Topics: 17
Citaat:Wel zorgen dat ie vast staat, anders rolt ie een keer door de auto heen, en dat geeft een rotzooi
Dit heb ik ook ooit een keer gehad in mijn stokoude corsa 1.2 uit 1988 (380.000 km mee gereden).
Er lag toen een leren jas in de kofferbak die onder dat spul zat. Nu zitten er allemaal harde stukken in deze (inmiddels werk)jas. Bij vochtig/mistig weer worden deze stukken weer zacht ;D
Topics: 107
Bij de jongste modellen weet ik niet of ze gekit (plakruit) zijn, maar de oudere modellen worden bevestigd met een plakkerige bituumachtige rol die je in de sponning uitlegt.
Het lijkt inderdaad op kit als je eraan voelt omdat het zacht en wat plakkerig aanvoelt.
O oke. De ruit van de bruine is intussen gekit door een bedrijf a la carglass. Dit is dus in principe niet origineel?
Topics: 28
Is bij nu ook zo, ik geloof wel dat de "oude" methode beter zou zijn bij de oude rubbers. Het is een soort vulcaniserende tape ofzo.
Ik heb altijd begrepen dat de pasvorm van de ruiten nogal vaag is en dan is kitten(lijmen) weer beter, bij het "oude"systeem gebeurd het nog al eens dat na verloop van tijd de ruit uitzakt en in de onderhoeken los komt te zitten.
Ik kreeg gisteren een tip of mijn lekkage niet voortkwam uit een afwateringskanaaltje dat zit onder de sierlijst aan beide kanten net 5 centimeter vanuit de hoeken. Gaan we eens bekijken zaterdag.
gr sander
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Topics: 107
Dirk242 schreef:O oke. De ruit van de bruine is intussen gekit door een bedrijf a la carglass. Dit is dus in principe niet origineel?
Niet origineel maar naar mijn mening wel de beste oplossing: nooit lekkage meer ;D
Ik heb ook al een tijdje een natte vloer aan de bestuuderszijde.
Ik heb werkelijk alles bekenen en getest maar kan geen lekkage ontdekken.
Zou het van de airco kunnen komen??!!
Kan een airco vocht lekken in het interieur?
Topics: 176
Citaat:Kan een airco vocht lekken in het interieur?
Yep; slangetje/kachelkraan kaduuk misschien?
Topics: 20
Rhino schreef:Ik heb ook al een tijdje een natte vloer aan de bestuuderszijde.
Ik heb werkelijk alles bekenen en getest maar kan geen lekkage ontdekken.
Bestuurderskant zit geen aircoslang, hoewel ik me bij warme vochtige lucht i.c.m. airco wel voor kan stellen dat vocht tegen de warmtewisselaar condenseert.
Bij de bestuurder altijd eerst kijken naar de aansluiting van de motorkapvergrendeling, dat is een standaard 240 kwaal. Ik heb het rubber destijds met Polymer-kit gelijmd...
Voor alle zoekers naar vocht, begin bovenaan en plak stukjes (keukenrol)papier op. Dan kan je altijd aan de vervorming zien waar het begonnen is...en heb je reallife omstandigheden i.p.v. een tuinslang...
[img][/img]
Slangetje kachelkraan lek niet (volgens mij) ik verlies geen koelvloeistof en ik ruik ook niet de typische weeïge lucht van koelvloeistof.
Ik heb het idee dat het met name nat is als ik langere tochten met de airco aan heb gereden. Ben daar echter niet zeker van aangezien we de afgelopen weken ook wat fixe regenbuien over ons heen hebben gehad tijdens de rit.
Ik zal eens de mat eruit trekken en de keukenrolmethode toepassen.