Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn plannen
J.velde schreef:Ik bedoel eigenlijk dat als je auto een orgineel automaat is, er al stalen leidingen lopen naar de koelwater radiateur.
En er normaal in de koelwater radiateur al een kleine olie koeler zit.

Heb je dit niet, dan zijn deze leidingen onder de auto door-verbonden,
en moet je idd snel goede koeling voor de automaat regelen!

Klopt als een bus ! daarom zijn die automaat-radiateuren zo idioot duur (in verhouding met een 'gewone' dan he Wink )

Maar volgens mij wil je zo'n oliekoeler plaatsen als er al zit ? (van de motorolie), maar of dat gaat werken??
Ik weet het niet... :-k
Antwoord
Aah nu snap ik het...ik zal zo snel mogelijk kijken of die leidingen naar de bak er zijn, afgaande op wat je zei als de auto met automaat is afgeleverd, wat dus zo is ga ik ervan uit dat die leidingen er zijn. Toch maar even controleren voor de zekerheid.
Ik was aan het denken om inderdaad een aparte oliekoeler aan te sluiten voor de bak zelf. Ik heb airco die gaat er waarschijnlijk toch uit, dan kan die koeler en fan van de airco weg en is er wellicht plaats voor iets anders, eventueel een koeler voor de olie van de automaat.....Wat denken jullie daarvan?
Wat zorgt in bij in de koelwater geplaatste oliekoelers voor het rondpompen van de olie?
Antwoord
Een pomp in de automaat-bak
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Antwoord
Aha, dus een aparte koeler zou moeten kunnen?
Zou ik daar dan een oliekoeler als voor de motor voor kunnen gebruiken?

@Jelmar, wat heb je met die KKK turbo gedaan?
Antwoord
Bossie schreef:Aha, dus een aparte koeler zou moeten kunnen?
Zou ik daar dan een oliekoeler als voor de motor voor kunnen gebruiken?

@Jelmar, wat heb je met die KKK turbo gedaan?

Mijn oude 740, met KKK set-up is overleden.
Mijn 'nieuwe' 740 is nog even standaard, totdat ik de andere aandachtspunten verholpen heb (wat roest, remmerij etc)
(en het budget weer wat gegroeit is)

Dan ga ik kijken of ik de KKK er weer op ga zetten.

MAAR ik heb nu een 2 liter blok ipv een 2300, ik vraag me af of dat een beetje netjes op gaat spoolen, en niet teveel lag heeft.

Ik heb al wel weer plannen voor een 2300, maar dat word een meer jaren plan, de huidige 2 liter zal ook verre van standaard blijven.
Ik heb namelijk voor dit blok een leuke T3/T4 turbo op het oog, dat zal wat sneller opspoelen denk ik zo Wink
Maar misschien als ik voor een leuke prijs wat anders tegenkom... wie weet.

Ook heb ik al gedacht om 2 kleine turbo's aan het werk te zetten, die heb ik nog wel liggen namelijk, een Garrett T25 van een '95 940 SE, en dan icm de Mitsu die er nu inzit.
(en dan per 2 cilinders 1 turbo Tongue)
Wel vraag ik me af of dat kan, met 2 verschillende turbo's.
Dit zou ik dan niet doen vanwege het grote vermogen maar puur voor de lol, just because i can :lol:

genoeg leuke ideeen Smile
en hoe harder iedereen zegt dat het niet kan, hoe meer ik altijd wil bewijzen dat het wel kan Tongue
Maar dat zit nou eenmaal in mijn genen :lol:
Antwoord
Zijn er verder niet nog mensen wiens kennis waardevol voor mij zou kunnen zijn?
Antwoord
Zo extreem veel mensen die hier aan tuning doen zijn er eigenlijk niet.

De in mijn ogen echte meneer met verstand van red-blocks cq het tunen of reviseren van is kaasie.

Voor de Megasquirts zijn er Funsdaf & Bozzma.

De rally rijder JW in een 740 is ook aanwezig.

Lukas Lagerweij is ook met een heel leuk project bezig.

Jw240 voor de theoretische kennis, en gaat ook zeker leuk bezig met zn 240 & 940.
(940 blokje in de 240)

sinds kort is M a r c heir ook actief, de eigenaar van European tuningshop, ook bezig met een heeeel leuk project.

Hoop dat ik nu niemand vergeet of beledig :oops:

En ik dan met mn 740, en andere turbo & g-lader (nee, geen g-lader in mijn volvo) spul.
Antwoord
Wat een bak vol spaghetti ;D
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
ziet er veel belovend uit funs.
ben wel benieuwd naar je bevindingen als alles netjes draait.

succes
Antwoord
Jelmar schreef:Jw240 voor de theoretische kennis, en gaat ook zeker leuk bezig met zn 240 & 940.
(940 blokje in de 240)
'k heb wel wat meer als theoretische kennis Tongue
Het gaat bij mij nog wel even duren voordat ik echt aan het tunen van volvo's kan beginnen Wink Deze week de 940 gesloopt, schrikbarend hoeveel tijd het kost om de boel uit elkaar te halen, ik ben bang dat in elkaar zetten nog langer duurt (zo was het bij mijn andere projectjes in ieder geval... )

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Help, mijn 240 Turbo blijft maar roken ! eric 17 13.343 9 February 2012, 20:54
Laatste bericht: eric
  Waar kan ik vinden wat voor blok er in mijn turbo ligt? 240Turbo84 14 10.643 20 December 2010, 23:59
Laatste bericht: mkbakker
  Mijn nieuwe turbo blokje! black245 13 9.697 15 November 2009, 17:12
Laatste bericht: black245
  mijn nieuwe Volvo 245 Turbo RR240Tic 2 3.395 7 February 2007, 21:51
Laatste bericht: RR240Tic

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)