Dat klinkt al beter. Maar.. Als je hem hebt afgesteld op de rollenbank, waarom dan nu nog steeds zo rijk ? Was het mengsel goed te krijgen onder alle omstandigheden ? Zat er een mooie vloeiende lijn in de AFR bij accelereren ? Bleef de AFR stabiel ? Dat heb ik namelijk nog nooit gezien bij een mengstukje. Wil je het echt weten, dan monteer je een lambda-sensor.
Enne... Kaassie houdt nog altijd vast aan K-jet... En dat zegt ook al heel wat ;D Maar voor zijn eigen wagen is ie nou stiekum toch bezig met een EFI systeempje ;D Waarom toch ? Ik snap er niets van....
Vandaag kwam er iemand met een verhaal (leest hier ook mee):
Zijn LPG bouwer had het volgende voorgesteld:
We bouwen een verdamper in.
Maken een verdeelblok.
Maken een slangaansluiting in iedere inlaat.
En dan zal het LPG er wel in komen ! LPG injectie, klaar.
Affijn.. Stationair zoog het ding zich dus vol LPG.. Man vertelde dat het spruitstuk rood opgloeide. Als er een beetje gas gegeven werd drukte de turbo de LPG terug de verdamper in.... Zucht.. Dat noemt zich dan LPG inbouwer. Vandaar af en toe mijn wat heftige reakties. Ik zie bijna iedere dag de rampen van LPG inbouwers. Zowel op oud spul als op modern spul. Als je een AG installatie hebt en er komt een storing in kan je de auto zo ongeveer weg gooien. Valt niets meer mee te beginnen. De bedrading is volledig aan gort geknipt. Vandaar dat ik wel blij ben dat mijn systeem autonoom werkt.
Toch blijf ik het lef vinden, een turbo vol LPG.
Het nieuwe systeem is echt fijn. Ik had er al even mee gespeeld, maar vandaag de eerste ombouw ermee gedaan. De auto sloeg de eerste poging meteen aan. Het systeem lijkt een stuk stabieler te werken dan een MegaSquirt. Verder heb ik liever de RS232 poort verbinding maar nieuwe laptops hebben die niet meer. USB was een ramp op de Megasquirt. Dat hing te pas en te onpas, afhankelijk van de USB converter. Nog geen goede gevonden... Hoe dan ook: het nieuwe systeem heeft standaard USB en ik heb het geen een keer kunnen betrappen op onwillig gedrag.
Ik heb nog niet proef kunnen rijden. Er zitten nog geen remmen onder de auto (BMW 3.0 CS). Wel een leuke klus. Een blok uit een 530i in zo'n mooie coupe. Origineel had de motor carburateurs, maar daar moet je bij mij helemaal niet meer mee aankomen. Met die carburateurs liep het ding als een krant. Daardoor was het blok versleten.... En nu is het dus tijd voor mooi en goed.
Het is een beetje reclame, ja. Maar goed. Ik heb de auto van de site-admin lopend gemaakt dus ik denk dat ik dat beetje krediet wel heb. En lol: als consumenten zijn we altijd en immer op zoek naar het beste van het beste voor goedkoopste van het goedkoopste... En nou kom ik een keer met wat moois......
Dus niet katten hÃÂ
? ;D