Paull
Paull