Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geen ruitensproeier achter?
Dat zou hartstikke mooi zijn!! Ik hoor het wel! Alvast bedankt voor de moeite! Smile
Waar het hart Volvo van is...
Antwoord
Zo, het nieuwe motortje hangt er inmiddels in en doet het prima (waarvoor dank Kjell!)! Er steekt alleen ineens een nieuw probleem de kop op: als ik de achterruitsproeier-knop indruk, gaat mijn radio even uit en als ik de knop weer loslaat gaat ie vanzelf weer aan! ??? Kan het zo zijn dat het motortje stroom pikt van de radio? Ze zitten zo te zien wel op dezelfde zekering...
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is? Het is weliswaar geen ramp, maar op z'n minst een beetje vreemd...
Alvast bedankt!
Antwoord
Vitt schreef:Zo, het nieuwe motortje hangt er inmiddels in en doet het prima (waarvoor dank Kjell!)! Er steekt alleen ineens een nieuw probleem de kop op: als ik de achterruitsproeier-knop indruk, gaat mijn radio even uit en als ik de knop weer loslaat gaat ie vanzelf weer aan! ??? Kan het zo zijn dat het motortje stroom pikt van de radio? Ze zitten zo te zien wel op dezelfde zekering...
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is? Het is weliswaar geen ramp, maar op z'n minst een beetje vreemd...
Alvast bedankt!

Even een schopje omhoog: heeft iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken? Het stoort me stiekem toch wel! :-\
Antwoord
Misschien een idee om een van beide op een andere zekering aan te sluiten?
Antwoord
Hmm, dat is een idee. Niet bij stilgestaan dat dat kon! Moet ik de 'stekkertjes' naast de zekering (in het zekeringkastje) dan uitpluizen om te kijken welke waarvan is? Sorry dat ik zoveel vraag, maar ik ben niet zo bekend met elektro-werk. Veel te bang dat er iets ontploft of spontaan kapot gaat.. Tongue
Antwoord
Vitt,

de wisser zit op de goede zekering. Daar mag je van uit gaan. De radio daarentegen zit waarschijnlijk op de verkeerde draad aangesloten. Nu zou je nooit zoveel spanningsval moeten krijgen als de wisser wordt gebruikt. Dat je tijdelijk wat minder spanning overhoudt op de radio hoeft geen problemen te geven, maar dat je radio uitvalt, da's niet goed.
Wip het ding eens uit je dashboard en controleer dan eens waar je nu de spanning vanaf haalt. Ik denk dat het geen draad is die van je zekeringkast afkomt, maar van je wisserschakelaar. En of die 12 blijft voeren als je de wisser gebruikt, is niet zeker (maar daar zou ik het schema eens voor moeten bekijken)
Ik weet wel, dat mijn radio is aangesloten op de + van de sigarettenaansteker. (geldt ook voor m'n carkit en navigatie. Soort accessoiregroep, dus Wink)
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Ok, helder! Wie weet schuilt daar het probleem. Ik zal binnenkort weer eens op onderzoek uitgaan! Bedankt!! Smile
Antwoord
Probleem is opgelost! Althans, ik heb er geen last meer van! Wink
De keren hiervoor probeerde ik de ruitensproeier zonder dat de motor draaide. Toen viel de radio even stil. Vandaag weer geprobeerd, maar nu met draaiende motor. Alles bleef aan en alles deed het! Misschien zonder draaiende motor niet genoeg spanning voor handen ofzo. Maargoed, geen problemen meer dus. Bedankt allemaal voor tips en informatie!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 brandstofpompen krijgen geen spanning Volvo240 4 551 28 September 2024, 06:31
Laatste bericht: Volvo240
  ruitenwissermotor achter demonteren Boet 1 652 2 September 2023, 10:25
Laatste bericht: Marc1970
  achter wisser Gerard240 3 1.781 23 July 2022, 18:08
Laatste bericht: KKB
  Slecht starten, geen gehoor brandstofpomp EliasL 9 4.285 7 March 2021, 17:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  vreemd probleem geen reverse switch Lee 6 3.292 28 October 2020, 11:39
Laatste bericht: Lee
  Geen Benzine, geen vonk luci-ferro 6 4.986 24 March 2020, 03:03
Laatste bericht: luci-ferro
  bekabeling achter uit verlichting koert4 6 5.291 8 July 2019, 22:33
Laatste bericht: koert4
  Verschil koplamp 240 wisser/geen wisser Biopowerenschede 3 3.480 7 July 2019, 02:03
Laatste bericht: MacVolvo
  Problemen ruitensproeier milan_vdw 2 2.889 5 October 2018, 08:06
Laatste bericht: milan_vdw
  Geen spanning radio snaakkie 1 3.928 2 August 2016, 21:50
Laatste bericht: lenlux

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)