Topics: 38
mulderhj schreef:Hoe kan de onregelmatigheid verdwijnen na een grote beurt? (wat wordt daar onder verstaan?)
Onder een grote beurt word een onderhoudsbeurt verstaan, waarbij alle sapjes worden gecontroleerd/vervangen,alle draaiende delen worden gecontroleerd/vervangen/afgesteld, alle riemen gecontroleerd/vervangen/afgesteld
kortom wat ze in een goede garage onder een grote beurt verstaan.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 32
mulderhj schreef:240estate schreef:Mooie auto.
En sterk genoeg om je caravan te trekken 
Die kleine dingetjes die je noemt is gebruikelijk bij een 240.
Groeten uit Veendam
Sleurhut?? Boot! ;D
Ik dacht op de foto te zien dat je vriendin net de caravan wilde gaan halen ;D
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Topics: 82
De 240 is inderdaad een auto om zover mogelijk uit de buurt van garages te houden. Wel zo vaak mogelijk langs de Volvo dealer rijden om ze te laten zien dat ze ook nog wel eens echte auto's verkochten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 13
240estate schreef:mulderhj schreef:240estate schreef:Mooie auto.
En sterk genoeg om je caravan te trekken 
Die kleine dingetjes die je noemt is gebruikelijk bij een 240.
Groeten uit Veendam
Sleurhut?? Boot! ;D
Ik dacht op de foto te zien dat je vriendin net de caravan wilde gaan halen ;D
Wat ben ik blij dat dat mijn caravan niet is! En nog blijer dat zij mijn vriendin niet is
Heeft er iemand anders nog tips mbt het onregelmatige lopen? Denk eigenlijk niet dat frisse olie daar zoveel aan gaat doen (hoewel dat best een goed idee is).
Heb al wat rond gezocht, lijkt me ook wel een goed idee om de gasklep en stationiardingesklep schoon te maken. Misschien dat dat ook wel bijdraagt aan beter starten.
Topics: 38
Een onderhoudsbeurt gaat (veeel) verder dan alleen maar olie :-\
Probeer ook eens kleppen te stellen :-X
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 13
Ik ga eerst wel even een goed WPHB regelen, heb er een tijdje geleden duizenden van gezien, zal vast wel een volvo manual bijzitten!
Kleppen hoor je nouelijks, of is dat bij deze motor geen indicatie van te stellen kleppen?
Topics: 32
Als je ze hoort staan ze te ruim. Misschien staan ze bij jou te krap. Op benzine hoef je ze niet zo vaak te stellen maar op gas (als je geen gaskop hebt) zou ik ze goed in de gaten houden.
Maak ook de flametrap en de slangetjes daarvan goed schoon. Dat is ook vaak niet gebeurt en veroorzaak carterdruk waardoor zelfs je krukaskeering kan gaan lekken.
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Topics: 82
Ik hoor toch wel graag het geluid van ratelende kleppen (erg verfrissend geluid, als een bergbeekje), als het te stil wordt is er iets niet in orde. Dus je zou op z'n minst de speling kunnen meten.
Deze Volvo's lopen al vanaf km 0 op LPG en hebben al lang een kop met geharde klepzetels, maar dan nog moet er wel eens wat gesteld worden (wij rijden al 35.000 km zonder dat er iets veranderd is in het kleppengeluid of hoe de motor loopt).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 6
Mooi om te horen dat je de wagen gekocht hebt!
Ik heb ook een keer plotseling een jankende pomp gehad. Oorzaak was dat ik de auto met max stuuruitslag geparkeerd had en door de druk olie in de rubber hoezen is gelopen, de stuurbekrachtigingpomp is dus gaan lekken...helaas. Ik moest helaas eerst nog 200 km naar huis rijden wat natuurlijk gelukt is, wel soms in de bochten wat minder bekrachtiging, maar op de snelweg merk je daar toch niks van. Ik had het reservoir bekeken, maar die stond gewoon tussen de min. en max. Thuis toch maar wat bijgegooid en het is nu weer over en doet het prima!
En een WPHB heb ik gekocht op de Volvo Beurs in oktober, dus als je een maand kunt wachten.
Volvo 244 GLE '79 220 dkm LPG B21E