Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onze 245 GL --> B21et restauratie Het vordert
Zo! Dat wordt een echte wolf in schaapskleren.
En mooi opgelost met de bumper - het ziet er bijna origineel uit zo en helemaal niet storend.

Succes met de bedrading......

Ik zie alleen nog geen intercooler achter je grille?? Dat is toch wel een must-have hoor!
Antwoord
Ja, een intercooler is inderdaad een must have. We willen echter ook op LPG gaan rijden en dat is nu de eerst volgende stap als alles op benzine goed draaid. Bij een intercooler moet je ook meteen je inlaatspruitstuk vervangen als ik het goed heb begrepen. Dit is weer extra werk waar we nu nog niet op zitten te wachten. Eerst moet alles goed gaan lopen op benzine en lpg, daarna zien we wel weer verder.

Wat betreft de bekabeling. Het probleem waar ook the Saint tegenaan loopt, de blauwe draad in de stekker van de kabelboom van de motor die niet aanwezig is in de stekker aan de auto zijde, heb ik nog steeds niet opgelost. Gekoppeld met punt 50 van het contact (volgens de vele schema's van K-jet) laat de auto vervolgens al starten in stand II van het contactslot!!!?? Nog grote vraagtekens dus!

Antwoord
volgens mij hoef je echt geen ander spruitstuk als je een Intercooler erop wil zetten. Fluitje van een cent in principe. Je hebt alleen andere pijpen van en naar je intercooler nodig. Die kun je overal universeel kopen of laten maken. Of van een 740 turbo overnemen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Dus ik zou de turbo inlaat met het mooie turbo logo een kwart slag kunnen draaien zodat de opening naar voren wijst en met wat bochtenwerk alsnog aan kunnen sluiten!?

Antwoord
daanheijn schreef:Dus ik zou de turbo inlaat met het mooie turbo logo een kwart slag kunnen draaien zodat de opening naar voren wijst en met wat bochtenwerk alsnog aan kunnen sluiten!?

Met enige handigheid wel ja. Ik heb het al ergens gezien. Je zult wellicht eea aan moeten passen om het goed vast te zetten maar het moet kunnen. En anders moet je die inlaat laten vervallen en er een andere op klussen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
beetje intercooler piping klussen moet het probleem toch niet zijn ! Wink
Antwoord
Dat werpt een ander licht op de zaak. Ik heb namelijk nog nooit die combinatie gezien en dach dat het dus noodzakelijk was een ander inlaatspruitstuk te installeren. Nu dan opzoek naar adressen voor een intercooler. Ik begreep dat de intercooler van 740 diesels ook gewoon werken!?
Antwoord
TheSaint77 schreef:
daanheijn schreef:Dus ik zou de turbo inlaat met het mooie turbo logo een kwart slag kunnen draaien zodat de opening naar voren wijst en met wat bochtenwerk alsnog aan kunnen sluiten!?

Met enige handigheid wel ja. Ik heb het al ergens gezien. Je zult wellicht eea aan moeten passen om het goed vast te zetten maar het moet kunnen. En anders moet je die inlaat laten vervallen en er een andere op klussen.

Dat is idd hoe Volvo het zelf voorschrijft bij deze upgrade.

Een IC van een 740 Turbo past prima.

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Diesel ? Er zijn zat benzine-turbo's. Ik weet niet of de IC van een Diesel hetzelfde is...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
TheSaint77 schreef:

Daar is toch een andere bocht voor nodig vanaf het spruitstuk ? de diameter van zo'n bocht is i.i.g. groter dacht ik .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 1.815 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Onze "nieuwe" volvo 240 estate rhoek 4 3.209 17 April 2013, 16:38
Laatste bericht: paulb
  Volledige restauratie van 245 DL ui 1979 WilbertL 0 2.117 26 February 2013, 12:53
Laatste bericht: WilbertL
  Onze rode 240 polar uit 93 dannyswart 7 7.246 21 August 2012, 11:33
Laatste bericht: BartWillem
  Leven met onze 245 (was: 245 logisch vervolg op onze 2CV) landloper 75 34.818 12 June 2012, 14:02
Laatste bericht: landloper
  Restauratie Volvo 242DL van 1977 pim0175 66 34.716 24 April 2012, 20:28
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Onze nieuwe kinderwagen Hein T 30 15.435 30 July 2011, 10:01
Laatste bericht: rients
  Aangenaam: wij en onze 144! Guppi 42 18.185 15 August 2010, 23:45
Laatste bericht: Venya
  Update: Onze toekomstige "schoolbus" MyFirstVolvo 9 4.449 4 September 2009, 23:03
Laatste bericht: TheSaint77
  Onze eerste Volvo Boxerman 17 8.264 1 August 2009, 21:51
Laatste bericht: Boxerman

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)