22 October 2011, 07:25
gewoon een setje verzwaarde veren en sachs demper van ondergetekende. als je dan nog klachten hebt van doorzakken kan hij nog maximaal 4cm opgehoogd worden met de mooie ophoogblokken van ondergetekende :amen:
wat te doen, vering te slap vor caravan (schokdempers?)
|
22 October 2011, 07:25
gewoon een setje verzwaarde veren en sachs demper van ondergetekende. als je dan nog klachten hebt van doorzakken kan hij nog maximaal 4cm opgehoogd worden met de mooie ophoogblokken van ondergetekende :amen:
22 October 2011, 19:38
Ik denk dat ik in eerste instantie eerst maar inderdaad eens dikkere veren ga zetten.
Ik ben nog niet geheel overtuigd over het kapot zijn van de schokdempers ...
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
22 October 2011, 19:58
gewoon een setje nieuwe standaardveren eronder, gaat een stuk beter!
De oude zijn doorgezakt van ouderdom. Met nieuwe veren merk je echt verschil en je kunt er weer een tijd tegenaan.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
22 October 2011, 20:14
Met Henqui. Verzwaarde veren rijdt ruk, althans met een 245. Gewoon nieuwe standaard veren en eventueel verse schokbrekers maken een groot verschil.
22 October 2011, 20:30
De ÃÃn vind verzwaarde veren onder een sedan top, en de ander ruk ...... hmmmmmmmmmmmmmmmmm
Ik ben bang dat er maar ÃÃn manier is om er achter te komen ..... Een estate heeft van zich zelf al zwaardere veren, een sedan niet. Ik belast mijn sedan wel als een estate (vol met mensen en spullen)
22 October 2011, 20:44
Ik vind alleen ophoogblokken geweldig. Weer wat anders om te proberen (en het goedkoopst).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
22 October 2011, 20:52
ik heb zelf een caravan met twee verschillende auto's (estates) getrokken.
Een 745 met verzwaarde veren, bleef mooi recht, veert prima en gerieflijk, met de caravan erachter dan. Zonder caravan is hij erg stug. Met de 245 met nieuwe standaard veren, bleef ook mooi recht, veert prima en gerieflijk, met de caravan erachter en ook zonder caravan. Dit zijn mijn ervaringen, er zijn natuurlijk meer oplossingen (hulpveren, blokken, etc.) Met blokken heb ik ook ervaring (onder mijn 244): verhoogt de auto prima, zonder verlies van rijcomfort. Echter nooit met de caravan erachter geprobeerd.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
22 October 2011, 22:28
Ik neig toch nog steeds naar 13mm estate veren onder mijn sedan ....
Bijna altijd (als we hem gebruiken dan) zitten we met 4 personen in de auto, en ligt de koffer vol tot de rand. Daarbij heeft de auto een LPG tank in de koffer. In veel situaties hangt er dan ook nog eens een aanhangertje aan de haak. (je zou je af kunnen vragen of ik niet met veel te veel zooi rond zeul ....) Momenteel heeft hij standaard 11,x mm veren, Ãn hulp veren. Als ik nou de 11,x vervang voor 13, en het zou te stug zijn, kan ik altijd nog de hulp veren verwijderen. De rijhoogte vind ik niets mis mee op het moment. De stugheid van de vering op dit moment is gewoon volkomen waardeloos, dus met blokken haal ik het niet.
22 October 2011, 22:37
ik blijf het zeggen en toch kopen mensen die troep. blijf ver weg van schokdempers met veren er omheen en hulpveren in je normale veren.
het zijn slechte lapmiddelen en leuk voor een jaar. daarna is die hulpveer in beide gevallen slap en gaat schuren met een iritante piep als gevolg bij inveren
22 October 2011, 22:40
Zaten er onder toen ik de wagen kocht....
Misschien zijn ze op, als ook de originele veren ... verklaard een hoop! FF sparen voor verzwaarde veren dus!
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|