20 March 2007, 13:06
kheb namelijkz elf een stokjesapparaat waar ik lekker mee brassen kan. maar eens uitproberen op een oud spruitstuk vanavond
Spruitstuk van Ebay --> motorrevisie B21ET
|
20 March 2007, 13:06
kheb namelijkz elf een stokjesapparaat waar ik lekker mee brassen kan. maar eens uitproberen op een oud spruitstuk vanavond
20 March 2007, 13:40
Als dat zo'n ss autochrome spruitstuk is niet doen! Gaan heel veel verkeerde verhalen over, lassen zijn slecht kwaliteit van het materiaal is slecht ed. Schijnt nog sneller dan een 90+ te scheuren.
Zoek of voor een 90+ of maak zelf iets! Zelf maken, kan goed als je iemand e flenzen kan laten maken en een lasser kent die je hobymatig wil helpen en dus niet duur is. Een standaard oud/90+ spruitstuk zal trouwens sneller spoolen dan zo'n spaghetti. Zo'n spaghetti heeft wel meer flow maar minder thermnische warmte om af te geven, door design en materiaal. Zoek eens op http://www.turbobricks.com als je zoiets interessant vindt!
20 March 2007, 16:45
het was al enigzins zeker maar nu toch echt helemaal. weet iemand of heeft iemand "toevallig" een 90+ spruitstuk liggen?
Even over het blok, B21ET. Ik houd ervan om dit blok tijdens het rijden en in de stad flink ervan langs te geven. Uiteraard met de nodige warming up en cooling down perioden. Daar houd ik me netjes aan. Toch lijkt voor mijn gevoel het blok daar niet helemaal op gemaakt te zijn. De turboafvoerleiding zit niet verstopt maar toch flikt hij het na 5x schoonmaken, nieuwe pakkingen enz enz toch weer te lekken. Evenals de achterste krukaskeerring. Netjes met vet erop gezet (anders gaat hij meteen de fik in) en die lekt alweer als een tierelier. Afgelopen weekend rondje nederland gedaan ongeveer 6-700km en 3,5 ltr olie achter gelaten. (kzeg niet waar anders krijg ik ruzie...) Hij loopt op gas en dat het blok met mijn rijstijl 1:4,5-6 loopt maakt geen biet uit ivm belastingvrij en absurt lage verzekering.
20 March 2007, 17:14
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onde...serie.html
Ben benieuwd, ik wil wel een EGR aansluiting omdat ik al druk aan het sparen ben voor MS (om zuiniger te gaan rijden ;D) en een dikke VPI installatie. Dan ben ik er gelijk zeker van dat ik niets meer met benzine te maken hoef te hebben.
20 March 2007, 17:22
als het blok veel olie lekt, zet er dan eens een catch kan op en een schone PCV box (als jou motor die een heeft, zwart kastje onder het inlaatspruitstuk), en alle leidingen daarvoor schoonmaken.
Het kan zijn dat de zuigerveren wat versleten zijn, Volvo gebruikt zachtere (gegoten molybdeen nogiets d8 ik) zuigerveren voor de turbo modellen omdat anders de cylinders wat te snel zouden slijten (zoals bij een B23 turbo die wel verchroomde zuigerveren heeft nog al eens het geval is (pas na 300+kkm denk ik, maar toch)). Precieze gegevens over de zuigers en zuigerveren kun je op de Mahle site vinden. Ik vind het vervelend om te zeggen, zeker omdat ik zelf geen ervaring heb met het ebay spruitstuk, maar ik heb vernomen dat de montage van de turbo lastig is achter tegen het schutbord, en dat de boel nog al eens wil smelten. Sommige mensen hebben meer geluk, en de nieuwere zijn iets beter geloof ik. EGR is idd mooi om te hebben, schijnt wel wat in verbruik uit te maken. Ik laat het ook gewoon zitten op mijn motor....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
20 March 2007, 17:40
Zulke opvangbakken heb ik niet. Ik heb alleen een skid plate waar 2cm olie in ligt.
Gisteren heb ik mijn blok op de 320dkm gezet en het is niet bekend of de zuigerveren ooit vervangen zijn. De mogelijkheid is dus aanwezig dat die ook vervangen moeten worden? Dat ebayspruitstuk is allang van de baan. Troep hoef ik niet. Anders had ik wel opel gereden. Op de auto van koningbertone komt een MS systeem. Jeroen komt (helpen) het systeem en VPI aan te sluiten. Hele hoop mooie dingen en kijk het af zodat ik het straks zelf kan op mijn auto. Mooie leerschool. EGR meet onverdampte vloeistoffen, uitlaatgastemperatuur en al die onzin. Zo kun je mbv ms de mengsels enzo optimaal instellen = zuiniger. Ik rijd nu met hoog verbruik omdat ik een klassiek LPG systeem hebt. Straks word met VPI elke cilinder apart voorzien van VPI door directe elektronische inspuiting. Origineel heb ik een injectiekop. Ik heb een carburateurkop gekocht die aangepast is en waar de gaten van de injectoren nog mooi dicht zitten. Daar word mijn gas straks ingespoten. Ben reuze benieuwd. Net een reactie gehad op de advertentie op mp. Ben benieuwd wat dat word...
20 March 2007, 17:42
water nog eens bijkomt is dat de flens op het spruitstuk verkeerd om zit! Ook kun je volgens mij geen T3 op dit spruitstuk monteren omdat de collector naar beneden wijst.......
20 March 2007, 17:45
Bossie schreef:water nog eens bijkomt is dat de flens op het spruitstuk verkeerd om zit! Ook kun je volgens mij geen T3 op dit spruitstuk monteren omdat de collector naar beneden wijst....... Op de vorige pagina heeft iemand geschreven dat het wel kan, je moet het oliehuis dan draaien. Doe ik liever niet, is allemaal gericht uitgelijnd en weet ik wat ze ermee gedaan hebben. Denk niet dat het de bedoeling is dat je dat omdraaid.
20 March 2007, 17:59
242-turbo schreef:de turbo 'clocken' is geen probleem. De 3 delen kunnen in elke stand staan mits het met de wastegate gaat. Zo kan bijvoorbeeld een turbo van een FWD volvo op het een RWD model gezet worden, maar dan moet je de turbo clocken, en dan past de wastegate noet meer, daar moet je dan zelf een beugel/houder voor maken.Bossie schreef:water nog eens bijkomt is dat de flens op het spruitstuk verkeerd om zit! Ook kun je volgens mij geen T3 op dit spruitstuk monteren omdat de collector naar beneden wijst....... Een catch can is een soort tankje dat tussen de slang van de carterventilatie gaat. daarin slaan alle oliedampen neer zodat ze niet de inlaatkant van de motor vervuilen. Door het weghalen van de begrenzingen in dit systeem kan de motor beter de weggelekte gassen kwijt, minder lekkage langs de seals van de assen en de pakkingen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
20 March 2007, 18:14
Jw240 schreef:Een catch can is een soort tankje dat tussen de slang van de carterventilatie gaat. daarin slaan alle oliedampen neer zodat ze niet de inlaatkant van de motor vervuilen. Door het weghalen van de begrenzingen in dit systeem kan de motor beter de weggelekte gassen kwijt, minder lekkage langs de seals van de assen en de pakkingen.Heeeeee, die moet ik controleren. Ik weet wat je bedoeld. Daar is het ook blub blub olie. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Drijfstangen B21ET | aRjen.T | 0 | 1.903 |
22 July 2019, 11:01 Laatste bericht: aRjen.T |
|
kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen | paulusb | 22 | 18.170 |
30 August 2016, 19:31 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Afstellen ontsteking B21ET | b.b. | 2 | 4.033 |
20 May 2016, 22:32 Laatste bericht: b.b. |