Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naar zweden gaan en terugkomen met een volvo?!!!
Funsdaf schreef:Zelf heb ik ook alleen ervaringen met het halen van een auto uit Duitsland, maar daar heb ik hele goede ervaringen mee.

Zie http://www.dafje.tmfweb.nl/daf/daf66/daf66.html
Onder "Zelf importeren van een Dafje"
Voor hoe het toen in z'n werk ging.
Wel wat gedateerd ondertussen (guldens) Big Grin ?! Wij moesten ondanks de leeftijd van >25, ook met het keuringsformulier naar de douane en zij laten uiteindelijk ook het NL kentekenbewijs maken :? ...
GT Jan-Willem schreef:Ha dank je WJ!
Naar ik begrepen heb is er in Zweden ook al behoorlijk 'geroofd' door andere liefhebbers en handelaren?! Misschien kan Nico hier meer over vertellen.
JW

Precies mijn gedachten.
Waarom niet eens in Zuid-Frankrijk,Spanje of Italie kijken.Daar moet toch ook nog wel wat rondrijden aan harde oude Volvo's?
En als het gecombineerd wordt met een vakantietrip, heb je nog geen extra reiskosten ook Idea

Wat de BTW betreft: er wordt hier gesproken over BTW betalen en terugvorderen binnen de EU. Dat is toch niet van toepassing?
Gebruikte auto's vallen onder de margeregeling (BTW zit in de prijs) en ook al zou het een BTW-auto (voormalige bedrijfswagen) zijn ,dan kun je die als particulier ook niet terugvorderen toch?
Naar mijn weten is bij een auto uit de EU alleen het restant aan BPM van toepassing (mits jonger dan 25 jaar).
Ouder dan 25 jaar betaal je alleen de RDW keuring e.d. , ongveer 250 euro.
jos schreef:Wat de BTW betreft: er wordt hier gesproken over BTW betalen en terugvorderen binnen de EU. Dat is toch niet van toepassing?
Dat deel kwam mij ook al niet bekend voor :? ; wat moet de verkopende (buitenlandse) partij eigenlijk regelen? Het (buitenlandse) kenteken zal toch op ??n of andere manier 'afgemeld' moeten worden?! In Belgi? is een kenteken persoonsgebonden of zoiets en is het opsturen van ??n van de platen genoeg, maar hoe zit dat in andere landen? Voor die Jag uit de UK hebben we helemaal niks hoeven doen bijvoorbeeld...
Divadi schreef:
Funsdaf schreef:Zelf heb ik ook alleen ervaringen met het halen van een auto uit Duitsland, maar daar heb ik hele goede ervaringen mee.

Zie http://www.dafje.tmfweb.nl/daf/daf66/daf66.html
Onder "Zelf importeren van een Dafje"
Voor hoe het[size=18px] toen [/size]in z'n werk ging.
Wel wat gedateerd ondertussen (guldens) Big Grin ?! Wij moesten ondanks de leeftijd van >25, ook met het keuringsformulier naar de douane en zij laten uiteindelijk ook het NL kentekenbewijs maken :? ...

Vroeguurrrhhh toen we nog tiener waren :-)
Die 1900 euro vindt ik trouwens aan de hoge kant.
meen toch echt dat het bij het bedrijf wat ik al eerder genoemd heb goedkoper is.
Wat moet de verkopende (buitenlandse) partij eigenlijk regelen? Het (buitenlandse) kenteken zal toch op ??n of andere manier 'afgemeld' moeten worden?! [/quote]

Da's een goeie vraag en ik ben erg benieuwd hoe het in verschillende landen werkt. Ik hoop dat er mensen zijn die uit bepaalde EU-landen een auto hebben gehaald en wat info info kunnen geven.

Wat Belgie betreft weet ik hoe het werkt en het is waarschijnlijk nergens zo makkelijk als daar; je moet met de verkopende partij zelf een papiertje opmaken dat de verantwoording voor de auto aan jou is overgedragen (er komt geen postkantoor of wat dan ook aan te pas).
Soms laten Belgen zelfs dat na , wat niet erg verstandig is lijkt me.
Na betaling draagt de verkopende partij het inschrijvingsbewijs en het gelijkvormigheidsattest aan je over (het laatste heb je trouwens niet nodig bij invoer).
Een Belg zal nooit zijn platen meegeven,althans niet de gestempelde die aan de achterkant zit.Dus je zult zelf het vervoer moeten regelen d.m.v. een tijdelijk kenteken, of groene platen, of vervoer met een auto-ambulance.
Is het inschrijvinsbewijs kwijt dan is er nog geen man overboord, maar de vertraging die de afgifte van het NL kenteken oploopt is vrij lang!
Vrij veel mensen in Belgie weten overigens niet dat bij uitvoer de autopapieren niet ingestuurd hoeven te worden maar aan de buitenlandse koper overhandigd dienen te worden.

Het schijnt niet overal zo makkelijk te zijn. ik heb gehoord dat er in Italie bijvoorbeeld zelfs een notaris aan te pas komt.
Hm, een collega van me heeft niet al te lang geleden een GTV 24V uit Itali? gehaald; 'ns ff checken! Wordt wel een handig topic zo; kan later mooi een naslagwerkje van gemaakt worden 8) !
In Duitsland kreeg ik de auto met de Fahrzeugbrief zo mee.

Heb alleen bij de verkoper een kwitantie-achtig iets getekend.

De Daf was wel geschorst volgens het kenteken.

Bij een oude duitse auto krijg je nog een hele grote Fahrzeugbrief, daar staat precies op wie de auto gehad heeft en of de auto geschorst is geweest.
De nieuwere Fahrzeugbrief is veel kleiner en staat dat allemaal niet meer op volgens mij.
Funsdaf schreef:Die 1900 euro vindt ik trouwens aan de hoge kant.
meen toch echt dat het bij het bedrijf wat ik al eerder genoemd heb goedkoper is.

Inderdaad veel te hoog. Maar als het het voor dat geld laat doen: je zit wel uren bij de douane als je pech hebt en die uren betaal je er dus ook gewoon bij...
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
oh ja, vanuit de us, als je een auto ouder dan 30 jaar importeert, dan valt ie onder antiek en bataal je 6% bij de douane van de aanschafprijs, vermeerderd met de transportkosten.

En heb ook wel eens rondgekeken in italie, maar daar zijn veel aut's met krassen en deuken, misschien de manier van rijden.....
____________<br />volvo p1800s 1968<br />volvo 262c 1978 (under construction)<br />volvo amazone GT 1968

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 724 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 614 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 971 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.035 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 3.711 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 2.388 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.278 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.579 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 8.852 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240
  Waarde 1976 Volvo 244GL Ohrtmann 14 8.957 7 February 2021, 13:54
Laatste bericht: Ohrtmann

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)