22 February 2011, 21:41
pepijnwk schreef:Zo zou ik het ook dolgraag willen! Is daar een schemaatje van of zo? Als het zo geschreven wordt snap ik niet zo goed ???
met 2 relais bedoel je..?
|
M46 overdrive - 4e versnelling schakelaar / sensor voorkomt OD in 4th gear
|
|
22 February 2011, 21:41
pepijnwk schreef:Zo zou ik het ook dolgraag willen! Is daar een schemaatje van of zo? Als het zo geschreven wordt snap ik niet zo goed ??? met 2 relais bedoel je..?
22 February 2011, 23:13
Zo bedoel ik
nullifie schreef:Daar indien men bij snel terugschakelen vergeten kan de overdrive uit te schakelen en dan bij van 3 naar 4 schakelen meteen de overdrive mee inschakeld, wordt vaak omgebouwd naar een relaisschakeling zodat de overdrive automatisch uitschakeld bij uit 4 schakelen (aanschakelen via overdriveschakelaar als pulsschakelaar waarna relais het overneemt).Of dat met twee relais is wee ik niet....
23 February 2011, 00:04
ah zo, dat ken ik dus alleen van MG, zelfde OD, maar dan ook op 3 en 4, en het vergeten is bekend. Het mechanisme in de bak bediend op zowel 3 als 4 een schakelaar, misschien zitten r dan 2 in, in dat geval koppel je die van 3 los..
dan kun je idd middels een overname-relais in 4 inschakelen, zodra je uit 4 gaat wordt ie onderbroken en moet je hem altijd handmatig weer inschakelen. Zo heb ik het ook gedaan, maar dan omdat ik geen origineel relais heb..
25 February 2011, 00:10
Nou bij mij is het volgens mij zo dat de overdrive op alle versnellingen werkt! Dus ook op 1,2 en 3!
Ik heb echte geen idee waar de relais zitten en hoe het aangesloten zou kunnen worden. Wat ik graag zou willen is dat hij alleen op de 4 werkt en automatisch uitschakelt wanneer ik uit de 4 schakel.... Watvzou ik dan moeten doen denkje?
25 February 2011, 00:18
pepijnwk schreef:Nou bij mij is het volgens mij zo dat de overdrive op alle versnellingen werkt! Dus ook op 1,2 en 3! en die moet je dan zelf inschakelen of doet ie dat steeds zelf..?
25 February 2011, 00:29
iig dit, heb ook nog een shcema met 2 relais zoals het bij mij werkt, kan ik ff niet vinden..
het enkele Volvo relais kun je dus vervangen door 2 standaard relais..
4 March 2011, 01:51
Jambon schreef:en die moet je dan zelf inschakelen of doet ie dat steeds zelf..?Hij doe dat niet uit zichzelf. Bij mij is het gewoon zo dat je in elke versnelling de overdrive kunt aanzetten....
4 March 2011, 08:21
pepijnwk schreef:Hij doe dat niet uit zichzelf. Bij mij is het gewoon zo dat je in elke versnelling de overdrive kunt aanzetten.... blijft de schakelaar in de bak dan niet gewoon hangen? of nee, wellicht een ingebrand contact in het relais.. wissel die ens uit met een andere.. |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|