Topics: 4
edwin schreef:Citaat:Oh ja,Wat is een olieschraapveer die blijft hangen
Een olieschraapveer zit net als de compressieveer in een sponning.
Dat zijn de groeven in de omtrek van de zuiger.
De veren moeten vrij kunnen bewegen in deze sponning en zich kunnen "zetten" tegen de cilinderwand.
Wanneer de osv nu vast in die sponning zit wordt er geen (of onvoldoende) olie van de cil.wand geschraapt.
Vergelijk het met een versleten ruitewisserblad.Er blijft water achter op je ruit.
Bij neergaande slag van de zuiger (arbeidslag) zal dan de achtergebleven olie meeverbranden wat dan die blauwe walm veroorzaakt.
OK, tot zover helemaal duidelijk.
Dan de oorzaak van zo'n zeg maar klevende olieschraapveer , lang stilstaan?/motor wordt niet voldoende warmgereden?,
of motoren met veel km's?
Wat kan de oorzaak dan zijn.
Topics: 17
Lang stilstaan, beetje corrosie/viezigheid en hij zit vast.
Maar zou wel weer los moeten komen. Vraag me wel af of dit het probleem is, want heb de motor zo af en toe wel een paar slagen laten maken.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 54
Ticcie schreef:Citaat:Ticcie, je weet mijn aanbod he. Als je daarmee 4 goede injectoren kunt krijgen...waarom niet. Scheelt toch weer
I know, bedankt. Maar als de prijs van nwe injectoren niet teveel tegenvalt, dan heb ik dat liever. Zal effe afwachten of Kaasie wat kan regelen, ander wil ik ze graag van je! Ik zag nl op HBase dat ze 69 ex btw per stuk kosten. = meer dan 300 euro voor een setje....
Ik las op 2 amerikaanse sites van injector-cleanings bedrijfjes dat ze onze (CIS) injectoren alleen konden controleren, maar niet reinigen ivm een intern filtertje. En vlgs diezelfde sites slijten ze wel en enige remedie is dan vervangen.
Hij start erg goed overigens en de injectoren lekken ook niet bij geen gas. Alleen geven ze niet allemaal het juiste sproeibeeld en mijn gepruts heeft het tot nu toe niet verbeterd, eerder verslechterd, want hij loopt nu niet altijd meer helemaal rond.
Pas geleden op Marktplaats bood er iemand nieuwe aan voor 35E p.st
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Gezien, maar dat zijn helaas niet de juiste.... Lijken er wel op!
Topics: 135
ik heb er 8 hier. Kan me niet voorstellen dat er een paar echt goeie tussen zitten.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 28
Topics: 42
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
ik ga toch voor nieuwe injectoren: Kaasie gaat ze regelen en dan gaan we het zien op de 20e
Topics: 42
Wil me niet bemoeien in deze discussie,... (doe ik dus bij deze toch even ;D)
Maar ik zie twee data,... eene kant van de afspraak heeft het over de 19e de andere over de 20e,...
Dat je het ff weet
het is de 20e, vandaag de
20e.
Kaasie heeft (hopelijk!) wel de zaterdag in gedachten, alleen niet de juiste datum