En dan nu de lelijke plekjes en domme vragen.
Roest! Voor zo'n oude en grote auto ziet het er goed uit, je moet het zoeken. Dit is
bij het rechter achterwiel. Een klein bobbeltje bij het achterraam.
Binnenkant van bestuurdersportier. Verder helemaal niks. Geen deuken of krassen.
De verkoper zij iets over witte Hammerite. Wie heeft daar ervaring mee? Het liefst zou ik
de wagen net als mijn 240 in de Dinitrol laten zetten maar dat kost wel weer heel veel geld.
Van december t/m februari gaat de 264 in de droge warme stalling ivm de belasting.
Geen radio. Wel een tsunami aan rare kabeltjes. Ik zoek nu natuurlijk een radio die hier mooi
in en aan past. Uit 1979. Er zitten veel speakers in de wagen, hopelijk doen die het dan ook.
De antenne is er voor het gemak ooit afgehaald. Daar moet een nieuwe. Ik wil een elektrische.
Kan dat zomaar? Waar haal je dan de stroom vandaan enzo weetjewel.
De airco is uitgezet. Stel ik wil dat weer werkend krijgen, overschakelen op modernere legale
koelvloeitsof, moet dan alles er uit en opnieuw beginnen?
Rare Zweedse stickers. Wat betekent dit allemaal?
Midden op de achterklep zit een chromen knop. Wat doet dat? Het chroom is er bijna helemaal af.
Glimmende dorpels bij alle 4 de deuren. Ze zijn mooi maar is dat wel origineel standaard af Bertone?
En dan het grootste mysterie: twee schakelaars op de stuurkolom. De vorige eigenaar had ook geen idee.
Lijken niks te doen. Open schroeven en de draadjes volgen hoor ik U denken. Tijdens het rijden hoor je
de kabel van de tellerbak draaien. Moet gesmeerd schijnt. Kan dat eenvoudig?
Voorlopig even tot zover. Alvast bedankt voor alle tips en raad!