Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roest behandelen maar 4 opties, welke is de beste???
Marc vd Marel schreef:Optie 4: Schoonkrabben met een mesje, nog een heel eind van die vieze kit weghalen, op laten drogen, dan wat dunne zinkverf (of ijzermenie) en daarna een paar likjes verf in de passende kleur (hamerslag groen?) erover.

Gebruik NOOIT hammerrite / hamerslag!!! Daar zitten siliconen in die je nooit meer weg krijgt. Spuiterijen zijn er allergisch voor. Het stoot namelijk iedere nieuwe laklaag af. Niet doen! Gebruik JW's recept, dat is het beste denk ik.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:
Marc vd Marel schreef:Optie 4: Schoonkrabben met een mesje, nog een heel eind van die vieze kit weghalen, op laten drogen, dan wat dunne zinkverf (of ijzermenie) en daarna een paar likjes verf in de passende kleur (hamerslag groen?) erover.

Gebruik NOOIT hammerrite / hamerslag!!! Daar zitten siliconen in die je nooit meer weg krijgt. Spuiterijen zijn er allergisch voor. Het stoot namelijk iedere nieuwe laklaag af. Niet doen! Gebruik JW's recept, dat is het beste denk ik.

Had gezien dat de dealer ervan in Veenendaal zit. Op de afsteldag eerst maar even langsrijden ligt toch zo'n beetje op de route. Kan ik dit daar mooi ff onderhanden nemen.

Dat Fertan is dat het zelfde idee als Novorex (van de autoboer hier op de hoek) :?:
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
of fertan hetzelfde is als novorex is weet ik niet, ik heb wel gehoord van novorox d8 ik, iemand die ik ken is daar best tevreden over.
Ik zou wel proberen iets te nemen dat bekend goed is, ik heb vorig jaar iets gebruikt dat echt waardeloos was in het omvormen van roest. gewoon oplettenm of het goed zwart is geworden. Alle losse roest weghalen en goed ontvetten, dan lukt het altijd.
Let wel op, met de lage temperatuur gaan chemische reacties langzamer. ik meen te herinneren dat elke 10 graden lager een halvering van de reactiesnelheid betekend...

kijk maar eens op http://www.tbs-aachen.de, daar heb ik de fertan + ferpox gekocht, goed spul.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Postma 245 GL schreef:Had gezien dat de dealer ervan in Veenendaal zit.
Ik neem aan dat je Rustbuster bedoeld.
Ze sturen het eventueel ook op. (na bestelling via de site)
Postma 245 GL schreef:Dat Fertan is dat het zelfde idee als Novorex (van de autoboer hier op de hoek) :?:

In grote lijnen komen alle roestomvormers op hetzelfde neer.
we hebben hier al eens een draadje over gehad, zoek maar ff op roestomvormer.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Of gewoon andere strakke deuren. Houd je alleen altijd last van kleurverschillen..
Antwoord
Moet een fertan oplossing nog na behandeld worden? Of kun je er gewoon overheen lakken, lassen (plaatje), tectileren etc?
Antwoord
Behandelde plek goed afnemen, volgens instructies op de Fertan fles. Voor het lakken best even een grondverf aanbrengen. Beste resultaat bereik je met een 2 componenten grondlaag.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Moet een fertan oplossing nog na behandeld worden? Of kun je er gewoon overheen lakken, lassen (plaatje), tectileren etc?

Na Fertan behandeling (aka schone roestige plaat, losse roest en vet/vuil weg, 24 (48 in de kou) uur lang fertan laten reageren, afwassen met water en dan lakken met sterke epoxyprimer. Fertan zelf beveelt geloof ik Ferpox aan (2 lagen), daar heb ik erg goede ervaringen mee. Daarover kun je lakken/plamuren/tectyleren.
Lassen zou ik voor een Fertan behandelijn doen, roest lassen is niet echt handig, roest moet gewoon (bijna) helemaal weg voor het lassen. Er zijn speciale pasta's te koop die je tussen de te lassen delen aanbrengt, deze voorkomen roest op die plek.
Antwoord
Kan je wat meer over die roestpasta vertellen, naam, merk, waar te koop en voor hoeveel. Het lassen zal helaas niet op jouw manier gebeuren, gewoon APK-style, later zal ik de auto in zijn geheel aanpakken.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Kan je wat meer over die roestpasta vertellen, naam, merk, waar te koop en voor hoeveel. Het lassen zal helaas niet op jouw manier gebeuren, gewoon APK-style, later zal ik de auto in zijn geheel aanpakken.

volgens mij is het te koop bij http://www.tbs-aachen.de

EDIT: ja ze hebben het... bestelnummer 000444, kost 40,98 € :-[
Merk is Europax

tbs-aachen.de schreef:Schweißprimer 500 ml
Wird zwischen den überlappenden Blechen aufgetragen und verhindert zuverlässig Spaltrost und dies wesentlich dauerhafter, als mit Zinkspray erreichbar.
Von den meisten Farhzeugherstellern empfohlen.

Ik kom er nog wel eens, ik kan een potje meenemen voor je...
Eerst zoek ik eens even op of het spul precies doet.... en hoe het werkt/aangebracht wordt.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke stuurwielen passen erop.. Raymond_63 2 1.641 16 July 2022, 12:39
Laatste bericht: Jambon
  Welke voorzorgsmaatregelen nemen bij elektrisch lassen JanO 4 2.532 12 June 2022, 09:38
Laatste bericht: JanO
  Welke bouten voor montage trekhaak DanielR 2 2.021 22 November 2021, 22:36
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Roest op verder keurige Volvo 244 StephenF 7 3.868 4 December 2020, 10:24
Laatste bericht: Grey240Polar
  Demontage spiegel, maar hoe? Nicolaas H 4 3.025 27 August 2020, 16:34
Laatste bericht: Nicolaas H
  Roest bij de voorruit markje 0 2.177 23 October 2019, 17:16
Laatste bericht: markje
  Roest dorpel 240 APK afkeur? Gurd 3 5.197 30 December 2018, 23:45
Laatste bericht: Marc1970
  Plekjes roest eraf en lak erop Jef 4 3.766 5 July 2018, 09:42
Laatste bericht: jos245
  Verchroomd dakrek mooi maar ik heb lekkage!!!!!!! peter54 34 24.267 22 June 2018, 12:52
Laatste bericht: Marc1970
  Bij welke volvo.... Frank&Frida 1 2.940 24 September 2017, 14:23
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)