Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Equus buitentemp.meter calibreren?
Citaat:uiteraard is het een originele volvo meter
Had bij jou ook niets anders verwacht ;D
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Bedankt voor de info.
Nu heb ik nog geen werkplaatsboek.
Gaan de tellertjes er gemakkelijk uit of moet ik de gehele dash demonteren.
Antwoord
als ze links zitten dan kun je het frampje wegnemen zit gewoon geklemt en dan het metertje eruit wippen zit geklemt in 3 rubbertjes

zit hij op de rail van 3 meterjes rechts dus dan moet je het buitenste frame ook weg nemen
en dan 2 schroefjes losschroeven en het geheel eruit kantelen de metertjes zitten daar namelijk met ijzeren beugeltjes vast

Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Hij zit helemaal links voor de rest zit mijn dash vol met tellertjes richting handschoenenkastje.

Antwoord
Trouwens als dat zo makkelijk gaat,dan kan ik gelijk de verlichting van alle tellertjes vernieuwen.
Nu branden ze allemaal flauw ,ik kan mijn dash regelen en die staat voluit.
Maarja dat ze flauw branden mag ook wel na 25 jaar Turbo(en) op de Highways....
Antwoord
een lampje brandt wel of niet: nieuw lampje zal niet voor extra lichtopbrengst zorgen. Kan alleen zijn dat de houder uit de metertjes is geschoten.
Antwoord
Het is gelukt.
Stelt inderdaad niks voor.
Het zwarte lipje weggehaald en wala de temperatuur hedenmiddag op 13 graden gezet.
Bedankt Eric voor de juiste tip.
Antwoord
Ik heb als superzeldzame gadget de oud dashboard tempmeter in GT geel !

Helaas heb ik geen sensor, ik wil het een keer gaan proberen met een goedkope sensor en potmeter...
[img][/img]
Antwoord
eric vermeer schreef:als je de meter eruit hebt zie je aan de onderkant(dus niet de achterkant waar de stekkers zitten)
een zwart lipje die zorgt dat de meter horizontaal gemonteerd wordt,deze wip je eruit met een fittingschroevendraaier dan heb je een klein stelschroefje(potmeter) die kun je iets verdraaien doe dit met aangesloten bedrading dan kun je zien welek kant de naald uitgaat en zo calibreren

Heb ik zo even eens geprobeerd, maar ik zie niks nada niente wat ook maar op een potmetertje kan lijken, zelfs niet met leesbril Sad 8)
Hoe krijg ik het tellerwerk uit de behuizing is het glas eruit te wippen? en daarna weer netjes terug te plaatsen? Of zou ik maar wachten op een sleuteldag ofzo want ik vrees dat ik assistentie van hulptroepen nodig heb.

groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
het zwarte lipje zit op de ronding buitenkant van de teller.
Dus alleen de temp meter uit je dash halen.
Achterkant zitten netjes alle stekker verbindingen en nog maals op de ronding zie je een zwart plastic lipje.
Deze kan je eruit trekken.
Dan kan je met een fittingschroevendraaier de Temp. afstellen.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oplossing: gecombineerde benzine / LPG brandstof meter BartJu 4 7.718 11 January 2017, 14:27
Laatste bericht: BartJu
  Aansluiten economy meter Arjen van Hattem 4 5.273 22 June 2016, 13:44
Laatste bericht: Arjen van Hattem
  Lpg vul meter. A_A 2 3.134 16 February 2015, 23:17
Laatste bericht: Dopski
  Past deze meter? Nicolaas H 17 26.265 5 October 2014, 21:39
Laatste bericht: Nicolaas H
  benzine meter en temp meter geven te veel aan Coenraad 3 4.877 10 February 2014, 12:15
Laatste bericht: Coenraad
  aansluiting op de turbodruk meter. BartMandersRacing 3 2.713 6 October 2013, 11:40
Laatste bericht: Ticcie
  Shitt dacht het gerepareerd te hebben maar benz en temp meter doen het niet!! skidje 7 4.873 31 October 2010, 10:32
Laatste bericht: MartjeB
  Temp meter in oud instrumentarium skidje 1 1.773 4 October 2010, 20:22
Laatste bericht: jos245
  Economy of turbodruk meter Bill 1 1.909 12 April 2009, 22:04
Laatste bericht: eric vermeer
  afwijking buitentemp meter eric vermeer 4 2.541 18 December 2007, 23:21
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)