12 January 2008, 01:26
Citaat:uiteraard is het een originele volvo meterHad bij jou ook niets anders verwacht ;D
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Equus buitentemp.meter calibreren?
|
12 January 2008, 01:26
Citaat:uiteraard is het een originele volvo meterHad bij jou ook niets anders verwacht ;D
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
14 January 2008, 00:56
Bedankt voor de info.
Nu heb ik nog geen werkplaatsboek. Gaan de tellertjes er gemakkelijk uit of moet ik de gehele dash demonteren.
14 January 2008, 22:45
als ze links zitten dan kun je het frampje wegnemen zit gewoon geklemt en dan het metertje eruit wippen zit geklemt in 3 rubbertjes
zit hij op de rail van 3 meterjes rechts dus dan moet je het buitenste frame ook weg nemen en dan 2 schroefjes losschroeven en het geheel eruit kantelen de metertjes zitten daar namelijk met ijzeren beugeltjes vast
Volvo S70R B5234T4 M59
19 January 2008, 02:53
Hij zit helemaal links voor de rest zit mijn dash vol met tellertjes richting handschoenenkastje.
19 January 2008, 02:57
Trouwens als dat zo makkelijk gaat,dan kan ik gelijk de verlichting van alle tellertjes vernieuwen.
Nu branden ze allemaal flauw ,ik kan mijn dash regelen en die staat voluit. Maarja dat ze flauw branden mag ook wel na 25 jaar Turbo(en) op de Highways....
19 January 2008, 13:21
een lampje brandt wel of niet: nieuw lampje zal niet voor extra lichtopbrengst zorgen. Kan alleen zijn dat de houder uit de metertjes is geschoten.
21 January 2008, 01:00
Het is gelukt.
Stelt inderdaad niks voor. Het zwarte lipje weggehaald en wala de temperatuur hedenmiddag op 13 graden gezet. Bedankt Eric voor de juiste tip.
21 January 2008, 12:16
Ik heb als superzeldzame gadget de oud dashboard tempmeter in GT geel !
Helaas heb ik geen sensor, ik wil het een keer gaan proberen met een goedkope sensor en potmeter...
[img][/img]
26 January 2008, 13:33
eric vermeer schreef:als je de meter eruit hebt zie je aan de onderkant(dus niet de achterkant waar de stekkers zitten) Heb ik zo even eens geprobeerd, maar ik zie niks nada niente wat ook maar op een potmetertje kan lijken, zelfs niet met leesbril ![]() Hoe krijg ik het tellerwerk uit de behuizing is het glas eruit te wippen? en daarna weer netjes terug te plaatsen? Of zou ik maar wachten op een sleuteldag ofzo want ik vrees dat ik assistentie van hulptroepen nodig heb. groet Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
27 January 2008, 00:50
het zwarte lipje zit op de ronding buitenkant van de teller.
Dus alleen de temp meter uit je dash halen. Achterkant zitten netjes alle stekker verbindingen en nog maals op de ronding zie je een zwart plastic lipje. Deze kan je eruit trekken. Dan kan je met een fittingschroevendraaier de Temp. afstellen. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|