Topics: 107
Marten schreef:Nadat mijn trouwe Volvo mij weer naar het Hoge Noorden had gebracht hoorde ik op de terugweg een hoog jankend geluid, zoals een vliegtuig met straalmotoren dat produceert. Ik kon het helemaal niet thuis brengen. In z'n vrij met de koppeling omhoog bleef het geluid bestaan, in de versnelling met de koppeling in hoorde ik hetzelfde geluid. Soms verdween het, maar het kwam net zo hard weer terug. Toch een wiellager, maar onder de 70 km per uur was het helemaal weg? Gisteren alleen in de stad gereden en niets gehoord. Kan iemand mij op weg helpen?
Alvast bedankt! Marten Hidma
Toch geen slappe of versleten V-riem? :-\
Topics: 55
Mogelijk een kapot lager van de waterpomp? Heb ik gehad. Bij een bepaald toerental jankte hij ook ijzingwekkend.
Bij motor uit wel je sleutel laten zitten!!!!! ;D

. Ander heb je soms last van je stuurslot
Topics: 42
kan natuurlijk ook de hond achterin zijn die nodig moet plassen ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 135
PP! schreef:kan natuurlijk ook de hond achterin zijn die nodig moet plassen ;D ;D
hahahah ;D ;D ;D ;D zo ken ik je weer maat!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 2
Hond had ik om die reden al achtergelaten op een parkeerplaats. Dat gejank! ;D
hahahahah Marten hele tijd rondjes rijden... en nog een rondje en het gepiep wordt steeds erger, nog een rondje en nog een rondje ;D en die hond achtering hahahahha
Topics: 256
ik had hetzelfde geluid vanmorgen...heb het eerder gehad, was toen gewoon het raamrubber van de voorruit. Deze keer klonk het anders, meer als een taxiend vliegtuig. Ben d'r nog niet uit.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 15
henqui schreef:ik had hetzelfde geluid vanmorgen...heb het eerder gehad, was toen gewoon het raamrubber van de voorruit. Deze keer klonk het anders, meer als een taxiend vliegtuig. Ben d'r nog niet uit.
Losse sierlijst mogelijk ?
Los op bepaalde punten kunnen die ook hele vreemde geluiden produceren, ook al bij geringe snelheden ..
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Klopt, in de bruine lijkt het alsof het altijd regent. Ook zo'n vreemd geluid.
Topics: 42
regen?regen? regen op je kop, ai ai ai ;D ;D ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99