Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 240 start (heel soms) niet
Beste Forumleden

Vandaag naar Elferink in Enter gereden, om een ontstekingsversterker (stage) te halen, dat kon wel eens de oorzaak van het probleem zijn, nietwaar.
Toen ik wilde wegrijden echter deed de auto weer niet waar hij voor gemaakt is, starten
Dik, van Elferink, zei lachend, nou dan kun je mooi proberen of tie het doet. Zo gezegd zo gedaan, ontstekingsversterker geprobeerd, en gestart...............niets..............
Die was het dus niet, maar ja wat dan,.....iedereen bij Elferink boog zich over de motorkap, en maar testen, benzine voldoende, wel spanning op de bobine, maar geen vonk vanaf de bobine, ....
Uiteidelijk werd er een nieuwe computer opgehaald, met de mededeling, wedden dat iet doet, werd hij gemonteerd
maar helaas, de auto startte niet.................
Uiteindelijk Dik er weer bij gehaald, die wees op een zwart relais net boven de accu, en zei, "volgens mij heet zo"n ding een startrelais,......ik zal eens kijken.....het juiste nummer werd er bij gezocht, en ..................de auto startte onmiddelijk !!!!!!
Lachend zei Dik nog "nou kan het natuurlijk toeval zijn dat de motor zover is afgekoeld dat hij anders ook gestart was, .........."
Maar beste vrienden ik heb het idee dat het lek boven water is, want toen ik de auto daarna weer op contact zette, zag ik vanuit mijn ooghoek ook weer het lampje van de labdasonde branden, en ik weet zeker dat dat lampje het tijdens de slechte start niet deed als ik de auto op contact zette.
Inmiddels heeft mijn vrouw vanavond de auto een paar keer flink warm gereden en gestart, iedere keer perfect, ik hoop echt dat dit de laatste mededeling hierover is

Oorzaak dus een falend startrelais (12v,40A) nr 899931 1323592-1
Volvo 240 super Polar 1993<br />italiaanse import
Antwoord
Nadat ik het nummer op het relais had ingetikt in google vondt ik deze teks nog, precies de klacht die ik had

1. Can anyone confirm the RSR (Radio suppression relay) has the following information on the relay part?
- Top of part:
Volvo
899931 1323592-1
12V/40A
- Left side, close to the connectors, white painted lettering
270392

2. This relay is sealed at the bottom with some soft material. Can I cut it open to attempt the resoldering fix, then reseal it back with some silicon sealant?

I am experiencing frequent stall / hot start problem. I followed the FAQ "Hot Start Problem Diagnosis and Repair" section, replaced the fuel injection relay, (p/n 3523608), but the problem persists. Chased down the location of the RSR (?) on the driverside fender, mounted to a piece of metal bracket, below a bunch of wiring harness. In this 15 dF temperature I broke the clip on the plastic case to remove it from its mounting location. I compared this to the tiny pictures in the FAQ 'EngineFuelinjection.htm#Radio_Suppression_Relay' page. They look very close to the part in my hand except that what apprears to be pin out diagram in the left hand side picture is not on my RSR (again, ?).
Antwoord
Bert, mooi dat het is opgelost. Frustrerend, zulke dingen...
Antwoord
VANDAAG WEER NIET WILLEN STARTEN

Vandaag vertoonde de auto weer hetzelfde mankement. Ik ben er nu wel achter dat als het probleem zich voordoet, het lampje van de Labda sonde tijdens het op contact zetten niet brand!!!!!!!!
Dus een ding is zeker, als dit lampje brand, start de auto normaal, is het lampje niet aan kun je starten wel vergeten, hij doet het dan niet, na lang afkoelen, brand lampje en start auto normaal, zou dit met de voeler te maken kunnen hebben?????? wat doet dat lampje af en toe wel (de meeste keren) en af entoe niet branden
Antwoord
heb je het brandstofpomprelais al gecontroleerd die gaan ook vaak kapot

als nu je auto niet start moet je tijdens starten onder de auto luisteren of je de pomp hoort lopen
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Het moet een electronicaprobleem zijn want tijdens het (niet) starten is er geen vonk!!!!
de vonk ontbreekt, maar wat heeft dat met het uitblijven van het lambdasonde lampje te maken????
Mijn vrouw zei dat de auto onderweg naar verbrand plastic rook

tja, ga haar ophalen met andere auto, de kinderen jengelen nogal daar

Antwoord
katalysator??
was bij mijn vorige GLT de oorzaak, heb 'm er gewoon uitgehaald, reed op LPG en was van 1989, dus emissie-eisen vielen mee.
je comp. krijgt de verkeerde gegevens, denk bijna zeker dat dit het zou kunnen zijn.
dus check je kat, gewoon loskoppelen en kijken hoe ze dan loopt, als ze loopt weer inpluggen, en dan kijken of het nog het geval is
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Maar waarom dat fenomeen met het lampje van de lambdasonde dan?
Als dat ding niet brandt ben ik er zeker van dat de auto niet start, brandt ie wel dan start ie zeker
dat weten we

We hebben de auto opgehaald uit Enschede, en jawel hoor toen we er waren brande het lampje van de lambdasonde weer en startte de auto, alleen...........
stationair draaide hij nu op 2500 toeren, en wilde niet lager, heb hem net op de oprit gezet
de hele weg bleef het toerental 2500 a 3000.

Nou, duidt dat nu op een foute lambdasonde?? jullie weten het, ........

hoi bert
Antwoord
kun je geen foutcode's uitlezen dan weten we iets meer kan zelfs nog de luchtmassameter zijn of een defecte jetronic
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Heb het kastje gevonden, maar heb geen idee hoe dat verder werkt
Heeft iemand een idee waarom plotseling de auto met een heel hoog toerental
stationair draait ??????

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knipperlicht en alarmlichten doen het niet meer Linde en koen 1 47 24 May 2025, 21:56
Laatste bericht: BartJu
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.097 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  B230F start soms niet Van Schellen 4 987 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  V40 2002 binnenverlichting werkt niet RemcoStarterV40 0 779 13 April 2023, 18:58
Laatste bericht: RemcoStarterV40
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.596 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 4.433 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Achterlicht werkt niet, remlicht wel Bart240 5 5.286 5 September 2022, 12:00
Laatste bericht: Bart240
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.622 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 2.618 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius
  Ruitenwisser interval blijven continue, gaan niet uit Bart240 4 3.416 4 October 2021, 21:47
Laatste bericht: Bart240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)