21 March 2012, 20:45
Vincent244 schreef:Je overdrive is denk ik een heel ander probleem (maakt geen brommend geluid). Relais / solenoid / zekering?..filters, oliepeil, massadraadje..
|
gierend geluid volvo 240
|
|
21 March 2012, 20:45
Vincent244 schreef:Je overdrive is denk ik een heel ander probleem (maakt geen brommend geluid). Relais / solenoid / zekering?..filters, oliepeil, massadraadje..
30 March 2012, 12:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 March 2012, 12:54 door joop240uden.)
Overdrive werkt weer prima, het kabeltje boven op de bak was los, en relais meteen maar schoongemaakt.
Geluid van de versnellingsbak lijkt minder te worden zit een tubetje toevoeging in. (noem nog geen merk, voordat ik zeker weet dat het werkt) Denk dat het meeste geluid toch van de achteras komt, en dan nu meer versterkt wordt door de PU bussen dan voorheen met de rubbers. Voorlopig dus maar goed in de gaten houden en afwachten, of het erger of minder wordt. Dank ÃÃn ieder voor de hulp zover.
30 March 2012, 12:57
hoop dat dát goed gaat, het wordt sterk afgeraden een olietoevoeging te gebruiken icm een OD..
30 March 2012, 13:00
MMMMMmmmmm........ hoop ook dat het goed gaat dan.
Was eigenlijk ook mijn bedoeling voor de achteras te gebruiken, maar dacht baat het niet dan schaadt het niet. Komt het doordat de olie dan dikker wordt of kans op verstopping ?????
30 March 2012, 13:34
Ik heb begrepen dat het kán inwerken op de "remvoering" (zoiets..) welke in het systeem zit, de oppervlakte kan daar door beïnvloed worden, zou kunnen gaan slippen.. Nu is het een afrader uit het verleden, geen idee hoe de toevoegingtechniek zich ontwikkeld heeft.. maar iig, als de bak geluid maakt kan het er in, indien OD gemonteerd en vanwege het gedeelde oliebad zegt de regel nee..
ff afwachten dus..
30 March 2012, 13:46
Kan me zoiets wel voorstellen. Motorfietsen met een 'natte' koppeling kun je ook geen normale olie in doen. Dan gaat de koppeling kleven. Een keer die fout gemaakt, ontkoppelen ging voor geen meter. Na de olie eruit gespoeld te hebben en de juiste olie erin gemikt te hebben reed ie weer als vanouds.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
11 February 2013, 21:15
![]() ![]() Geluid is niet minder geworden dus toch maar een andere bak met overdrive er onder gehangen. Al klinkt het hier makkelijker als dat het was, met een krik en as steunen en weinig ruimte. Maar het is gelukt, en loopt nu weer soepel en schakelt prima ook de overdrive doet wat hij moet doen.
17 March 2013, 17:53
![]() Achteras afdekplaat los geschroefd, ziet er allemaal goed uit. Lijkt wel alsof ik als ik een wiel draai een bijgeluid hoor van het lager aan de rechter kant.
17 March 2013, 17:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 March 2013, 18:00 door joop240uden.)
![]() Achteras afdekplaat los geschroefd, ziet er allemaal goed uit. Lijkt wel alsof ik als ik een wiel draai een bijgeluid hoor van het lager aan de rechter kant. Ook voel ik spelling op het geheel als ik de aandrijfas draai na de kruiskoppeling Kan er eigenlijk nog ergens iets gesteld aangedraaid worden ?? |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|