Topics: 36
Ik doe maar een gooi, want ik ben niet bekend met de dieselblokken...
Kan het niet zijn dat de carterontluchting een schoonmaakbeurtje kan gebruiken? Sowieso lijkt het me een goed plan om alle (vacuum)slangen eens los te nemen en te ontdoen van de aangekoekte zooi.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Topics: 42
de juiste olie wil ook wel eens helpen, samen met de juiste hoeveelheid ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 107
Nog een aandachtspunt, maar dan van een andere orde: met de te verwachten aanpassingen in de milieuwetgeving in de komende jaren zou ik ook afwegen of de aanschaf van een verouderde diesel geen risico met zich meebrengt.
Op dit moment probeert de autobranche al om de voorgestelde belastingverzwaring voor nieuwe schone dieselauto's onderuit te halen door met het voorstel te komen om oude vervuilende diesels zwaarder te belasten of zelfs om eigenaren ervan een flinke slooppremie in het vooruitzicht te stellen als ze afstand doen van hun vehikel. :o
Mijn persoonlijke reden om voor een belastingvrije Volvo op LPG te gaan was vnl. van financiele aard:
aanpassing van de cilinderkop is
niet noodzakelijk (uitzondering is de 2 liter motor!) en rijden op LPG is een stuk goedkoper dan diesel.
Topics: 25
jos245 schreef:Nog een aandachtspunt, maar dan van een andere orde: met de te verwachten aanpassingen in de milieuwetgeving in de komende jaren zou ik ook afwegen of de aanschaf van een verouderde diesel geen risico met zich meebrengt.
Op dit moment probeert de autobranche al om de voorgestelde belastingverzwaring voor nieuwe schone dieselauto's onderuit te halen door met het voorstel te komen om oude vervuilende diesels zwaarder te belasten of zelfs om eigenaren ervan een flinke slooppremie in het vooruitzicht te stellen als ze afstand doen van hun vehikel. :o
Daar zou je weleens gelijk in kunnen krijgen,maar dan komt er waarschijnlijk ook wel weer een uitzonderingsgroep waaronder oldtimers.
Voor de Volvo diesels die nog geen 25 jaar oud zijn kan het wel eens een vroegtijdig einde inluiden ???
Ik had ook al van iemand gehoord dat die roetfilters niet echt op de D24 werken
dus dan kan het weleens een probleem worden :'(