Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Layout achterlichten!
Klinkt idd als een typisch massaprobleem. Ik heb 3 weken lang geen knipperlicht (soms L, soms R) gehad en altijd als ik er naar ging kijken werkte het perfect ???

Ik heb alle massapunten (voor en achter!) schoongemaakt en het probleem is definitief verholpen.

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Gideon schreef:
Rubicon schreef:Bij mij branden de mistlichten achteraan alleen, wanneer zowel de knop voor de dimlichten in "stand 1" staat, als de schakelaar van de mistlichten aan. Bij mijn baksteen branden de dimlichten altijd, ook met de knop op "stand 0", maar in die stand doen de mistlichten ook niets.. weet niet of dat ook bij jou zo is? Van dat andere heb ik ook geen enkel idee, sorry :-\ ???

Als jouw dimlichten op stand 0 ook blijft branden, is je schakelaar niet goed. Ik heb namelijk ook gehad dat de verlichting bleef branden als ik hem op stand 0 had staan. Een nieuwe schakelaar erin was voldoende, om de verlichting ook overdag weer normaal uit te schakelen Smile

Is het? Ik heb het ook nog bij andere (latere, de oudere hadden het niet) 240's geweten. Was toch een typisch Volvo-dingetje, om de lichten altijd aan te hebben??? Ik geloof echt niet in een defect hoor! Ook werd gebruik gemaakt van een ander relais. Ik kwam op een ander forum ook ooit tips tegen van lezers die een manier zochten om de lichten ook effectief uit te krijgen, en van stand '0' ook daadwerkelijk een 'uitstand' te maken.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Rubicon: Bij mij brand er helemaal niets met de schakelaar op stand '0'. Stadslicht (de kleine lampjes) willen altijd branden (onafhankelijk van contact) en dimlicht werkt pas vanaf dat het contact op stand 1 staat.

Thuur: Waar heb je het mee schoongemaakt? Ik dacht aan schuurpapier, maar ik ben bang dat ik daarmee de contactpunten op de print te snel mee weg schuur. Mooie middeltjes hiervoor? Wink

Overigens ziet de print er verder, inclusief massa draadjes, keurig uit! Behalve op de punten waar zeg maar het contact van de lamp de print raakt is het aardig 'vies'
Antwoord
Hetgeen wat Niels beschrijft over de lichtschakelaar, werkt bij mij ook net zo Smile
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Een beetje staalwol werkt prima om de contactplaatsen van je lampjes mee schoon te maken.
Een messing draadborsteltje ook trouwens.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Niels244 schreef:Rubicon: Bij mij brand er helemaal niets met de schakelaar op stand '0'. Stadslicht (de kleine lampjes) willen altijd branden (onafhankelijk van contact) en dimlicht werkt pas vanaf dat het contact op stand 1 staat.

Lees dan dit draadje maar eens op het Registerforum (sorry guys.. Wink):

klik

Dit gaat over die zg. "running daylights". Maar niet alle (uitvoeringen van) 240's hebben dit!

Ik krijg mijn dimlichten alleen uit door de schakelaar ergens tussen de "0" en de "1" te pielen. Ik vraag me trouwens af of er een verband is tussen Zweedse en Belgische 240's en al dan niet hebben van automatisch brandende dimlichten?
Antwoord
Begin met remmenreiniger. Zie je dat het niet echt veel schoner (lees: blinkend) wordt, dan een fijn(!) schuurpapiertje, of de tips wat Peter geeft. Na het borstelen/schuren altijd even schoonvegen met remmenreiniger oid. Bij massapunten aan carrosserie: vervang het boutje als het erg geroest is. Kijk ook of het gat van de schroef niet al te erg geroest is. Na montage spuit ik een dotje vaselinespray erop om toekomstige corrosie tegen te houden.

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
rubicon: Ik ben mij zeker bewust van de term 'running daylights', ik gaf alleen aan dat ik dat niet heb. Bij de auto waar mijn vader in rijdt is dat wel zo. Mijn 240 is een van origine belgische, gemaakt in Zweden. En ik heb duidelijk geen running daylights Wink

Thuur: bedankt, ik ga morgen eens even 'poetsen' Tongue

Overigens doet alles het nu ook echt nog steeds weer goed ??? Toen ik vannacht na mijn werk wilde inparkeren had ik voor de verandering ook weer eens wit licht aan de achterkant, ik denk inderdaad aan een massaprobleem. Alhoewel mijn knipperlichten en gewone achterlichten het wel altijd gedaan hebben..
Antwoord
Niels244 schreef:rubicon: Ik ben mij zeker bewust van de term 'running daylights', ik gaf alleen aan dat ik dat niet heb. Bij de auto waar mijn vader in rijdt is dat wel zo. Mijn 240 is een van origine belgische, gemaakt in Zweden. En ik heb duidelijk geen running daylights Wink

Ok hoor, dan had ik dat niet helemaal begrepen Wink
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Sad Kwaliteit achterlichten TeunTimmermans 4 1.931 21 December 2020, 14:56
Laatste bericht: skidje
  Achterlichten 240 sedan 5-blok vs 6-blok Brickstyler 4 3.920 28 August 2015, 13:24
Laatste bericht: Arjan.
  Stadslicht en achterlichten uitgevallen Sietse 11 10.241 28 May 2015, 16:16
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Achterlichten Volvo 240 vs. 740 sedan. Hetzelfde? Kwekkel 1 4.781 6 October 2014, 13:49
Laatste bericht: Kwekkel
  Glaasjes achterlichten. Los leverbaar? Kwekkel 5 4.902 1 September 2014, 09:02
Laatste bericht: jos245
  Hoe is de schakeling van achterlichten 240 sedan? Pluk 4 3.772 12 March 2013, 22:58
Laatste bericht: Pluk
  Hoe de achterlichten goed aansluiten (volvo 245) Basta 6 4.534 24 September 2012, 20:03
Laatste bericht: Basta
  Achterlichten, glaasjes Kwekkel 12 8.128 4 August 2011, 11:18
Laatste bericht: Jambon
  achterlichten functioneren niet naar behoren. Vincent244 3 3.288 19 May 2008, 15:47
Laatste bericht: Splendid

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)