Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
Beste allemaal
Ik ga kijken naar een 264. echter de automaat lekt en hij maakt herrie, schakeld pas als ie
warm is en alleen met de dikkere olie zoals de man zei.
Automaat overleden en of bekend verhaal, beter een andere automaat of maar gelijk een
schakelbak.
Misschien is het wel de stuurbekrachtiging, die kan erg herrie maken, maar zal wel niet als
ie ook niet schakeld met kou, kan ik er dan trouwens wel voorzichtig 60 km mee naar huis rijden?
lijkt me niet raadzaam.
dank je alvast voor de help.
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Klinkt als een 264 om met een grote boog omheen te lopen. Als er nu al zoveel aan mankeert, heeft de motor ook vast wat achterstallig onderhoud, en de 6 cilinder houdt daar niet van. Tenzij je een andere motor en bak klaar hebt staan en de rest tiptop is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
Hoy Marc
Altijd is er wel iets aan, zeker als je het goedkoper hebt dan normaal het geval is. de Motor weet ik niet hoe en wat
maar ik heb meer iets van dat de caorsserie belangrijker is, de aandrijving en zo kan nogal gemakkelijk worden gemaakt
en deze motoren zijn oersterk. Maar dikkere olie zou kunnen wijzen naar de motor, een bak heeft maar een soort olie
en die is niet van verschillende diktes, of hij heeft er motorolie in gedaan dan gaat het natuurlijk niet goed.
hij staat hier misschien woont er een lid van hier dichtbij die eens kan gaan kijken voor me.
Het is trouwens een 164.
http://link.marktplaats.nl/m990436787
vrg kees
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Oh dat valt best mee, ziet er mooi uit, deze 164 is achter de motor bijna gelijk aan de 244 van 1975. Alleen maar een bak die lekt, misschien wat keerringen vervangen. En een hondelucht, wie denkt dat z'n 164 beter verkoopt met een hond op de achterbank?
Te reviseren of gereviseerde BW35: http://volvo-oldtimer.eu/onderdelen/volv...omaat.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
Ik ben wezen kijken, woensdag beslissen tussen bedford of de volvo.
De motor is oke, loopt gewoon op benzine met de electronische injectie, die werkt dus nog,
accu stuk, niet teveel rottigheid, airco er in, man zei er stond ineens een plas olie onder
en toen was bak niet meer oke, maar toen ik er was was ie warm, hij heeft hem eerst warm
laten lopen en dan inderdaad geen bakgeluid, en rijdt ie gewoon voor en achteruit, de remmen
die gaan tot de bodem, geen rotte spatbord en randen en dorpels, vocht in de wagen a lot,
stinkt erg muf, maar staat dan ook al een jaar in een vochtige garage zonder beluchtigsgaten.
in kofferbak, zag ik wat doorkomende roest aan een kant waar de achterveren zitten, daar net naast wat lager
kan je er door bikken, mogelijk dus draagbalk schade? de balk onder de accu aangetast, maar niet rot behalve wat
rantjes ervan, (erg?) nu is lassen van zware balken een stuk gemakkelijker natuurlijk als plaatwerk.
de motor, ontluchting bovenaan zit dicht, geheel dicht dus de druk in cartter kan niet weg, mogelijk daar dus
problemen met de oliekeringen maar zo te zien is de motor goed loopt mooi, geen rammel maar geloof dat deze
motoren nogal sterk waren.
Geen gas er in, man zegt een op 9 met rustig rijden, dat lijkt me sterk maar goed, gas moet er in.
O ja mooi is ie niet, ziet er heel erg verwaarloost uit, en ik denk dat onderhoud ervan niet erg
veel voorrang had, oude olie en zo.
O ja een voor deur, zit geheel met plakband aan elkaar zo rot is ie, het is maar een deur, en de stoelen, het leer zit er
nog wel maar ongeveer 9 procent nog op bestuurderstoel, als ik tekeningen heb zou ik zelf niet leer kunnen maken, ik
ben schoenmaker en kan stikken.
dus wel een wagen met werk, de prijs moet ik nog over nadenken.
Dinsdag naar belgie naar de bedford bus, dit omdat het ook leuke wagens zijn en erg handig.
cvrg kees
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Die plekken in de kofferbak komen veel voor, aan de buitenkant zit daar de schokbrekerbevestiging. Dat is een dubbel stuk plaat waar altijd wat mee is, slecht idee geweest. De balk zit iets meer binnenboord daar, en is meestal nog wel OK.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
Marc1970 schreef:Die plekken in de kofferbak komen veel voor, aan de buitenkant zit daar de schokbrekerbevestiging. Dat is een dubbel stuk plaat waar altijd wat mee is, slecht idee geweest. De balk zit iets meer binnenboord daar, en is meestal nog wel OK.
Hoy mark, ik dacht al aan zoiets, dubbele platen zoals citroen altijd doet, daarom werden die bussen altijd dikker op de vloerplaat.
Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
De auto is niet mooi als je erstaat en stinkt heel muf en is vochtig binnen, schuifdak is dichtgekit ook, er is best
wel veel werk aan, roest op de vloer en zo, maar dat is maar oppervlakkig door de vochtigheid.
een schokbreker bevestiging lassen is niet zo,n probleem, lijkt me.
vrg kees
Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
Ik heb de wagen gekocht, hij is beter toch wel als ik dacht, beruchte plekken goed, maar een schokbreker niet.
vocht is cvan garage die is erg nat.
Foto kan ik niet plaatsen krijg foutmelding.
vrg kees
|