Ja die kun je testen met een drukmeter en dan de benzinedruk controleren zoals in dit boekje beschreven op P. 27
https://www.dmcnews.com/Techsection/Bosc...ch-12d.pdf
(Ik het het btw verkeerd om, de druk is lager bij koude motor, sorry) Volgens de grafiek Fig. 26 op deze pagina +/- 0.5 bar bij zeer koud -20°C, bij 0°C zou dat 1 bar moeten zijn en bij en bij +20°C +/- 1,5 bar. Hier zit dus wat tolerantie in met de omgevingstemperatuur. Bij 20°C zal de WUR na 90 sec. verwarmen op normale bedrijfsdruk moeten komen rond de 4 bar.
Afhankelijk van type en bouwjaar hebben sommige WUR een afstel mogelijkheid. Dan wel kan eventueel een alternatief afstel mogelijkheid worden aangebracht. Hier zijn (waren) op internet wel wat gedocumenteerde handleidingen te vinden voor zulke modificatie. Ik kan me een herinneren gevonden via de Duitse portal "W123 Data base".
https://www.w123-forum.net/faq/index.php...artlang=de
Als het er nog opstaat, door de jaren heen worden domeinen opgezegd en verdwijnen zaken weer van het net.
Maar dan zal de interne Bimetaal, het veer en kleppensysteem, eventuele keringen nog redelijk moeten functioneren. Is dit allemaal dmv materiaalmoeheid gaar of hangt vast, valt er nog maar weinig te stellen. Dan zal het open en gereviseerd of op zijn minst schoongemaakt moeten worden. Leuk klusje, kan allemaal al is het zelf doen mits onderdelen vindbaar redelijk lastig en nogal precisie werk.
Afijn, eerste stap is natuurlijk controleren of dat ding stroom krijgt..
Zo ja, dan kun je alleen nog maar met de druk meter aan de slag om te bepalen wat het precies wel of niet doet. Is er wel een druk fluctuatie maar buiten tolerantie is er misschien een afstel mogelijkheid. Is die er niet, dan???? Zoeken naar een die functioneerd, of laten opsturen naar Bosch en ik heb daar 7 jaar terug €500,- voor de revisie betaald. Die van mij s toen ergens in Berlijn - Duitsland geweest voor revisie, helaas heb ik dat adres niet. Het is via Küpers te Linnich-Duitsland gegaan.
Hetzelfde boekje beantwoord ook je vraag over de retourleiding naar de tank. Deze wordt gestuurd via de Primaire Drukregelaar op je brandstofverdeler. Fig. 7 pag. 16.
Dus nee hij is niet continue open. Is ook logisch, want dan zou je geen brandstofdruk kunnen opbouwen en behouden. Dit gehele systeem valt en staat bij druk. Hier speelt ook de brandstof accumulator zijn rol.. Deze functioneert hoofdzakelijk als warme start hulp. Hij werkt als een expansievat en wanneer je de warme motor uitzet en de brandstofpomp stopt, dan zorgt deze er voor dat de brandstofdruk X tijd op peil blijft in het gesloten systeem. Zodat je dus met de warme motor direct weer over de juiste brandstofdruk beschikt tijdens opnieuw starten. Dit zou ben een open systeem onmogelijk zijn.