Topics: 3
Jambon schreef:oh zo'n ding, lijkt een beetje op fiber, ik dacht vervolgens "leuk zo'n isolator, maar de tapeinden geven ook warmte door..
klopt maar minder snel.
Beste zou inderdaad zijn als de spacers met eigen tapeinden tegen de kop zouden zitten en dan het spruitstuk weer met eigen tapeinden aan de spacers
wat ook kan: een kunststof inlaatspruitstuk gebruiken! (Chrysler NEON heeft dat)
Topics: 288
janspeed schreef:wat ook kan: een kunststof inlaatspruitstuk gebruiken! (Chrysler NEON heeft dat)
oa ja, goed plan.. iemand een kunststof B20 inlaatspruitstukje over..? Denk dat er al een groot verschil zit tussen de homp staal en de alu SU versie...
ondertussen zit die B230FX er nog steeds niet in..
Topics: 22
Voor de B230FX de computers van die motor gebruiken. wat ook anders is aan de B230FX is een stukje uitlaat die is iets minder begrend.
Een header/spaghettispruitstuk scheelt wel weer wat. wij hebben er een op een 740 gezet samen met een (origineel formaat) Ferritta uitlaat. werkt goed. Ook chipping scheelt weer, kijk eens bij de Zweedse Folkrace en VOC mensen. Een Zweed die ik ken had 178 pk uit zijn B230F in de VOC auto. Dat dus met heel veel standaard onderdelen maar wel betere uitlaat, nokkenas, chipping etc.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 33
Jw240 schreef:Voor de B230FX de computers van die motor gebruiken. wat ook anders is aan de B230FX is een stukje uitlaat die is iets minder begrend.
Een header/spaghettispruitstuk scheelt wel weer wat. wij hebben er een op een 740 gezet samen met een (origineel formaat) Ferritta uitlaat. werkt goed. Ook chipping scheelt weer, kijk eens bij de Zweedse Folkrace en VOC mensen. Een Zweed die ik ken had 178 pk uit zijn B230F in de VOC auto. Dat dus met heel veel standaard onderdelen maar wel betere uitlaat, nokkenas, chipping etc.
60pk winst uit een non turbo blok???????? petje af
Topics: 22
242-turbo schreef:60pk winst uit een non turbo blok???????? petje af
en dat met standaard nokkenas etc, dat is het indrukwekkende ja. Wanneer je allerhande aftermarket onderdelen er bij kunt pakken is tegen de 200 pk geen probleem met niet al te veel geld (kijk maar in de Folkrace, daar gaat alles low-budget) en met meer geld/tijd schijnen er ook non turbo blokken te zijn met nog meer pk ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 30
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Hij staat nu rustig te wachtten naast zijn grote broer.
Zo'n b230 is toch echt wel klein vergeleken met een b6304
Uploaded with
ImageShack.us
Topics: 82
Wauw, wat een mooie witte ventilatorbladen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 33
Marc1970 schreef:Wauw, wat een mooie witte ventilatorbladen.
idd, maar wel afgezaagd :'(
De fan komt te vervallen, deze heeft nl een vaste koppeling ipv een visco.
Ik was zelf van plan om de e fan van mijn 960 donor te gebruiken.
Hoe kan ik deze het beste aansluiten, en welke delen van de 960 moet ik allemaal overzetten.