Berichten: 3.265
Topics: 177
Lid sinds: Nov 2005
In de Voor-situatie (boven) heb ik:
- Linksonder Rem (21W)
- LinksMidden Achterlicht (5W)
In de Na-situatie (onder) wil ik:- Linksonder Achterlicht (5W)
- LinksMidden gecombineerd Rem & Achterlicht (21/5W)
In de na-situatie branden dus altijd 2 achterlichten; is dit toegestaan?
Berichten: 6.743
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik heb er zelfs 3 die continue branden in een 264 unit.
Het lichtbeeld van een mist en remlicht is wat anders dan een normale "taillight" maar zelfs dat lijkt geen bezwaar te zijn bij de apks de afgelopen jaren
Berichten: 3.265
Topics: 177
Lid sinds: Nov 2005
Thx, maandag APK, moet geen probleem zijn dus.
Berichten: 9.927
Topics: 85
Lid sinds: Apr 2006
Pff ik zie de meest belachelijke licht toeter en reflector combinaties op auto's en vrachtwagens inmiddels, tuurlijk mag dat, alles mag in verlichtingsland. En niemand weet meer wat de originele configuratie was of zou moeten zijn.
ALs ik in mijn 144 rij, is het net of er helemaal geen licht op zit zoveel candela's en lumens strooien mijn medeweggebruikers en de straatverlichting in het rond.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.265
Topics: 177
Lid sinds: Nov 2005
5 June 2026, 10:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 June 2026, 10:20 door Rob.)
Idd geen probleem bij de APK.
Na jeren met slechte contacten en haperende verlichting gereden te hebben, de lamphouders vervangen door die van een Estate.
Elke lamp zijn eigen draad.
Past bijna 1:1, wel wat pielwerk hier en daar, maar leuk te doen.
![[Afbeelding: 55314387922_4321642762_c.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/55314387922_4321642762_c.jpg)
[url=https://flic.kr/p/2sgWGpu][/url]
Berichten: 9.927
Topics: 85
Lid sinds: Apr 2006
Dat ziet er perfect uit!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969