Topics: 20
Sven245 schreef:Waar zit het thermische relais voor de koudestart injector ? Ga binnenkort deze even reinigen.
Dat is de thermo tijdschakelaar, zit achter/zijkant op het blok hoewel mijn plaatje er een beetje als b20 uitziet. Kan ook op/naast het spruitsuk zijn. Draad van startmotor naar TTS en +koudeSV, en een 2e draad van TTS naar koudeSV. De TTS is bij <35 gr volledig gesloten waardoor koudeSV gevoed wordt.
Extra luchttoevoerklep (LTV :roll: )heeft een bimetaal met een spoel. Door 12v op de spoel te zetten zou de klep dicht moeten gaan....
[img][/img]
Topics: 14
Leuk om je feedback te horen Sven.
Ik ga binnenkort verder met mijn zoektocht. Zit op dit moment in Afrika. Ik zal eens wat "garage" foto's op het web zetten, kan je genieten.
Zoewel op LPG als op benzine loopt'ie stationair schokkerig. Stinkt dan ook naar LPG resp. benzine. Lijkt wel of'ie op 3 pitjes loopt dan. Eenmaal op toeren is er niets aan de hand. Afijn, kwestie dus van afstrepen van mogelijke fouten.
Topics: 2
Hallo V122
De meeste kans op je fouten lijst, is het ontbreken van voldoende klepspeling.
mist de bougies en de kabels in orde zijn
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Topics: 14
OK, klepspeling stond nog niet op mijn lijstje. Bedankt!
Heb ik nog nooit gecontroleerd. Ik begrijp dat het iets lastiger is dan met de Amazon die ik ook heb.
Topics: 23
De speling meten valt wel mee... Maar het afstellen, dat is tricky. Vooral omdat je dan een assortiment stelplaatjes nodig hebt, en liefst een tang om de schotel in te drukken. Dan blaas je met perslucht het plaatje van zijn plek en meet je die op met de micrometer. Je doet er dan het verschil van de meting met wat het moet zijn erbij of eraf en neemt zo een ander stelplaatje. Het systeem is om te vervloeken, maar het is wel een van de mooiere manieren om de kracht van de nokkenas over te brengen....
Als je ook maar 0,1mm speling op de klep hebt dan kan je probleem niet in de klepspeling zitten. Maar je moet de speling wel afstellen als deze te weinig is want met de tijd kunnen anders je kleppen verbranden. Volvo houdt 0,4 mm aan. Dat lijkt mij heel erg veel. Maar goed. Als ze het zo willen... Dan zullen we dat maar doen.
Topics: 8
Vraag: Als de hulp lucht regelaar los is van de spanning en de luchtslangen staat deze dan open? zodat je er door heen kan kijken?
Ik heb de temperatuur sensor van de koude start verstuiver gevonden het conectortje zit een beetje rottig tegen de slang van de verwarming maar maakt denk ik wel goed contact.
Het relais kan ik niet vinden? :?
Via de contacten op het relais kan ik sensor goed door meten
V122: Eerst je kleppen goed zetten en dan verder zoeken. een slechte bougie kabel kan bij hogere toeren wel mee doen.
Wat ik ook wel eens gedaan heb is het toerental omhoog schoeven en dan met een geisoleerde tang de bougie kappen er een voor een afhalen als de motor afslaat doet de cilinder goed mee. gaat de motor slechter lopen liep die cilinder toch al niet voor 100% mee.
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
Topics: 23
Gaat de motor NIET slechter lopen, DAN deed de bougie niet mee..
Die klep gaat dicht op spanning en op temperatuur. Afgekoeld en zonder spanning is deze open. (K-jettronic, LH is net andersom)
Oke duidelijk heeft er nog iemand een hulp lucht regelaar te koop?
En waar zit het relais van de koude start verstuiver?
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
Topics: 20
Sven245 schreef:Vraag: Als de hulp lucht regelaar los is van de spanning en de luchtslangen staat deze dan open? zodat je er door heen kan kijken?
Zoals gezegd werkt deze NIET op stroom. Uit de vriezer halen en je moet er goed doorheen kunnen kijken bij 35 grC zal die nagenoeg dicht zijn. Dat laatste is dus ook te bereiken door er spanning op te zetten. Geen relais maar een spoel (In het ding gebouwd) maakt het bimetaal dan warm
Ik heb destijds een nieuwe gekocht voor E 50. Zowel de cabrio als mijn 244 deden het niet meer. 1 van de 2 heb ik de bovenkant van verwijderd. Dan komt het bimetaal met de spoel vrij.
Sven245 schreef:Ik heb de temperatuur sensor van de koude start verstuiver gevonden het conectortje zit een beetje rottig tegen de slang van de verwarming maar maakt denk ik wel goed contact.
Het relais kan ik niet vinden? :?
Via de contacten op het relais kan ik sensor goed door meten
In dat circuit zit geen relais. Het bestaat uit startmotor/sensor en verstuiver.
[img][/img]
De hulpluchtregelaar:
ligt in de vriezer morgen ochtend ff kijken of hij open is...
De koudestartverstuiver:
staat tijdens het starten heeeel kort 12v op.
bijna te kort voor de multi-meter op goed te reageren.
De sensor op het blok is dat een aan/uit sensor of is de weerstand hoger als de temperatuur hoger is?