30 April 2015, 15:11 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 May 2015, 20:22 door mikus.)
Hallo allemaal, mijn naam is Mike en volg al een tijdje dit forum om me te oriënteren.
Ben 32 jaar en woon met vrouw en zoontje in Velden Nrd-Limburg
Recent toch maar eens aangemeld en sinds vandaag in het bezit van een 240 estate.
Al diverse Volvo's gereden maar nu werd het weer eens tijd voor een oudje.
Het beestje heeft natuurlijk wel wat werk aan zich maar daar schrikken we niet meer van.
Zal proberen het 1 en ander hier bij te houden in de toekomst.
Weet niet of de foto zichtbaar is op deze manier, anders doen we het gewoon anders.
Vragen ? Stel ze gerust. :wink:
Welkom! Mooie wagen hoor. Is de foto flets of is dit niet de originele kleur? Geel en blackline (hadden ze dat al voor 1992?) doet
mij heel erg denken aan die snelle 850 TR-5. Mooie neus en velgen. Hoeveel kilometers? Origineel Nederlands denk ik? Welke Volvo's
heb je al gehad? Vindt de vrouw dit ook een goede koop? Zitten er nog leuke opties op? Vragen vragen
Was ooit eens grijs is me door de verkoper verteld maar in het verleden heeft een eigenaar wel al geel laten registreren aangezien hij op papier ook geel is.
Inmiddels een 850 estate, S80 achter de kiezen en de vrouw rijd in een 460 automaat rond op dit moment.
Moest zelf ook gelijk aan de cream yellow denken van de R maar of dit hetzelfde is geen idee.
Ben van oorsprong amerikanen liefhebber, oa een aantal Chevy's en Cadillac gereden maar toen mijn zoontje zich aandiende anderhalf jaar geleden heb ik alles verkocht (ja kinderen zijn duur).
Beestje heeft nu zo'n 220XXX op de klok staan, en tja vind de vrouw dit een goede koop dat antwoord heb ik eigenlijk niet naar geluisterd.
Optie's nog weinig plan is in de toekomst airco, cruise control en een intercooler te zoeken en in te bouwen maar eerst maar eens gewoon rijden. :wink:
Leuke baksteen! Heb in 2013 gesproken met een man voor een andere 240 en die had een cream yellow 245t uit 82 staan... Stond al een tijdje stil toen. Was in het Brabantse Den Dungen. Lijkt me redelijk uniek exemplaar! Veel plezier d'r mee! Ze zijn nou eenmaal leuk!
Hij heeft inderdaad wel wat eerdere baasjes gekend. Wellicht zit er zelfs iemand hier. Volgens de plaatjes onder motorkap is hij origineel zilver met een blauw pluche interieur. Daar is nu enkel nog het donkerblauwe tapijt van over. De kleur lijkt in het echt erg veel op de Cream yellow t5r kleur maar durf niet te zeggen of dit ook de echte gebruikte kleur is.
Buitenkant is het me ook niet om te doen geweest. Waar het mij om ging was de originele B21ET die er onder de kap ligt. ;-)
Zaken als een intercooler enz enz komen vanzelf wel eerst maar eens wat kleine zaken aanpakken, een werkende ruitensproeier is bijvoorbeeld ook best handig. Hahaha.
Vlgs mij heb ik m al een paar keer op marktplaats voorbij zien komen: eerste keer mss wel een jaar of 8 geleden? Toen als wel gespoten, maar nog niet afgebouwd. En nog een keertje een paar jaar geleden toen ie vlgs mij al wel klaar of bijna klaar was.
Hoop dat je er veel plezier van zult hebben en niet teveel last van pruts-eigenaren die allerlei zaken net niet ok hebben aangepakt.