Topics: 2
Dat heb ik geprobeerd; kopie kant met een beugeltje uit te rusten maar dat werkt niet omdat de beweging en daarmee de lengte draad die nodig is voor de CC niet gelijk is aan de lengte die de gaskachel aflegd.
Ik zal op zoek gaan naar een andere gasrol met een extra baan. Misschien kan ik nog iets verbouwen aan de huidige, omdat er 2 banen op zitten. Een extra probleem is dat de kabel van de CC dan slap gaat hangen.
Groet Gert.
Topics: 82
1 October 2019, 22:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 October 2019, 22:58 door Marc1970.)
Mijn ervaring met de B230F gasrol is dat de kabel er vrij makkelijk afloopt als je alleen de rol verdraait. Kweenie hoe de originele dubbele gasrol van Volvo werkte. Hier is ie met een derde kabel er ook nog aan (kickdown voor de automaat):
https://volvoforums.com/forum/volvo-240-...ust-39702/
Misschien heeft deze een vrijloop of een ratel ergens zodat de ene kabel strak blijft als de ander aan getrokken wordt. Ond.no. 1326195
Hier de complete Volvo opzet voor cc:
https://www.volvopartswebstore.com/produ...26195.html (deze is beter).
Bij GCP.se (kan je bestellen via de Volvo dealer) kost ie maar 35 euro (limited stock).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Het verschil zit volgens mij in de lengte van de kabel, m.a.w. als ik de rol wil gebruiken, dan moeten beide kabels van gas en CC dezelfde afstand afleggen, gemeten vanaf de stationaire stand tot aan volgas.
Met een hendeltje is die afstand voor de CC te kort. Of het met een rol gaat moet ik uitzoeken.
Dat gaat echter wel een poosje duren, ivm vakantie.
Groet Gert.
Topics: 38
CC hoeft niet per se vol gas te kunnen geven, doe je op constante snelheid eigenlijk nooit (volgas op de CC lijkt me niet ideaal
Met een hefboompje kun je juist de benodigde slag bepalen door de hefboomlengte te variëren. Maar als de kabel van de gasrol af loopt als hij slap hangt (zoals Marc aangeeft) gaat dat inderdaad niet werken.
De gasrol met dubbele poelie houdt inderdaad de niet gebruikte kabel strak met een veer. Dan heb je dus geen last van een er af lopende kabel.
Ok iedereen tot dusver bedankt voor de informatie.