Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Goed de winter door
Is het misschien wat om de dorpels en binnenkasten van de spatborden in te spuiten met vaseline?
Ik wil er wel graag een goedje opspuiten om de meeste strooizooi van het plaatwerk af te houden.
Als vaseline niets is, wat dan wel?

Groet Leon
Antwoord
wat is er mis met een goede tectyl behandeling..? vaseline blijft echt niet zitten.. als je je auto op tijd wast, was door het water, blijft eea prima vuil afstotend..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon,

Binnenkant wielkasten heb ik al volgespoten met tectyl, zo ook de onderste rand van de dorpels.
Maar toch zou ik er graag nog wat overheen kliederen, wat dan wel weer niet zichtbaar (dorpels) is...
Antwoord
ben je mal, er zit toch lak op..?! anders beter een bus blanke ML er over, en die na de koud met een doek diesel er weer af halen, maar echt nodig..
Antwoord
die dorpels (en andere holle ruimtes) kan je beter van binnenuit beschermen door ze schoon te houden (stofzuiger,blaadjes eruit) en te voorzien van een laagje was zoals fluidfilm en/of mike sanders vet.

Aan de buitenkant zit er inderdaad al lak. die kan kan je wel beschermen tegen steenslag ofzo. Dan is blanke tectiel (of heet dat ML) misschien wel wat.
Antwoord
nou nee, dan gaat er een antisteenslaglaag overheen welke weer kan worden overgespoten in de juiste kleur..

mijn dorpels zijn zo vet dat ik aan de buitenkant niks meer hoef te doen.. kruipt vanzelf overal overheen, zelfs de antisteenslaglaag heeft losgelaten, vet lost vet op zeg maar..
Antwoord
Goede autowas van Meguiars gebruiken. Omdat ik geen tijd heb om elke week de auto te wassen investeer ik in professioneel en duur poetsspul. Verdient zich terug; afspoelen met de tuinslang is al voldoende.

In het verleden reed ik direct na het starten weg omdat ik dacht dat dat juist goed was (koude olie is stroperiger = grotere belasting van het systeem = grotere kans om de keerringen eruit te drukken). Maar het tegendeel is dus waar.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
Antwoord
Autowas? Bedoel je dan shampoo of wax?
Antwoord
Beide.

Sinds kort heeft Halfords een deel van de Meguiars-lijn in het assortiment. Er is een heel stappenplan om je autolak weer als nieuw te krijgen en te beschermen. Gezien de weersomstandigheden zul je nu niet gauw een auto gaan polijsten (ik ben er een hele dag mee bezig geweest), maar wellicht kun je ook toe met afspoelen, wassen met shampoo, voorbereiden voor de was (of wax, hoe je het wilt noemen) en daarna daadwerkelijk het aanbrengen van de was.
Het lijkt veel werk en dat is het ook. Het lijkt duur en dat is het ook. Maar het is geweldig spul en ik veeg de pekel er zo af, en ik heb 'm in augustus deze behandeling al gegeven! Eens in het halfjaar is voldoende, of je doet het gewoon 1x per jaar als voorbereiding voor de winter.

Als je dit spul haalt, laat je dan wel even adviseren door het personeel. De flessen van Meguiars zijn genummerd zodat je precies kunt zien in welke volgorde het moet. Deze producten zijn duidelijk van een hoger niveau dan spullen als Turtlewax, Valma, Wash and Shine etc. en zo moet je er ook mee omgaan.

Ik zie dit niet als een wasbeurt, maar als een voorbereiding van de lak op een strenge -en pekelrijke- winter.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
Antwoord
Of.....bel Steve.
Groeten van Frans
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Koplampreflector vevangen. Goed zelf te doen? pierre 17 16.313 11 June 2013, 22:24
Laatste bericht: grijzev70tdi
  Help onze volvo 244 de apk door! ToTalTim 27 19.072 6 February 2012, 15:26
Laatste bericht: 242-turbo
  Een auto die al 8 maand stilstaat: is dat wel goed voor de motor? joopdepoop 5 4.928 11 March 2010, 08:52
Laatste bericht: oga244
  Krijg me radio niet goed vast Sjaakie 5 4.839 6 July 2009, 21:08
Laatste bericht: erik
  Aandrijfaslager trilt, rammelt, vervangen door 740 unit? Mouch 1 3.226 15 March 2007, 23:32
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)