21 November 2016, 23:48
Ik ben niet zo bang voor muizen, wel voor spinnen......
Stinky's 240 GLE 1992
|
21 November 2016, 23:48
Ik ben niet zo bang voor muizen, wel voor spinnen......
22 November 2016, 15:57
Een raadseltje. Een van mijn Volvo's wilde niet starten. Dit was de oorzaak:
Vragen: - Over welke van mijn 3 Volvo's gaat dit? - Welk onderdeel is dit? - Wat is de oorzaak en hoe te repareren? - Hoelang heeft dit geduurd en wat heeft mij dit gekost? Succes!
22 November 2016, 16:11
K jet injectierelais, dat zal dan de 264 zijn. Zo te zien is een van de weerstanden gesmolten, weer wat nieuws. Hopelijk niet teveel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
25 November 2016, 03:14
Het ging over m'n laatste aanwinst, de witte 264TE. Kort nadat ik hem had gekocht moest ik de hele
ontsteking vervangen. Bougies, rotor, kabels, verdeler kap. Maar daarna deed hij het weer. Een week. Daarna wilde hij weer niet aanslaan. Ik boos en verdrietig. Op de garage die de reparatie had gedaan en op de verkoper die ik nog wel zo vertrouwd had. En op mezelf. De auto maar weer naar de garage laten slepen. Ondanks dat het een automaat is kan dat best: 2000 meter binnen bebouwde kom. Na twee dagen belde de garage. Het was niet weer de ontsteking, vonken genoeg maar er kwam geen benzine naar de motor. Relais kapot. Precies zoals ik onlangs ook had met mijn 240. De garage had twee vragen. 1) Of ik zelf iets had aangepast aan de auto? Ik had alleen een radio gekocht en geprobeerd die er in te schroeven. Was maar gedeeltelijk gelukt: ik kreeg maar zwak geluid uit 1 speaker en kreeg de radio niet helemaal achterin de console hoe hard ik ook duwde. Misschien heeft dit het relais beschadigd? Ik betwijfel dat. Vraag 2) Of ik zelf een nieuw relais kon komen brengen want ik had vast connecties in de Volvo wereld? Vond ik stom. Ze lazen het onderdeelnummer aan me voor door de telefoon. Maar ok, ik bellen. Eerst naar Zundert, Wilpac. hadden 'm niet. Toen naar Ulvenhout, Smeekens. Ook niet. Ze zeiden dat de dealer hem wel kon bestellen. Breda, Bluekens. Bestellen? Welnee, hoe komt U erbij. (dit is de 2e keer dat ze me dat vertelden: ooit had ik een kabeltje nodig) Ik moest het maar bij Goos proberen, randje Breda, Die konden hem wel bestellen, ****a! Ik mocht kiezen: uit Zweden duurde het een maand, uit Duitsland een week. Ik zei: bestel maar in Duitsland. Na 10 dagen Goos gebeld. Was er nog niet. Konden niet zeggen wanneer wel. In die 10 dagen heb ik me wel een paar keer voor m'n kop geslagen. Want online lagen ze voor het oprapen. Dit zei ik tegen Goos. Ze zeiden dat ik hem dan maar beter zelf kon bestellen. Dus toen ben ik zelf maar naar Moergestel gereden, 36 minuten naar Scandcar. 36 minuten terug en het groene dingetje afgeleverd bij de garage in mijn dorp. Twee dagen later was de auto klaar. Ik heb weer een boel geleerd. Met de nadruk op weer want ik had al moeten weten dat het Internet je beste vriend is en onwillige mensen aan de telefoon niet. En een relais vervangen had ik zelf ook gekund. Dus. De juiste antwoorden op mijn vragen waren: 1) 264 TE 2) K-Jetronic 3523639 brandstofpomp relais 3) Te warm geworden. Moet vervangen worden. 4) Twee weken aan tijd. Veel irriterende telefoontjes. Een ritje naar Moergestel. 41,44Euro voor het onderdeel. Rekening garage 179,99Euro. Ja lach maar. Volgende week gaat de wagen voor 3 maanden de schuur in. Kijken of hij daarna nog wil starten.
30 November 2016, 17:19
Vandaag De Witte op stal gebracht. Eerst nog even langs het pompstation. Bijna 3 Bar in alle banden gepompt en
de tank helemaal volgegooid. Blijkt dat ik de afgelopen 250 km 1 op 7,20 heb gereden. Niet zo mooi. Toch maar iets langzamer na de winter. Is lastig want vergeleken met De Blauwe rijdt hij muisstil, ook bij 140+... Omdat het niet meer vriest ook nog even door de wasstraat, ik was er nou toch. Ondanks de vijfeneenhalvemeter past dat prima. Het was de eerste keer sinds ik hem heb dat hij gewassen werd en hij had het zichtbaar naar z'n zin! Omdat het nu nog kon, nog snel even een foto gemaakt van het hele stel. Ook de eerste keer. Zoveel auto's is heel leuk, maar de logistiek is niet te doen. En dan heb ik het nog niet eens over de buren... Gelukkig is er 1 straat verderop een plaatsje waar je niemand voor de deur staat. De komende maanden staat er eentje minder en ik ga hem wel missen. Tot die tijd heel goedkoop rijden op LPG in De Blauwe en als het heel streng wintert nemen we De Rode. Hoe meer ik De Witte mis, des te groter straks weer het plezier.
30 November 2016, 19:02
Mooi span! Weet je zeker dat de witte waterdicht is? En er nu geen water onder de matten staat? Anders kan het in maart weleens een vervelend weerzien worden...
5 September 2017, 23:02
Van forumgenoot Socrates kon ik een heel mooi lederen interieur overnemen. Heet in de zomer,
koud in de winter. But hey, YOLO! De deal was sneller gemaakt dan een afspraak om de boel over te gooien. (Hij wilde mijn GLE interieur wel) Maar vandaag was dan toch eindelijk de dag dus ik naar bijna Duitsland gereden en binnen no time was het klusje geklaard. Het lastigst waren nog de zetels van de achterbanken; die zitten op een vrij onzichtbare manier vast aan de auto.
6 September 2017, 08:43
Ik ken dat huis, hier heb ik Draco velgen overgenomen. Hoi Jaap ;-)
Ziet er goed uit verder die lederen bekleding, mij te warm wel in een 240 zonder airco. Niet toevallig nog zo'n armsteuntje over? Die zoek ik nog.
6 September 2017, 10:00
Haha, Jaap ook! Ik heb er geen extra, maar je ziet ze wel eens voorbijkomen, ook hier. En als je goed
zoekt hier op dit forum is er ook iemand die de meestal ontbrekende beugels maakt.
25 September 2017, 11:49
Met De Witte wilde ik naar Rosmalen naar de VKB, om te kijken wat die ene gek er voor zou willen geven. Als niks of te
weinig zou ik zonder verdriet gewoon weer terug naar huis zoeven. Maar. Maar maar maar. De maandag daarvoor was ik nog dommer dan normaal en schampte ik een paaltje. Bij mij in de straat. Ik heb nog nooit eerder een auto gedeukt. Nu weet ik hoe dat voelt. Ik heb liever 3 weken zware griep. Zo had het dus geen zin om naar de beurs te gaan. Wat een ellende. Wat wel blijkt is dat de deur al een keer dichtgesmeerd is.... Het toeval wil dat vrienden van mij op vakantie zijn en mij hadden gevraagd op hun katten te passen. En hun buurman is in Mei begonnen met een schadeherstelbedrijf. Ik kom daar zojuist vandaan. Als ik hem woensdag a.s. breng, heb ik hem vrijdag weer terug. Kosten bijna 1000,- Nooit zal ik meer lachen om mensen die een paaltje raken. Het kan de beste, dat ben ik dus, overkomen. Dom dom dom. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Ik en mijn volvo 440 uit 1992 | ilove440 | 10 | 12.718 |
15 June 2016, 20:02 Laatste bericht: ilove440 |
|
240 polar 2.0i uit 1992 | -wj- | 16 | 13.476 |
11 May 2016, 22:15 Laatste bericht: daddyphilipsen |
|
Sjors' Volvo 244 Estate 2.0i uit 1992 | SjorsRWD | 0 | 2.272 |
2 February 2016, 01:26 Laatste bericht: SjorsRWD |